آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت در صفحه توییتر خود صحبت‌هایی ارائه داده است که باهم مروری بر آن‌ها خواهیم داشت. با ما همراه باشید. قطعا از آن زمان که آقای فیل اسپنسر به عنوان رئیس ایکس‌باکس معرفی شد، تاکنون این بخش از شرکت مایکروسافت پیشرفت‌های بزرگی به خود دیده است که رئیس ثابق […]

فیل اسپنسر: تا ۱۰ سال دیگر شاهد واقع گرایی عکس‌وار در بازی‌ها خواهیم بود

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت در صفحه توییتر خود صحبت‌هایی ارائه داده است که باهم مروری بر آن‌ها خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

قطعا از آن زمان که آقای فیل اسپنسر به عنوان رئیس ایکس‌باکس معرفی شد، تاکنون این بخش از شرکت مایکروسافت پیشرفت‌های بزرگی به خود دیده است که رئیس ثابق آن (Don Mattrick) در تحقق بخشیدن آن پیشرفت‌ها ناتوان بود. آقای فیل اسپنسر طی چند سال فعالیت خود، کشتی غرق شده ایکس‌باکس را در مسیرهای شگفت انگیز و جسورانه‌ای پیش بُرد که کمتر افرادی فکر می‌کردند از غرق شدن دوباره نجات پیدا می‌کند و به روزهای اوج خود باز می‌گردد. او با ابتکار و هوش خود چندین سرویس و ویژگی‌های بسیار عالی برای ایکس‌باکس خلق کرد که با آن توانست فاصله ایکس‌باکس را با رقیب‌های دیگر به حداقل برساند.

بعد از خوشحالی آقای فیل اسپنسر از عرضه بازی بسیار موفق Red Dead Redemption در سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۰ میلادی) برای کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ و همچنین بعد از اینکه این عنوان در سال جاری برای جدیدترین کنسول مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان ایکس بهینه شد، توضیح داد که چگونه ایکس‌باکس وان ایکس و واکنش‌های مربوط به آن درس عبرتی برای کنسول‌های آینده ایکس‌باکس خواهند بود.

در آینده منطقی نیست که یک بازی‌باز را بر اساس سخت‌افزاری (پلتفرمی) که در اختیار دارد، بسنجیم. روش مدیریت ایکس‌باکس همانند شرکت‌های توسعه و تولید سی پی یو است؛ یک سازنده سی پی یو تنها زمانی تولید یک نوع سی پی یو را متوقف می‌کند که در بازار فروش نداشته باشد.

از آقای فیل اسپنسر این سوال را پرسیدند که آیا در بازی‌های آینده شاهد واقع گرایی عکس‌وار (فتو رئالیزم) خواهیم بود، او در پاسخ گفت: بله، تا ۱۰ سال دیگر این اتفاق خواهد افتاد.

در ادامه می‌توانید توییترهای آقای فیل اسپنسر را مشاهده کنید:

ابتدای حرفه‌ام را با نجات کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ و بخش ایکس‌باکس مایکروسافت شروع کردم، قابلیت پشتیبانی از نسل قبل (Backward Compatibility) و کنسول ایکس‌باکس وان اس را در تابستان عرضه کردم، در نهایت با آوردن ۴K واقعی و کنسول ایکس‌باکس وان ایکس ماموریتم را به پایان رساندم. بازی Red   Dead    Redemption فوق‌العاده است.

 

من موافقم فضایی که Xbox Game Pass برای آزمایش و بازی‌باز فراهم می‌کند، در دنیای واقعی فراهم کردن آن دشوار است. مردم هنوز بر این باور هستند که استفاده از تلویزیون رایگان است به همین خاطر ایده Pilot ما به مرور زمان بازدیدکننده بیشتری خواهد داشت. کسانی هستند که هنوز کنسول دستی XGP خریداری می‌کنند، من به این‌گونه افراد احترام می‌گذارم.

 

من همیشه درحال یادگیری هستم. من از بازخوردهایی که طرفداران و استودیوها به کنسول ایکس‌باکس وان ایکس وارد کرده‌اند، چیزهای بسیاری یاد گرفتم. باور کنید این درس‌ها و یادگیری‌ها در برنامه‌های آینده ما بسیار تأثیرگذار خواهند بود.

 

در آینده شما بازی‌های بزرگی را تجربه خواهید کرد. بازی‌هایی که در آن با جوامع بزرگی سروکار خواهید داشت . آینده‌ای که شما اون جامعه را به وسیله سخت افزار جدا می‌کنید، شبیه به یک چالش خواهد بود.

 

در این دوره ما می‌توانیم از شرکت‌های سازنده قطعات رایانه‌های شخصی یاد بگیریم؛ شرکت‌های سازنده سی پی یو تا زمانی که محصولاتشان به اندازه کافی بازی‌باز/ خریدار داشته باشد، از آن حمایت می‌کنند. در نهایت همه چیز به باز‌ی‌باز و پلتفرمی که با آن بازی می‌کند، ختم می‌شود.

 

بله، تا ۱۰ سال دیگر واقع گرایی عکس‌وار اتفاق می‌افتد؛ امروزه نیز صحنه‌هایی وجود دارند که تشخیص واقعی بودن یا نبودن آن برای هر بیننده‌ای بسیار سخت است. انیمیشن‌ها و نورپردازیِ بازی‌ها هنوز راه‌های زیادی برای واقع گرا بودن در پیش رو دارند.

منبع متن: gamefa