Nintendo

چند سالی می‌شود که صنعت بازی‌های ویدیویی از طریق PS4 و Xbox One در دستان دو رقیب همیشگی یعنی Sony و Microsoft قرار دارد. Nintendo همیشه در گوشه و کنار حضور داشته است اما شکست‌های متعدد مخصوصا شکست کنسول Wii U باعث شد در رقابت کم بیاورد.

اما از زمان عرضه Nintendo Switch و موفقیت این کنسول همه چیز دگرگون شد. با فروش خارق‌العاده‌ای که Switch رقم زد (تنها در یک سال به اندازه کل عمر Wii U فروش داشت) سازندگان ترد پارتی بیشتری جذب آن شدند و حال موقعیت و فروش کنسول نشان می‌دهد به زودی در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت و از Microsoft نیز سبقت می‌گیرد.

طبق گزارش جدید از سوی GameIndustry International، انتظار می‌رود با وجود کنسول خارق‌العاده سوییچ، Nintendo تا پایان امسال نسبت به Microsoft سهم بیشتری از بازار کنسول‌ها را به خود اختصاص دهد.

به گزارش پردیس‌گیم، تحلیل‌گر بازار IHS اعلام کرده است در دنیا 10 میلیارد دلار از سخت‌افزار و بازی‌های Xbox فروخته شده، در حالی که Nintendo به طور تقریبی 8 میلیارد دلار از محصولاتش را به فروش رسانده است. این نشان می‌دهد که Nintendo نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته و در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد در حالی Microsoft روند رو به زوالی را پیش گرفته است. بنابراین اگر همه چیز اینچنین پیش برود Nintendo به سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری خواهد رسید در حالی که Microsoft به 9 میلیارد دلار سقوط می‌کند.

گزارشات حاکی از آن است که Sony برتری خود را با محصولات PS4 حفظ خواهد کرد و با 20 میلیارد دلار  سود در سال گذشته، همچنان در رتبه اول باقی خواهد ماند. طبق اعلانات انتظار می‌رود امسال شاهد یک افت بسیار کوچک در فروش محصولات Sony باشیم.

نمودار زیر پیشروی خوب Nintendo، روند رو به زوال Microsoft و حاکمیت Sony را در مبحث فروش و بازار به طور واضح به شما نشان می‌دهد:

 

سورپرایزهای Nintendo همچنان ادامه دارد چرا که دایرکت جدید این شرکت فردا رخ خواهد داد. انتظار داریم در کنار بازسازی‌های موردانتظار ، بازی‌های جدیدی در آن رونمایی شود

نظر شما در این باره چیست؟

منبع متن: pardisgame