به نظر می‌رسد که باز نشدن اچیومنت‌های عنوان Sea of Thieves به یک مشکل بسیار بزرگ برای بسیاری از بازی‌بازان تبدیل شده است. نکته جالب اینجا است که با وجود همه این مشکلات هنوز اقدامی در جهت اصلاح آن‌ها انجام نشده است؛ البته شاید این مشکلات اصلا قابل حل نباشند چرا که طراحی این اچیومنت‌ها […]

مشکلات بزرگ و عمیق اچیومنت‌های Sea of Thieves همچنان ادامه دارد

به نظر می‌رسد که باز نشدن اچیومنت‌های عنوان Sea of Thieves به یک مشکل بسیار بزرگ برای بسیاری از بازی‌بازان تبدیل شده است. نکته جالب اینجا است که با وجود همه این مشکلات هنوز اقدامی در جهت اصلاح آن‌ها انجام نشده است؛ البته شاید این مشکلات اصلا قابل حل نباشند چرا که طراحی این اچیومنت‌ها و ترتیب قرار گیری آن‌ها از ریشه مشکل دارد.

مدتی است که از انتشار عنوان جنجالی Sea of Thieves می‌گذرد. این بازی قبل از انتشار خود با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود و جنجال‌های زیادی هم به پا کرد که پس از انتشار آن هم همچنان این جنجال‌ها ادامه دارند و قصد تمام شدن هم ندارند. اما با این حال بسیاری از بازی‌بازان با این بازی لحظات خوبی را رقم زده‌اند و فارغ از هر حرف و حدیثی به لذت بردن از آن پرداختند. از طرفی هم این بازی توسط منتقدین به شدت مورد انتقاد قرار گرفت به طوری که آن‌ها عملکرد این بازی را ناامید کننده خواندند. به دلیل همین مسائل این چنینی بسیاری از بازی‌بازان برای تهیه یا عدم تهیه این بازی دچار سردرگمی و تردید شدند و سر دوراهی بزرگی قرار گرفتند. این طور که از خبرهای جدید پیدا است، کسانی که این بازی را تهیه کرده‌اند از مشکلات عدیده این بازی گله‌مند هستند که یکی از این مشکلات هم وجود ایراد در آزاد سازی اچیومنت‌های این بازی است.

اضافه شدن یک مشکل دیگر به مشکلات قبلی این بازی همه را کلافه کرده، چه بازی‌بازان چه منتقدین از مشکلات این بازی به شدت انتقاد می‌کنند و خواستار رفع هر چه زودتر آن‌ها هستند. اما به نظر می‌رسد که برخی از این مشکلات قابل رفع نیستند و یا به سختی رفع و رجوع خواهند شد. اچیومنت‌های Sea of Thieves دچار مشکلات بزرگ و عمیق شده‌اند که باعث به درد سر افتادن بازی‌بازان شده‌اند. این طور که شواهد نشان می‌دهند، مشکل اصلی سر طراحی و ترتیب قرار گیری این اچیومنت‌ها است.

اخیرا True Achievements گزارشی از این مشکلات منتشر کرده که به بررسی کامل و دقیق این مشکلات پرداخته تا آن‌ها به خوبی ریشه یابی کند و اقدامات اصلاحی در جهت رفع آن‌ها را به انجام برساند. در جهت هدف اصلی این گزارش، تحقیقات زیادی در این مسیر به انجام رسیده که نشان می‌دهد پس از گذشت سه هفته از انتشار این بازی، نوزده مورد از اچیومنت‌های این بازی پنج بار برای ۵۱,۰۰۰ بازی‌باز باز شده‌اند در حالی که پانزده مورد از اچیومنت‌های این بازی حتی یک بار هم باز نشده‌اند. این مشکلات به دلیل عدم گذراندن زمان کافی در بازی به وجود نیامده‌اند چرا که آمار به دست آمده از این تحقیق نشان می‌دهد که میلیون‌ها بازی‌باز ساعات بیشماری را در این بازی سپری کرده‌اند به طوری که در بعضی مواقع ۵۰ و یا حتی ۱۰۰ ساعت به انجام این بازی پرداخته شده است اما همچنان این مشکلات به قوت خود باقی مانده‌اند.

بعد از گذشت بیست و چهار روز از زمان انتشار Sea of Thieves سی و دو درصد از اچیومنت‌های آن هنوز باز نشده‌اند در حالی که در طول تاریخ سیزده ساله Rare و فعالیت آن‌ها در زمینه ساخت اچیومنت‌ها، فقط بازی Onigiri چنین عملکردی داشته که این بازی در زمینه باز نشدن اچیومنت‌ها به رقم بیست و شش درصدی دست پیدا کرده بود که واقعا آمار شوکه‌ کننده و نگران کننده‌ای است.

