Trump

رئیس جمهور ترامپ روز جاری با نمایندگان صنعت بازی‌های ویدیویی و اعضای کنگره دیدار خواهد کرد تا در رابطه با بازی‌های ویدیویی و خشونت آن‌ها صحبت کند. به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamespot، سارا هاکبی سندرز به عنوان سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، گفت ترامپ به عنوان بخشی از تلاش خود برای کمک به امنیت مدارس منتظر این رویداد است. وی می‌گوید:

"رئیس جمهور می‌خواهد این گفتگو را در تمام زمینه‌های مختلف ادامه دهد تا بتوانیم به ترویج امنیت مدارس کمک کنیم. من نمی‌خواهم جلوتر از این بحثی که امروز اتفاق می‌افتد قرار بگیرم اما ما معتقدیم این یک گفت‌وگوی مهم است و رئیس جمهور هم برای آن انتظار می‌کشد."

وقتی از سندرز پرسیده شد که آیا خود ترامپ باور دارد که بازی‌های ویدیویی بسیار خشونت‌آمیز هستند یا خیر، او در پاسخ گفت "این قطعا چیزی است که باید بررسی شود و موردی است که می‌خواهیم در رابطه با آن گفت‌وگو کنیم."

ESA که لابی بازی‌های ویدیویی است و هر ساله E3 را تشکیل می‌دهد، روز جاری در جلسه کاخ سفید شرکت می‌کند. این سازمان یکی از بزرگ‌ترین و قدرت‌مندترین تشکلات گیمینگ در آمریکاست و اعضای آن شامل شرکت‌هایی مثل Sony ،Microsoft ،Nintendo ،EA ،Ubisoft و سایر شرکت‌ها می‌شود. انتظار می‌رود ESA از بازی‌های ویدیویی دفاع کرده و ثابت کند که استودیوها نشان‌ داده‌اند هیچ ارتباطی میان رفتار خشونت‌آمیز مردم و خشونت در بازی‌های ویدیویی وجود ندارد.

رابرت ترامپ، برادر دونالد ترامپ، عضو هیئت مدیره Zenimax است که آن‌ها مالک شرکت Bethesda (ناشر سری Fallout و Elder Scrolls) هستند. طبق گزارشات Kotaku، رابرت ترامپ هم در جلسه کاخ سفید حاضر خواهد بود. روز جاری Washington Post لیستی از حاضرین این جلسه را منتشر کرد که می‌توانید آن‌ها در این بخش ببینید.

علاوه بر این، مارتا رابی هم توسط ترامپ دعوت شده است. Washington Post همچنین افزود ترامپ از مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه هم برای شرکت در این جلسه دعوت به عمل آورده اما او به دلیل یک‌سری مشکلات نمی‌تواند حاضر باشد. مشخص نیست آیا ترامپ هیچ یک از اعضای دموکرات را دعوت نموده یا خیر. یکی از نمایندگان کاخ سفید به Washington Post گفت:

"در حالی که ما به کار خود برای ساخت برنامه امنیت مدارس ادامه می‌دهیم، رئیس جمهور ترامپ با بزرگان صنعت بازی‌های ویدیویی و اعضای کنگره جلسه‌ای برای بحث در رابطه با خشونت بازی‌های ویدیویی و ارتباط آن با پرخاشگری و کاهش حساسیت کودکان برگزار می‌کند. این جلسه، اولین مورد از جلسات زیاد دیگری با اعضای صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد بود که در آن‌ها راجع به این مسئله مهم بحث می‌شود."

هنوز مشخص نیست آیا این جلسه در تلویزیون پخش می‌شود یا خبرنگاران قادر به حضور در آن هستند. همچنین نمی‌دانیم کاخ سفید جزئیات جلسه را به اشتراک می‌گذارد یا خیر. 

منبع متن: pardisgame