Far Cry 5

مدت کمی از انتشار جدیدترین نسخه از سری فارکرای یعنی Far Cry 5 می‌گذرد. این بازی توانست موفقیت‌های خوبی کسب کند و هم منتقدان و هم طرفداران خود را راضی کند، اما چیزی که شاید اتفاق افتادنش را تا چند ماه آینده محال می‌دانستیم این بود که این عنوان بر روی پلتفرم PC کرک شود.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از وب سایت PCGamesN، عنوان Far Cry 5 در 27 مارس (7 فروردین) منتشر شد، اما گروه CPY دیروز کرک این عنوان را منتشر کرد که می‌شود 19 روز بعد از انتشار بازی. این گروه همچنین مدتی پیش عنوان Sword Art Online: Fatal Bullet را نیز کرک کرد.

کرک شدن Far Cry 5 یک موفقیت بزرگ برای CPY است زیرا این بازی علاوه بر قفل DRM خود یعنی Denuvo، به قفل بسیار قوی VMProtect نیز مجهز شده بود، VMProtect همان قفلی است که تا ماه‌ها از کرک شدن Assassin’s Creed: Origins جلوگیری کرده بود. لازم به ذکر است که همچنین نسخه‌ی قبلی Far Cry با نام Primal حدود یک سال زمان برد تا کرک شود.

ما در پردیس‌گیم به Far Cry 5 امتیاز 8.5 را اعطا کردیم. در بخشی از نقد بازی به قلم "علیرضا رزمجویی" آمده است:

"Far Cry 5 بدون شک متنوع‌ترین نسخه‌ی سری است. با اینکه بازی از هوش مصنوعی ضعیف و مشکلات داستانی رنج می‌برد اما با تغییراتی که در فرمول گشت و گذار داده شده است و همینطور فضاسازی و دنیای فوق‌العاده‌‌ی Hope County، بالاخره می‌توان گفت که سری Far Cry قدم بعدی را در راستای بهبود و تحول برداشته است."

منبع متن: pardisgame