Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن نسخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای […]

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دهم

Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن نسخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای ویدئو و همه ارتقاها و سلاح ها و .. را کاملا به صورت ۱۰۰ درصد جمع کنم و باید بگویم این یکی از بی نظیرترین و جذاب ترین تجربه های من در سال ۲۰۱۷ بود و کاملا اعتقاد دارم که بازی Resident Evil 7: Biohazard می توانست کاندید بازی سال هم باشد. در واقع کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا آیتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم. وقتی به اتاق سیو می رسیم همان نفس راحتی را می کشیم که زمان بازی کردن عناوین نخست سری می کشیدیم و با شنیدن موسیقی آرامش بخش اتاق سیو روحمان شاد می شود! Resident Evil 7: Biohazard بازی تقریبا پیچیده ای هم هست. نه به مانند دارک سولز و .. ولی بازی در سبک خود یک عنوان پیچیده و پر از رمز و راز و آیتم مخفی و .. است که ممکن است خیلی از آن ها را در زمان بازی کردن رد کنید و متوجهشان نشوید. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی را به صورت ۱۰۰ درصد و کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت.

به همین دلیل هم احساس کردم که با توجه به تسلط بالایی که به این بازی بی نظیر پیدا کرده ام، راهنمای آن را برای شما عزیزان بنویسم تا شما نیز در صورت تمایل، بازی را مو به مو کامل کنید و حس لذتبخش قدرت و پز دادن با کلی گلوله جلوی باس ها را حس کنید و ذره ای از بازی برایتان گنگ نماند. علاوه بر کسانی که می خواهند بار اول این بازی را تجربه کنند، افرادی هم که این بازی را شاید یکی دو بار به صورت سریع تجربه کرده اند، گاها نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و احساس یک گیمر هاردکور حرفه ای بودن در یک عنوان وحشت بقای خوفناک را حس کنید. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای تر و چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال Resident Evil 7: Biohazard بروند و یا برخی کسانی که می ترسند بازی را شروع کنند و می خواهند قدم به قدم از خطرات جلوتر آگاه شوند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آن ها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و دارک سولز ۳ تصمیم گرفتم تا با توجه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Resident Evil 7: Biohazard پیدا کرده ام و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم.

یک بازی دردناک که واقعا شگفت زده تان می کند. مخصوصا در این بخشی که تصویرش را می بینید و واقعا خوفناک و غم انگیز است و قلبتان را به درد می آورد.

 لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 7: Biohazard برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را با فاصله زمانی کم برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا به اندازه سولز و بلادبورن نخواهد بود. در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای Resident Evil 7: Biohazard اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با دهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم.

این راهنما بر اساس درجه سختی نرمال بازی نگارش شده است که بالاترین درجه سختی موجود برای اولین بار بازی کردن است.

بعد از صحبت با تلفن راهرو را مستقیم به درون اتاق روبرو بروید و اینجا یک عروسک روی مخ و ترسناک را می توانید آزمایش کنید. دفترچه MARGUERITE’S NOTEBOOK را نیز از اینجا بردارید. جالب است. به نظر می رسد که یک منبع برای این به قول آنها “هدیه” وجود دارد. برداشتن  و خواندن این دفترچه یک ماموریت زیرشاخه هم آزاد می کند.

  • “بازو” را در خانه قدیمی در طبقه دوم پیدا کنید.

از کشوی اینجا SHOTGUN SHELL x2 را نیز بردارید و مسیر را بیرون اتاق ادامه دهید. در محوطه کوچک بعدی و در وسط آن یک MR. EVERYWHERE 11/20 وجود دارد که باید بشکنید. در کشوی گوشه این بخش نیز ANTIQUE COIN 12/18 را بردارید. تنها دربی که برای پیشروی داریم قفل است، با یک فانوس… برای باز کردن آن نیاز به Marguerite’s lantern داریم.

  • ماموریت زیرشاخه: ماگریت را شکست دهید و lantern او را بگیرید. 

 MARGUERITE’S NOTEBOOK را برداشته و چک کنید

 

 

خب پس… لعنت بهش.. باس بعدی ماگریت خواهد بود… برگردید و بیرون از درب کلاغ که وارد اینجا شدیم در پایین پله ها به درون حفره ای نگاه کنید که مارگریت شما را در آن پرت کرد و با او جنگیدیم. اکنون دیگر این حفره امن است و lantern هم هنوز اینجاست… اما نه… دیگر نیست!! لعنتی… بروید از نردبان پایین و داخل این حفره، تونل باریکی که می بینید را به دنبال ماگریت بروید تا جایی که بتوانید از آن خارج شوید. می دانید اکنون کجا هستیم؟ در منطقه بالای تریلر حیاط که اگر یادتان باشد در شمال تریلر یک درب بود که قفل بود و حالا ما آن طرف آن درب هستیم. چه خوب… نزدیک بودن به تریلر آرامش بخش است!! به سمت نور و دروازه ای که می بینید بروید و ابتدا در مسیر STRONG CHEM FLUID را بردارید. حالا به سمت درب رفته و آن را باز کنید تا ببینید که از بالای تریلر در آمدیم و یک راه کوتاه باز شد.

