قرار است تا بزودی در سیستم پیشروی بازی Star Wars: Battlefront 2 تغییراتی ایجاد شود. در صدر این تغییرات، بازگشت پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای قرار دارد. وقتی که بازی Star Wars: Battlefront 2 عرضه شد، به شدت به خاطر داشتن پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای و لوت باکس‌هایی که محتویات آن بر روی گیم پلی و تجربه بازی در […]

بزودی: ایجاد تغییراتی در سیستم پیشروی Star Wars: Battlefront 2 | بازگشت پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای

قرار است تا بزودی در سیستم پیشروی بازی Star Wars: Battlefront 2 تغییراتی ایجاد شود. در صدر این تغییرات، بازگشت پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای قرار دارد.

وقتی که بازی Star Wars: Battlefront 2 عرضه شد، به شدت به خاطر داشتن پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای و لوت باکس‌هایی که محتویات آن بر روی گیم پلی و تجربه بازی در بخش چند نفره اثر گذار بود، مورد انتقاد قرار گرفت و جنجال‌های بسیاری را هم به پا کرد. خیلی ها اعتقاد داشتند که این یک سیستم پول بده تا برنده شوی (pay-to-win) است. همه این‌ها باعث شد تا الکترونیک آرتس که حسابی بدنام شده بود، قبل از عرضه عمومی بازی پرداخت‌های درون برنامه‌ای را از آن حذف کند و اعلام کند که هنوز به زمان نیاز است تا دوباره و این بار به شکلی متفاوت از این سیستم در Star Wars: Battlefront 2 استفاده کند. حالا به تازگی، الکترونیک آرتس اعلام کرده که در ماه آوریل شاهد بازگشت پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهیم بود ولی این بار، فقط به کمک آن می‌توان آیتم‌های تزئینی را به دست آورد. قبلاً، سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی Star Wars: Battlefront 2 به گونه‌ای بود که با به دست آوردن نارنجک‌ها یا سپرهای ویژه، در گیم پلی بازی هم تغییراتی ایجاد شود.

ولی قبل از بازگشت پرداخت‌های درون برنامه‌ای، در تاریخ ۲۱ مارس (برابر با اول فروردین ماه سال ۱۳۹۷ خورشیدی) یعنی دو روز دیگر، یک بروزرسانی دیگر برای بازی عرضه خواهد شد که نحوه پیشروی در بازی را به کلی دستخوش تغییر می‌کند. در حال حاضر، Star Card ها و دیگر آیتم‌هایی که گیم پلی بازی را تغییر می‌دهند در لوت باکس‌هایی وجود دارند که در بازی از آن‌ها تحت عنوان Crates یاد می‌شود. این لوت باکس‌ها را باید با انجام بازی به دست آورد. ولی پس از بروزرسانی یاد شده که دو روز دیگر عرضه خواهد شد، به صورت استاندارد و با کسب امتیاز XP قابل دستیابی خواهند بود و با هر ارتقای سطح، یک امتیاز به شما داده می‌شود که با آن می‌توانید قابلیتی که اکنون به کار بسته‌اید را ارتقا دهید یا به صورت کلی از آن برای خرید ارتقای جدید استفاده کنید.

البته نکته اساسی آن است که اگر اکنون برخی از Star Card ها را دارید، با ارائه این بروزرسانی آن‌ها را از دست نخواهید داد و از این جهت اصلاً لازم نیست نگران باشید. همچنین، تمامی قهرمانان اضافی و اسلحه‌هایی که تاکنون باز کرده اید هم پس از عرضه این بروزرسانی همراه شما خواهد ماند و پیشروی کنونی شما اصلاً دست نخواهد خورد.

در مورد لوت باکس‌ها هم باید گفت که اکنون آن‌ها را از چندین راه مختلف می‌توان به دست آورد. مثلاً، با وارد شدن روزانه به بازی و انجام چالش‌های مختلف که از لحاظ زمانی هم محدود هستند، می‌توانید لوت باکس‌ها را به دست بیاورید. البته، همان طور که اشاره شد لوت باکس‌ها فقط حاوی آیتم‌های تزئینی مثل Emote ها و Pose ها هستند و دیگر شامل آیتم‌هایی نمی‌شوند که در روند گیم پلی بازی تاثیر خواهند گذاشت. همچنین ممکن است در این لوت باکس ها شما Credits هم دریافت کنید که خبر جالبی است.

