به نظر می‌رسد که نینتندو سرانجام پاشنه آشیل خود، یعنی فروش پایین نسخه دیجیتالی عناوین تردپارتی را بهبود بخشیده تا با یک قدم رو به جلو دیگر، خود را برای موفقیت‌های بیشتر در سال ۲۰۱۸ آماده کند. همه ما میدانیم که شرکت نینتندو شرکتی است که از نظر محصولات فیزیکی عملکرد بسیار خوب، قابل قبول […]

برای اولین بار در آمریکا، فروش نسخه دیجیتالی بازی‌های تردپارتی نینتندو سوییچ از تعداد نسخه‌های فیزیکی آن‌ها جلو زد

به نظر می‌رسد که نینتندو سرانجام پاشنه آشیل خود، یعنی فروش پایین نسخه دیجیتالی عناوین تردپارتی را بهبود بخشیده تا با یک قدم رو به جلو دیگر، خود را برای موفقیت‌های بیشتر در سال ۲۰۱۸ آماده کند.

همه ما میدانیم که شرکت نینتندو شرکتی است که از نظر محصولات فیزیکی عملکرد بسیار خوب، قابل قبول و قابل ستایشی دارد، اما جدای از این بحث، آن‌ها همیشه در فروش دیجیتالی مشکل داشته‌اند به جز برخی از برجسته‌ترین بازی‌های نینتندو، سایر بازی‌ها فروش دیجیتالی بالایی را تا به حال تجربه نکرده‌اند. این توجه زیاد به نسخه فیزیکی بازی‌ها، در مقطع زمانی باعث شد که نینتندو از نظر فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی‌هایش آن طور که می‌خواست، عمل نکند. همچنین اگر نگاهی به پیشینه این شرکت نیز بکنیم، می‌بینیم که این شرکت هیچ‌گاه آن طور که باید، موفق به فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی‌هایش نشده است. این موضوع ضعفی است که از دیرباز در این شرکت دیده شده و فقط مربوط به دوران نینتندو سوییچ نیست.

این شرکت پس از عرضه نینتندو سوییچ به فکر بهبود این ضعف افتاد و با ایجاد و پیاده سازی یک محیط مناسب برای کاربران خود در کنار عرضه عناوین جذاب، مهیج و دوست داشتنی که مجموعه‌ای از بهترین بازی‌های سال‌های اخیر را تشکیل دادند، سعی در بهبود وضعیت بد فروش دیجیتالی بازی‌هایش داشت. این برنامه‌ریزی‌ها باعث شد تا سرانجام آن‌ها موفق شوند اعتماد مشتریان خود را برای خرج کردن پول‌هایشان به صورت دیجیتالی، جلب کنند.

در مصاحبه‌ای که امروز نینتندو با GDC داشت تایید کرد که فروش بازی‌های تردپارتی از طریق eShop (فروشگاه مجازی نینتندو) برای اولین بار در آمریکا از فروش نسخه‌های فیزیکی آن‌ها در خرده فروشی‌ها پیشی گرفت که این بدان معنا است که نه تنها زیرساخت‌های قدرتمند برای تحقق این موضوع به وجود آمده، بلکه برخی از محصولات برجسته سرگرمی این شرکت فقط به صورت دیجیتالی عرضه شده‌اند که می‌تواند نوید بخش تغییر و تحولات عظیم در این زمینه باشد.

با بالاتر رفتن نسخه‌های دیجیتالی به فروش رفته از بازی‌های تردپارتی نینتندو سوییچ، به نظر می‌رسد که کاربران این کنسول ترکیبی نیز در حال تغییر شرایط هستند تا با تغییرات به وجود آمده در دنیای گیم همراه شوند. به هر حال نینتندو با دارا بودن مخاطبان قدیمی از گذشته تا به حال همیشه از نظر محصولات دیجیتالی و موارد وابسته به آن زیاد قوی عمل نکرده است و این بار که یک سال از عرضه کنسول ترکیبی و جدید این شرکت یعنی سوییچ نیز گذشته، زمان مناسبی است تا با تغییرات روز همراه شوند و برای در دست داشتن گوی رقابت در برابر رقیبان خود، با شرایط جدید خود را وفق دهند. در این رابطه eShop هم با ارائه تخفیف‌های قابل توجه برای کاربران در حال جمع کردن مخاطبان بیشتری است تا این افراد با خرج کردن پول‌های خود به صورت مجازی، از دارا بودن نسخه دیجیتالی بازی محبوب خود لذت ببرند.

به هر حال استفاده از فروشگاه‌های مجازی و خرید نسخه دیجیتالی بازی‌ها چیزی است که هر روزه بیشتر و بیشتر توسط مخاطبان استفاده می‌شود و به سرعت در حال فراگیر شدن است. شنیدن بالا رفتن فروش نسخه دیجیتالی بازی‌های تردپارتی نینتندو سوییچ، از تعداد نسخه‌های فیزیکی آن‌ها، خبر بسیار خوشحال کننده‌ای است چرا که یکی از نگرانی‌هایی که درمورد سوییچ وجود دارد این است که این کنسول با پشت سر گذاشتن سالگرد یک سالگی خود و کم‌رنگ شدن عناوین فرست پارتی محبوب، چطور به ادامه رقابت با کنسول‌های نسل هشتمی قدرتمند سونی و مایکروسافت خواهد پرداخت. این طور که پیدا است، ننیتندو دست خالی نیست و برای هر چیزی چاره‌ای اندیشیده است.

همچنین به‌تازگی با برگزاری رویدادی جدید، اطلاعات زیادی از بازی‌های انحصاری این کنسول منتشر شده که شما با می‌توانید با مراجعه به لینک‌های زیر از این اخبار مطلع شوید.

منبع متن: gamefa