lantern هنوز هم اینجا در همان چاله است که مارگریت شما را انداخت در آن… ایول… چه عجب بازی یک بار آیتمی را که می خواستیم زود بهمان داد… اااای بابا… این دست خوفناک و دراز که بود؟… نه… فانوس را برد… فانوس دیگر نیست!! لعنتی… بازی یه بار هم آیتمی رو که میخواستیم زود بهمان نداد!!

اکنون زمان عالی است برای آن که برویم و بازی را ذخیره کنیم. کوله پشتی خود را نیز سبک کنید. یک باس فایت در راه داریم. برای این مبارزه من شاتگان، آتش انداز و نارنجک انداز را پیشنهاد می کنم داشته باشید با تعداد مهماتی که هر چه بیشتر بهتر. البته اگر کلت قوی دارید و تیرهای قوی و تقویت شده کلت نیز دارید بد نیست ولی خب بهتر است جای خالی داشته باشید برای ایتم هایی که در راه داریم. در اینجا بد نیست که در تریلر STEROIDS را هم بخرید. البته اگر خط سلامتیتان در بدترین حالت نیست اصلا از آن استفاده نکنید و بگذارید در کوله تان باشد تا وقت باس فایت هنگامی که وضعیت سلامتی وخیم بود آن را مصرف کنیم تا علاوه بر افزایش خط سلامتی، نقش یک آیتم سلامتی که خونتان را کاملا پر می کند نیز ایفا نماید.

حواستان باشد که در Greenhouse دقیقا در ابتدای مسیر پله ها TREASURE PHOTO را از سمت چپتان بردارید

یکی دو عدد Med Kit هم می توانید با خود داشته باشید. بعد از انجام این فعالیت ها بازی را ذخیره کنید و برگردید بیرون تریلر و بروید به همان جایی که از آن آمدیم یعنی درب شمال تریلر. در این منطقه دربی که در طبقه اول در سمت چپ می بینید قفل است. پس باید از یک سری پله که اینجا وجود دارند  بالا برویم اما حواستان باشد که دقیقا در ابتدای مسیر پله ها TREASURE PHOTO را از سمت چپتان بردارید که بعدا لازم می شود. پله ها را بالا بروید و وارد دربی که وجود دارد شوید تا به اتاقی پر از آیتم برسیم. در گلدان های اینجا می توانید HERB x2 را بردارید و از قفسه بالای آنها نیز SOLID FUEL را بردارید. در اینجا یک کشو نیز هست که نیاز به lockpick دارد و همچنین یک آیتم جدید به نام SEPARATING AGENT که بردارید. استفاده این آیتم آن است که می توانید  با استفاده از آن روی آیتم های ترکیبی، آن ها را به حالت قبل از ترکیب شدن برگردانید یعنی به موادی که قبلا بوده اند و با هم ترکیبشان کرده بودید. در اینجا بعد از برداشتن آیتم های اتاق و قبل از پریدن به حفره کف اتاق که به مسیر باس فایت می رسد، بهتر است که برگردید تریلر و یک بار دیگر سیو کنید تا اگر خواستید جلوتر هنگام باس فایت برای گرفتن تروفی که توضیح خواهم داد دوباره بازی را لود کنید، باز مجبور نباشید و بیایید آیتم های این اتاق را بردارید و بتوانید یک راست بپرید به درون حفره کف اتاق.

وقتی ماگریت روی زمین است و با سرعتی تقریبا کم و روی دو پا به سمت شما می آید بهترین وقت برای آسیب زدن به او است زیرا در این حالت شکمش که نقطه ضعفش است کاملا بی حفاظ است. (۲-۳  شلیک شات گان و سپس یک شعله از آتش افروز بسیار خوب است)

