فیلم Tomb Raider یک اقتباس از ریبوت سری بازی‌های Tomb Raider می‌باشد که در سال 2013 منتشر شد. این فیلم مدتی می‌شود که در سینماها اکران شده نقد و بررسی‌هایی از آن منتشر شده‌اند که نشان می‌دهد ما باز هم شاهد یک فیلم معمولی از شرکت Warner Bros Pictures می‌باشیم. حال بیایید با هم خلاصه‌ای از نمران و نقدهای این فیلم را مطالعه کنیم.

Inkoo Kang | Slate: 80

"یک اثر و اقتباس خوب که دارای روند نسبتا خوب و لحظات هیجان انگیزی می‌باشد و آدرنالین را در مخاطب بسیار بالا می‌برد. البته با اینحال فیلم در لحظات آخر ریتم کند و خسته کننده‌ای را در پیش می‌گیرد، به طوری که شما احساس می‌کنید در حال تماشای یک قدم زنی چند نفره به همراه قهوه‌ی اسپرسو می‌باشید."

Owen Gleiberman | Variety: 70

"این فیلم دارای صحنه‌های زیادی از تیراندازی با کمان است و بیشتر شما را به یاد یک فیلم اکشن که در یک دوره‌ی باستانی اتفاق می‌افتد، می‌اندازد. با اینحال فیلم بسیار عالی عمل می‌کند و کارگردانی ماهرانه‌ی آن می‌تواند بعضی از ضعف‌های بازیگران را بپوشاند."

Jamie Graham | Total Film: 60

"آلیسیا ویکاندر توانست تا به خوبی نقش شخصیت لارا کرافت را بازی کند، اما این به آن معنا نیست که ما شاهد یک فیلم ماجراجویی بی نقص هستیم. در حالی که Tomb Raider فیلم خوبی می‌باشد اما راه طولانی‌ای را تا رسیدن به بزرگان سبک خود همچون سه گانه‌ی Indiana Jones دارد."

Miranda Sanchez | IGN: 55

"Tomb Raider تلاش خود را کرد، اما نتوانست شخصیت جالبی را ارائه دهد و یا انگیزه‌ای را برای دیدن ادامه‌های این فیلم بسازد. این فیلم تنها می‌تواند برای مخاطبان عادی یک فیلم سرگرم کننده باشد."

Michael Philips | Chicago Tribune: 50

"ریبوت سری فیلم Tomb Raider برای ساعت اول خود خیلی هم بد نیست، اما سپس بعد از این یک ساعت است که ضعف‌ها نمایان می‌شوند و روند این فیلم را از معمولی به خیلی بد می‌رساند."

John Nugent | Empire: 40

"این فیلمی نوعی جدید و متفاوت از ماجراجویی لارا کرافت در Tomb Raider را نمایش می‌دهد، اما باید بگویم این فیلم در نوع خود و نسبت به هدفی که دارد هر چقدر خوب باشد، به عنوان یک فیلم ماجراجویی اصلا اثر خوبی نیست."

Todd McCarthy | The Hollywood Reporter: 40

"آلیسیا ویکاندر به شدت از بدن مناسب و قدرت کافی برخوردار است تا خود را از موقعیت‌ها و لحظات خطرناک بی‌شماری بیرون بکشد. او در گذشته نقش‌های خوبی را بازی کرده و اکنون در نقش شخصیتی قرار گرفته که آنجلینا جولی دوبار در آن قرار گرفته، او این بار هم در کار خود موفق بوده، اما داستان ضعیف و ضخصیت‌های فرعی آن شما را به یاد فیلم‌هایی می‌اندازد که در سال 1930 ساخته می‌شدند."

Jake Cole | Slant Magazine: 25

"این فیلم اقتباسی اصلا در حد و اندازه‌ی بازی ویدئویی‌اش نمی‌باشد و شما را بیشتر به یاد این می‌اندازد که در حال تجربه‌ی یک مرحله‌ی فرعی و یا ‌آموزش از بازی آن می‌باشید."

Metacritic: 47

منبع متن: pardisgame