به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech  اواخر سال 2017، Ubisoft خبر از ایجاد آخرین و شاید خلاق‌ترین شعبه‌‌اش یعنی Ubisoft La Forge را در Montreal داد. هدف این شعبه از بین بردن شکاف بین استودیو‌های بازی Ubisoft و واحدهای تحقیقاتی مستقر در دانشگاه‌ها است. این تلاش و همکاری به قصد ایجاد پیشرفت‌هایی در زمینه‌هایی که واقعا می‌توانند هم برای دانشمندان و هم برای خود Ubisoft و محصولات آینده‌اش مفید باشد تشکیل شده است. این خلاصه‌ای از استودیو La Forge از سایت رسمی شرکت است:

ماموریتی برای خلاقیت

این نهاد هدفش شتاب دادن تحقیق و توسعه از طریق نمونه‌سازی با آوردن متخصصانی از صنعت و همینطور بخش اکادمیک است. در این جریان، Ubisoft La Forge امیدوار است که توانایی اعتبار بخشی به دانش کسب‌شده‌اش را زمانی که ارزش نوآوری‌هایش را آزمایش می‌کند داشته باشد و در همین بین شکاف میان تئوری و تجربه را پر کند.

فضای همکاری

Ubisoft La Forge تیمی از کارکنان و پژوهشگرانی که به ماموریت نمونه‌سازی در مدت محدود چندماهه پیوسته‌اند را گرد هم آورده است. این تیم در محل کار ما در Motreal مستقر و در واقعیت‌های این صنعت غرق خواهند شد. گردآوردن این دو تیم بسیار مجزا ولی در همان حال همساز را برای اشتراک گذاشتن دانششان اجازه می‌دهد ایده‌های جدید و خلاقانه پدید آیند.

Ubisoft La Forge

نتایج ملموس

زمینه‌های تحقیقات با قسمت اصلی Ubisoft و تکنولوژی هم راستا شده است و محدوده وسیعی از مبحث‌هایی چون رندرینگ، انیمیشن، هوش مصنوعی، صدا و فیزیک و حتی ابزارهایی برای درک و اداره بازی‌هایمان را پوشش می‌دهد. سرانجام، الگو‌هایی که ساخته شده‌اند در محصولاتمان اجرا خواهند شد و تجربه‌های کسب شده با بخش اکادمیک در میان گذاشته خواهد شد.

شاید اولین دستآورد بزرگ آنها Commit Assistant باشد که در جریان آخرین کنفرانس توسعه‌دهندگان Ubisoft که در مونترئال برگزار شد به نمایش درآمد.

با توجه به ویدیو رسمی که در کانال رسمی Ubisoft La Forge در YouTube به نمایش در آمد، از بین بردن باگ‌ها در عناوین بزرگ به مانند عناوینی که توسط همین شرکت ساخته شده‌اند، می‌تواند تا 70% هزینه توسعه را در بر بگیرد. این دقیقا همان چیزی است که Commit Assistant سعی بر درست کردن آن به لطف "اخرین فناوری‌های کامپیوتر و تکنیک‌های داده‌کاوی" را دارد. هوش مصنوعی تمام باگ‌های پیشین را در حجم عظیم عناوین قبلی منتشر شده از سوی Ubisoft  تجزیه و تحلیل میکند و به هرکدام نشانی منحصر به فرد می‌دهد. سپس، هرموقع داده‌ای کد جدیدی برای Commit Assistant می‌فرستد، این نرم افزار بررسی خواهد کرد که ایا این به طور قطع یک باگ است یا نه و درصورتیکه یک باگ شناخته شد، هشداری داده خواهد شد. این روند فقط در شناسایی باگ‌ها متوقف نمی‌شود بلکه توصیه‌ها و پیشنهاداتی به برنامه‌نویسان برای یک نتیجه بهتر می‌دهد. بطور کلی Ubisoft تخمین میزند که این نرم افزار می‌تواند تا 20% از وقت برنامه نویسان را آزاد کند که می‌تواند صرف بهبود ویژگی‌های بازی شود تا از بین بردن باگ‌ها.

این می‌تواند اتفاق بزرگی برای استودیوهای عناوین بزرگ باشد که می‌توانند مقدار حجیم و زیادی داده در اختیار این مشکل قرار بدهند، با این حال مقداری زمان خواهد برد که ما بتوانیم تاثیر واقعی این سیستم را برروی بازی‌ها ببینیم. با این وجود ما حواسمان به این تکنولوژی بالقوه و فوق‌العاده است.

نظر شما درمورد این تکنولوژی چیست؟

منبع متن: pardisgame