توسعه دهندگان Super Mega Baseball 2 ترجیح داده‌اند که به جای تمرکز روی بالا بردن رزولوشن، نرخ فریم این بازی را به بالاترین حد ممکن برسانند و آن را ثابت نگه دارند تا تاثیر آن روی کیفیت خروجی تصاویر بیشتر به چشم بیاید. با توجه به این موضوع آن‌ها به سخت افزار قوی‌تر کنسول‌های میان […]

کیفیت اجرایی Super Mega Baseball 2 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس مشخص شد

توسعه دهندگان Super Mega Baseball 2 ترجیح داده‌اند که به جای تمرکز روی بالا بردن رزولوشن، نرخ فریم این بازی را به بالاترین حد ممکن برسانند و آن را ثابت نگه دارند تا تاثیر آن روی کیفیت خروجی تصاویر بیشتر به چشم بیاید. با توجه به این موضوع آن‌ها به سخت افزار قوی‌تر کنسول‌های میان نسلی سونی و مایکروسافت هم زیاد توجه نکرده‌اند.

زمانی که به بازی‌های بزرگ که باعث پیشرفت‌های بصری و گرافیکی در نسل حاضر شده‌اند فکر می‌کنید، بعید است که نام Super Mega Baseball 2 از ساخته‌های Metalhead Software را به خاطر بیاورید. در واقع این بازی اولین عنوانی نیست که چنین مواقعی به ذهن شما می‌رسد چرا که سازندگان این بازی به مسائل دیگری اهمیت می‌دهند که از نظر آن‌ها از کیفیت خروجی و بهبود ویژگی‌های بصری بازی مهم‌تر هستند. این مسائل موضوعاتی نظیر استریم کردن و یا ارائه بهترین امکانات برای بازی‌بازان برای شخصی‌سازی تیمشان و انجام بازی‌های آنلاین است.

به هر حال جالب است که ببینیم توسعه دهندگانی مانند متال‌هد نیز اهمیت کنسول‌های قدرتمندی نظیر پلی‌استیشن ۴ پرو ایکس‌باکس وان ایکس را درک کرده‌اند، به هر حال این دو، به عنوان دو کنسول میان نسلی شناخته می‌شوند که برای ارائه کیفیت بهتر به بازار عرضه شده‌اند. وبسایت خبری GamingBolt مصاحبه‌ای در این زمینه با بنیانگذار استودیوی متال‌هد یعنی اسکات درادر (Scott Drader) انجام داده و در خصوص نرخ فریم و رزولوشن مدل‌های پایه پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان از وی سوالاتی پرسیده.

درادر اینگونه پاسخ داده که اگرچه آن‌ها تصاویر با کیفیت و روزولوشن بالا را دوست دارند، اما در عنوانی نظیر Super Mega Baseball هدف آن‌ها فقط نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه بوده است. وی در این زمنیه افزود:

بنابراین ما همیشه با این تمرکز کارمان را انجام می‌دهیم که بازی باید با نریخ فریم ۶۰ بر ثانیه روی سخت‌افزارهای مختلف به اجرا در بیاید.

چنین بازی‌هایی همیشه به جای سعی در ارائه تصاویر واقع‌گرایانه، تمرکز خود را روی نرخ فریم ثابت نگه داشته‌اند اما با این حال بازی‌بازان می‌توانند با همان رزولوشن نه چندان بالا از نرخ فریم ثابت بیشترین لذت را ببرند. همانطور که درادر هم در اظهارات خود مطرح کرده، رزولوشن همواره اهمیت داشته و کیفیت اجرایی تصاویر از موضوعات قابل توجه به حساب می‌آمده است. درادر در این زمینه گفت:

من نسبت به تمرکز بیش از حد روی رزولوشن مردد هستم چرا که کیفیت تصاویر به مسائل بیشتری بستگی دارد، اما در حال حاضر روی مدل پایه ایکس‌باکس وان از رزولوشن ۹۰۰p به ۱۰۸۰p رسیده‌ایم و روی مدل پایه پلی‌استیشن ۴ نیز به رزولوشن native 1080p رسیده‌ایم. روی مدل‌های سخت‌افزاری جدیدتر هم رزولوشن در حال حاضر ۱۰۸۰p است اما در تلاشیم که خصوصا روی ایکس‌باکس وان ایکس به خروجی بهتری دست پیدا کنیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا فکر می‌کنید تمرکز سازندگان و توسعه دهندگان Super Mega Baseball 2 روی نرخ فریم ثابت باعث افزایش کیفیت این بازی خواهد شد یا خیر؟

منبع متن: gamefa