اما چرا چنین اتفاقاتی به وقوع پیوسته است؟ جواب ساده است؛ به دلیل این که این اچیومنت‌ها از طراحی بسیار ضعیفی بهره‌مند هستند و زیاد با محتوا و طبیعت واقعی این بازی در انسجام قرار ندارند. در این گزارش آمده که در حقیقت به نظر می‌رسد که Rare اصلا خودش این اچیومنت‌ها را طراحی نکرده است و این کار را به عهده شخص یا سازمان دیگری گذاشته و در نهایت هم بدون این که بررسی خوبی از آن‌ها انجام دهد و آن‌ها را مورد آزمایش قرار دهد، آن‌ها را در بازی قرار داده است. به عنوان مثال برای این که این موضوع بیشتر روشن شود، به اچیومنتی اشاره می‌کنیم که از بازی‌بازان می‌خواهد هزار جعبه موز را به بازرگان‌ها تحویل دهند. در حالی که در حالت عادی چنین کاری زیاد وجهه خوبی در یک بازی ویدئویی بزرگ ندارد، اما موضوع مورد بررسی ما چیز دیگری است. مشکل این جا است که با وجود چنین اچیومنتی در بازی، عملا جعبه‌های موز را زیاد در این بازی نمی‌توانیم ببینیم و پیدا کردن آن‌ها در محیط‌های بازی کار بسیار سختی است. نویسنده این گزارش عنوان کرده که در طول ۵۰ ساعتی که به تجربه این بازی پرداخته، حتی یک جعبه موز را هم پیدا نکرده و فقط به لطف این اچیومنت، از حضور آن‌ها در بازی اطلاع پیدا کرده است. در حقیقت یک بازی‌باز دیگر هم عنوان کرده که در طول ۱۰۰ ساعتی که این بازی را تجربه کرده، او هم حتی یک جعبه موز در این بازی ندیده است.

در حالی که مورد بالا در خصوص عدم وجود ارتباط میان اچیومنت‌ها و محتوای اصلی بازی بود، مشکلات دیگری هم در این زمینه وجود دارد که حتی عجیب‌تر از مورد بالا نیز می‌باشد. برخی از این اچیومنت‌ها واقعا کارهای غیر ممکن و غیر عقلانی از بازی‌بازان می‌خواهند که بسیار جای تعجب دارد.

یکی از اچیومنت‌های مورد بحث ما از بازی‌بازان می‌خواهد که هزار مایل دریایی را در مراحل بازرگان‌ها، یعنی مراحلی نظیر Order of Souls و یا Gold Hoarders طی کنند که هیچ‌کدام از آن‌ها به طور همزمان قابل انجام نیستند. باز شدن اچیومنت The Merchant Forager در Sea of Thieves شاید بیشتر از هزار روز در بازی به طول بیانجامد که از هر بازی دیگری زمان بیشتری به طول خواهد انجامید که پس از انجام دادن همه آن، فقط در پنج مورد باز شدن آن گزارش شده است. دیگر باید متوجه شده باشید که چقدر اچیومنت‌های این بازی عیجب و غریب و مشکل ساز هستند.

عدم وجود محتوای کافی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات Sea of Thieves است که باعث می‌شود بازی‌بازان خیلی زود از انجام آن خسته شوند و آن را کنار بگذارند. این طور که پیدا است مشکل اچیومنت‌های آن هم باید به دسته مشکلات پر تعداد این بازی اضافه شود تا Rare هر چه زودتر اقدامی در جهت رفع و اصلاح آن‌ها انجام دهد. طراحی و ترتیب قرار گیری اچیومنت‌ها در این بازی یکی از مشکلاتی است که Rare هر چه زودتر باید برای رفع آن اقدام کند چرا که باز شدن اچیومنت‌های مختلف یکی از لذت بخش‌ترین بخش‌های هر بازی است که لذت زیادی برای بازی‌بازان دارد، با این حال انجام این بازی بدون گرفتن هیچ اچیومنت برای هیچ‌کس جذاب نیست و چنانچه Rare این مشکلات را بر طرف نکند خیلی زود باید با یک شکست بزرگ روبه‌رو شود. عدم وجود محتوای کافی و از طرفی هم مشکلات بزرگ و جدی در باز شدن اچیومنت‌های آن، دلایل کافی برای عدم تهیه این بازی هستند.

منبع متن: gamefa