حالا بعد از سیو کردن و برگشتن به این اتاق، از حفره ای که کف اتاق است به طبقه زیرین بپرید. دربی که در شمال اینجا و نزدیکتان می بینید قفل است. وارد بخش کناری این اتاق شوید و می بینید یک دروازه فلزی، دیواره جنوبی اتاق را بسته است (که به ورودی طبقه اول می رسد و از حیاط قفل بود). در گوشه اینجا هم یک جعبه  است که بشکنید و آیتم رندوم را بردارید. حالا از تنها راهی که در بخش شمالی اینجا باز است وارد شوید و حالا ۳ راه دارید که چپ و راست و جلو (بالا رفتن از پله ها) است. فقط به همین ترتیب که می گویم عمل کنید (اصلا به مسیر پله ها نروید که باس فایت شرع می شود). اول به سمت چپ بپیچید و از روی مبل، PSYCHOSTIUMLANTS را بردارید. سپس مسیر راست را بروید و مقداری جلوتر یک درب می بینید که عنکبوت گرفته است (سمت راستتان) و یک کابینت عنکبوت گرفته هم می بینید (سمت چپتان). درب را اصلا کار نداشته باشید و مهمات حرامش نکنید. کابینت سمت چپتان را می توانید عنکبوت هایش را بسوزانید و SHOTGUN SHELL x8 و STRONG CHEM FLUID را از آن بردارید. خب دیگر حالا وقت باس فایت است. از پله هایی که هست بالا بروید تا باس فایت شروع شود.

  • نکته: در این باس فایت یک تروفی هم وجود دارد که در هنگام مبارزه آن را برای شما شرح می دهم. اگر توانستید خیلی زود و بدون دردسر و آسیب خوردن زیاد تروفی را بگیرید که خب مبارزه را ادامه می دهید ولی اگر بارها برای گرفتنش ضربه خوردید و خط سلامتیان مدام کم شد و مهماتتان هدر رفت بهتر است که از فایل سیو بازی را شروع کنید تا دیگر فقط روی باس فایت تمرکز کنید (من که همین کار را کردم).

وقتی مارگریت به حالت چهار دست و پا و  با سرعت زیاد به سمت شما هجوم می آورد واقعا ترسناک است.

خب حالا وقت باس فایت است دیگر! سرتان سلامت!

  • باس فایت: مارگریت جهش یافته ضیقی!

خیلی خوشگل بود مارگریت جان، حالا دیگر جهش هم یافته است و دست و پای عنکبوتی هم به صورت زیبایش اضافه می شود که هلویی شود برای خودش لامصب!

مبارزه به این شکل آغاز می شود که وقتی دارید از پله ها بالا می روید ناگهان مارگریت جهش یافته شما را می گیرد و باید سریع با یک شلیک شاتگان به صورتش خود را رها کنید. حالا مبارزه اصلی آغاز می شود. مارگریت از کل این منطقه دو سه طبقه ای که در آن هستید به عنوان میدان نبرد استفاده می کندو از هر لحظه ممکن است از نزدیک شما روی در و دیوار یا از پنجره ها و زمین و…  سر در بیاورد. ما باید او را از روی در و دیوار شکار کنیم و زمین بیاندازیم و به او ضربه بزنیم. در فاز اول مبارزه باید مثل یک شکارچی دنبال طعمه که مارگریت است بگردید و همه جا را از در و دیوار و طبقه ها چک کنید تا پیدایش کنید. اگر طیق مواردی که گفتم عمل کرده  باشید الان بیشتر از مقدار نیازتان هم مهمات دارد. این منطقه پر از آیتم و مهمات و .. است ولی چون همه چیز به اندازه کافی داریم پس بگذارید تا کل آیتم ها را بعد از باس فایت از این منطقه جمع کنیم.

مدام حواستان به بالا سرتان و روی در و دیوار و سقف ها و پنجره ها و زمین باشد

در این منطقه و پس از آغاز نبرد، شروع کنید و دنبال مارگریت بگردید. وقتی او را پیدا کردید (ممکن است مثل صحنه اول مبارزه ناگهان از پنجره ها یا حفره های روی زمین ظاهر شود و شما را بگیرد که مثل قبل با یک شات گان به صورتش شلیک کنید) سریعا به وی شلیک نمایید. مارگریت وقتی روی درو و دیوار و … نیست و روی زمین است معمولا دو کار را انجام می دهد. یکی این که با سرعتی تقریبا کم و روی دو پا به سمت شما حمله می کند که در این حالت شکمش که نقطه ضعفش است (حتما خودتان فهمیده اید) کاملا مشخص است.

وقتی شکم مارگریت مشخص است به جای دیگر شلیک نکنید.

شما باید سعی کنید از نزدیک چندین بار به شکمش شلیک کنید تا آسیب زیادی به او بزنید (۲-۳  شلیک شات گان و سپس یک شعله از آتش افروز بسیار خوب است) و سپس او به حالت چهار پا رفته و فرار می کند. حمله دومش هم این است که به حالت چهار دست و پا و  با سرعت زیاد به سمت شما هجوم می آورد که خیلی ترسناک است. او می تواند همین طور چهاردست و پا روی در و دیوار هم راه برود. او این کار را می کند و روی دیوارها و سقف می رود تا از بالا ناگهان روی شما بپرد. در این حالت که می خواهد روی شما بپرد اگر سریع باشید می توانید به او شلیک کنید (در بخش تروفی اینن حالت را دقیقا توضیح می دهم)، فقط مراقب باشید که بیهوده مدام تیر نزنید.