سپس در ماه آوریل، شرکت الکترونیک آرتس برای این بازی یک فروشگاه درون بازی را به راه خواهد انداخت که در آن می‌توانید آیتم های تزئینی برای شخصی سازی قهرمانان خود را با پولی که درون بازی به دست می‌آورید یا با کریستال ها که با پول واقعی قابل خریداری هستند، خریداری کنید و از آن ها بهره ببرید. به طور مثال شرکت الکترونیک آرتس توضیح داده که شما می‌توانید با استفاده از این بخش یک قهرمان Rodian Resistance خلق کنید، قهرمانی که به صورت کلی و رسمی در فهرست Star Wars و شخصیت هایش قرار نمی‌گیرد.

نکته جالب آن است که با استفاده از این بخش می‌توان شخصیت ها را به گونه ای شخصی سازی کرد که به صورت رسمی جایی در شخصیت ها و کلاس بندی‌های رسمی بازی و مجموعه استار وارز جایی ندارند، و این دقیقاً همان چیزی بود که مدیر مالی ارشد شرکت الکترونیک آرتس یعنی بلیک یورگنسن (Blake Jorgensen) زمانی اعلام کرده بود که الکترونیک آرتس مخالف آن است و به همین خاطر است که در Star Wars: Battlefront 2 شاهد آیتم‌های تزئینی و لوت باکس‌های مربوط به آن نیستیم و نمی‌توان شخصیت‌ها را به طور کامل شخصی سازی کرد. به نوعی، اکنون رفتار و رویکرد شرکت الکترونیک آرتس کاملاً متناقض با آن زمان است و به وضوح می‌توان تغییر در مواضع این شرکت را دید. در آن زمان، بلیک یورگنسن گفته بود:

“اگر [آیتم‌های] تزئینی زیادی زیر دست شما قرار بگیرد، ممکن است شروع به تخریب قوانین و سنت‌ها کنید. دارث ویدر (Darth Vader) سفید اصلاً با عقل جور در نمی‌آید، در مقایسه با مشکی. نیازی به ذکر نیست که شما دوست ندارید دارث ویدر صورتی داشته باشید. توهینی به صورتی نباشد، ولی فکر نمی‌کنم که چنین چیزی با قوانین و سنت‌های مجموعه جور در بیاید.”

هنوز مانده تا ببینیم این شخصی سازی ها تا چه مقدار جلو خواهد رفت و پیشرفته خواهد شد. معلوم نیست که دیزنی (Disney) با چه حد از آن موافقت کند، مثلاً با موقعیت‌هایی که یورگنسن در آن نقل قول ذکر کرده بود احتمالاً مخالفت خواهد کرد ولی فقط زمان است که ثابت می‌کند چطور خواهد شد و دیزنی و الکترونیک آرتس چگونه عمل خواهند کرد. ولی به هر حال هر چه که باشد، ایجاد تغییرات بنیادین در سیستم پیشروی بازی Star Wars: Battlefront 2 یک قدم مهم در راستای سیاست کمپانی برای ارتقای هسته بازی و ارائه محتویات جدید برای آن است، چیزی که خود کمپانی از آن به عنوان هدف اصلی خود در پشتیبانی از این عنوان یاد کرده بود.

علاوه بر تغییراتی که بالا به صورت کامل توضیح داده شد، الکترونیک آرتس قصد دارد تا حالات جدیدی برای بخش چند نفره بازی Star Wars: Battlefront 2 در دسترس قرار دهد تا این بازی حسابی برای بازیکنان تر و تازه باقی بماند و از آن خسته نشوند. برخی از این حالات قرار است تا به کلی با چیزی که قبلاً در این سری دیده‌ایم تفاوت داشته باشند. به هر حال باید منتظر اعلام جزئیات دقیق در مورد این حالات ماند و دید که چه در انتظار کاربران بازی Star Wars: Battlefront 2 از این حیث خواهد بود.

معضلات و مسائل پیش آمده پیرامون پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی Star Wars: Battlefront 2 بسیار زیاد بود و حتی باعث شد سازمان‌های مختلفی از کشورهای متفاوت، این مسئله را زیر ذره بین ببرند و بررسی کنند که آیا این پرداخت‌ها نوعی قمار است یا خیر. در این میان ESRB به عنوان سازمان رده بندی سنی بازی‌ها اعلام کرد که لیبلی بر روی کاور عناوینی که پرداخت‌های درون برنامه‌ای دارند درج خواهد شد تا این مسئله در ذهن خریدار باشد. هنوز هم بحث‌های زیادی پیرامون این مسئله وجود دارد ولی چیزی که مشخص است، آن است که در نهایت پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی Star Wars: Battlefront 2 منجر به ایجاد حس منفی پیرامون این بازی شد.

منبع متن: gamefa