این روز‌ها نام استودیوی Epic Games را بسیار زیاد می‌شنویم. استودیویی که با عرضه حالت Batlle Royal بازی Fortnite به صورت رایگان، توانست طرفداران بسیاری در سراسر دنیا برای خود جمع کند و وفاداری عده زیادی را برای خود به دست بیاورد. حال این استودیو اظهارات جالبی در خصوص دوپرچم‌دار نسل هشت بیان کرده که […]

Epic Games اعتقاد دارد دیوار میان پلی‌استیشن و ایکس‌باکس ناچارا برداشته خواهد شد

این روز‌ها نام استودیوی Epic Games را بسیار زیاد می‌شنویم. استودیویی که با عرضه حالت Batlle Royal بازی Fortnite به صورت رایگان، توانست طرفداران بسیاری در سراسر دنیا برای خود جمع کند و وفاداری عده زیادی را برای خود به دست بیاورد. حال این استودیو اظهارات جالبی در خصوص دوپرچم‌دار نسل هشت بیان کرده که در نوع بسیار قابل توجه است. در ادامه از شما دعوت می‌کنم که با ما همراه باشید.

قابلیت بازی میان پلتفرمی (Cross Play) به یکی از داغ‌ترین مباحث امروز تبدیل شده است که بحث‌ها و جنجال‌های بسیار زیادی را به همراه خود داشته است. خصوصا این روزها که نینتندو هم کاربران خود را قادر ساخته که با بازی‌بازان سایر پلتفرم‌ها در ارتباط باشند و با کاربران سایر کنسول‌های ویدئویی به بازی کردن بپردازند، شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی و برند پلی‌استیشن بیشتر از هر زمان دیگری تنها مانده‌اند چرا که مسئولین این شرکت به کاربران خود اجازه بازی میان پلتفرمی با کاربران سایر کنسول‌های ویدئویی نظیر نینتندو سوییچ و ایکس‌باکس وان را نمی‌دهند. در این رابطه بخش زیادی از تقصیرات را می‌توان به گردن خود سونی انداخت زیرا به دلیل یک دندگی و لجاجت این شرکت، این قابلیت برای بازی‌بازان آن‌ها فراهم نشده است، در صورتی که خود کاربران این برند علاقه دارند که با کاربران سایر کنسول‌ها به بازی بپردازند و از تجربه آن‌ها نیز بهره‌مند شوند.

اما اخیرا، در رویداد GDC یکی از کارکنان استودیوی Epic Games که توسعه دهنده یکی از محبو‌ب‌ترین بازی‌های آنلاین این روزها یعنی Fortnite است، در خصوص تفاوت‌های کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت یعنی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان اظهار نظرات جالبی انجام داده است. تیم سوئینی (Tim Sweeney) اعتقاد دارد که قابلیت بازی‌ میان پلتفرمی و میان کنسولی، موضوعی است که فقط با گذر زمان حل می‌شود و آن را اجتناب ناپذیر دانست. وی در این خصوص افزود:

من فکر می‌کنم که در حال حاضر این یک موضوع اجتناب ناپذیر است. بازی‌های ویدئویی هم دقیقا مانند فیسبوک و توییتر به یک تجربه اجتماعی تبدیل خواهند شد و این تجربه فقط زمانی منطقی خواهد بود که بازی‌بازان بتوانند با تمام دوستان خود ارتباط برقرار کنند.

وی همچنین در ادامه اظهار داشت:

برای سونی و مایکروسافت، برای این که بتوانند کاربران خود را کاملا راضی نگه دارند و از آن‌ها به خوبی پشتیبانی کنند، درهای آن‌ها باید به روی همه دوستان کاربرانشان باز باشند، خصوصا دوستان دنیای واقعی آن‌ها. در غیر این صورت آن‌ها گروه‌های اجتماعی در دنیای واقعی را هم از بین خواهند برد و باعث نابودی آن‌ها خواهند شد. بچه‌هایی را تصور کنید که در مدرسه دوستان زیادی دارند، آیا شما انتظار دارید که این تفکیک پلتفرم‌ها و شکاف میان آن‌ها، آن‌ها را به دو دسته متفاوت تقسیم کند؟ خیر. اکنون زمان اتحاد آن‌ها است.

این حصار باقی مانده، ناچارا از بین خواهد رفت.

اگر بخواهیم جانب حق را رعایت کنیم، بسیاری از ما با سوئینی موافقیم. با این حال سونی می‌تواند همچنان به رکوردهای خود و پرفروش‌ شدن در کشورهای مختلف افتخار کند، اما نباید فراموش کند که با شروع نسل جدید و عرضه پلی‌استیشن ۵، همه چیز از نو شروع خواهد شد و اگر امکان بازی میان پلتفرمی میان کاربران سوییچ و ایکس‌باکس نیز فراهم شود همه کاربران به شکل یک اجتماع کلی در خواهند آمد و سونی و پلتفرمش تنها خواهند ماند. اما همانطور که سوئینی هم اشاره کرد، به نظر می‌رسد که این موضوع فقط به زمان بستگی داشته باشد و طی زمان سونی هم در کنار کاربران سایر پلتفرم‌ها به بازی میان پلتفرمی بپردازند.

منبع متن: gamefa