مراقب باشید که وقتی که او روی در و دیوار می پرد و سریعا حرکت می کند بیهوده تیرها را پشت سر هم حرام نکنید

در طول نبرد مارگریت با شما حرف نیز می زند! وقتی که او اعلام می کند به دنبال شماست تقریبا می توانید مطمئن باشید که از پنجره یا از زمین، ناگهان از نزدیک شما ظاهر خواهد شد. در این حالت و وقتی ظاهر شد سعی کیند با آتش انداز به او آسیب زده و سپس با یک شلیک شات گان کار را کامل کنید. به همین شکل نبرد را پیش ببرید و سعی کنید زرنگ باشید و مدام دنبال او بگردید و پیدایش کنید تا غافلگیر نشوید. حواستان باشد که خیلی بی دقت کنار پنجره ها و حفره های زمین جا خوش نکنید تا غافلگیر نشوید. حواستان به خط سلامتیتان باشد و وقتی قرمز و خطرناک شد از استروئیدی که دارید (گفتیم بعد از خرید مصرف نکنید) استفاده کنید تا هم طول خط سلامتی افزایش یابد و هم این که کار یک آیتم سلامتی را برای شما انجام داده باشد و خونتان را پر کند. هنگامی که او روی زمین و حالت دو پا است و شکمش مشخص است می توانید با نارنجک انداز به شکمش شلیک کنید تا حداکثر ضربه وارد شود و مهمات کمیاب نارنک انداز بهینه مصرف شود.

واقعا این موجود روی مخ و ترسناک است

در ضمن مارگریت وقت هایی که نیست و دارید و دنبالش می گردید حشره ها و خزنده هایی را ظاهر می کند تا به سمت شما بیایند. هم می توانید با کمی آتش آنها را بکشید (تا آتش گرفتند دیگر ولشان کنید و توجه نکنید زیرا خواهند مرد) و هم این که می توانید مثل طول روند بازی با چاقویتان این حشرات بزرگ را بکشید که البته مقداری زمان برتر از آتش است و باید حواستان به ظاهر شدن مارگریت نیز باشد. همین روند را ادامه دهید و به مارگریت مدام آسیب بزنید و وقتی دنبالش می گردید سلاحتان را ریلود کنید و مراقب خط سلامتیتان نیز باشید. سرانجام بعد از چندین و چند بار آسیب زدن و شلیک کردن های مداوم به او، مارگریت شکست می خورد و از بین می رود. حالا باید از روی بقایای او LANTERN که لازم داشتیم را بردارید.

واقعا دم طراحان بازی گرم که موجودی در حد نام رزیدنت اویل و بهترین هیولاهای این سری خلق کرده اند که واقعا شما را با کلی شات گان و نارنجک انداز و … می ترساند. این یعنی اویل.. این یعنی وحشت بقا… حتی عکس و گیفش هم ترسناک است.

به این نکته دقت کنید که می توانید بعد از کشتن مارگریت اگر هنوز تروفی که گفتیم را نگرفته اید می توانید بازی را ادامه دهید و جلوتر وقتی که گفتیم بازی را سیو کنید، سیو خود را روی یک خانه دیگر (غیر از خانه ای که سیو قبل باس روی آن است) انجام دهید تا فایل سیو قبل از باس همچنان برایتان باقی بماند و بعد از سیو کردن جدید و راحت شدن خبالتان از این که فایل سیو بعد از باس را دارید، از سیو قبل باس ریلود کنید و بروید و تروفی را در باس فایت بگیرید و سپس دوباره بازی را برگردانید از فایل سیو جدیدتان که بعد از باس بود.

کلی باید زحمت بکشید تا این صحنه را ببینید.

  • شما می توانید تروفی نفره “Fly Swatter” را برای شلیک و عقب پرت کردن مارگریت درست در لحظه ای که وی روی هواست و به سمت شما پریده است تا رویتان بیافتد، دریافت نمایید. شاید اصلا در طول مبارزه ای که بلا گفتیم به صورت طبیعی این را گرفته باشید اما اگر نگرفته اید روشی که در پاراگراف بالا گفتیم را انجام دهید و وقتی جلوتر خواستید بازی را سیو کنید، روی یک خانه جدید سیو کنید تا بتوانید از فایل سیو قبل باس لود کنید و بروید و تروفی را بگیرید و سپس دوباره لود کنید به فایل سیو جدیدتان بعد باس.

حالا که از شر مارگریت راحت شدیم، وقت گشت و گذار در این منطقه و جمع کردن کلی آیتم است که در قسمت بعدی راهنما برای شما توضیح خواهیم داد.

وقتی مارگریت شکست خورد و از بین رفت از روی بقایای او LANTERN که لازم داشتیم را بردارید

در قسمت بعدی راهنما ادامه مسیر را برای شما توضیح خواهیم داد.

منبع متن: gamefa