Tekken 7

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Wccftech، هر روز ما شاهد انتشار خبرهای مختلفی از قفل DRM معروف Denuvo هستیم، قفلی که از کرک شدن بازی‌ها جلوگیری می‌کند. به این کار نداریم که آیا استفاده از این قفل توسط ناشران کار درستی است یا نه، اما تا مدت‌ها پیش شرکت سازنده‌ی این قفل اعلام کرده بود که این قفل حداقل تا 3 ماه ضمانت می‌کند که بازی کرک نشود، با اینحال ما طی این چند وقت اخیر شاهد کرک شدن بازی‌های بسیار بوده‌ایم، مانند Far Cry 5 که در طی 19 روز کرک شد.

علاوه بر این‌ها این قفل باعث ایجاد مشکلات فنی در بازی و همچنین آسیب زدن به پردازنده‌ها می‌شود، به طور مثال Assassin’s Creed: Origins از بازی‌هایی بود که عملکرد سیستم کامپیوترهای شخصی را ضعیف می‌کرد و همچنین Final Fantasy XV: Windows Edition به دلیل وجود این قفل مشکلات همچون طولانی بودن صفحه‌های لودینگ را داشت. هر روز مشکلات بسیار زیادی درباره‌ی این قفل گزارش می‌شود و با اینحال ما هنوز هم شاهد حمایت شرکت‌های بسیاری از Denuvo هستیم.

در این راستا، طی چند روز گذشته کارگردان Tekken 7 یعنی "کاتسوهیرو هارادا" (Katsuhiro Harada) در توئیتر خود اعلام کرد که قفل Denuvo باعث مشکلات فنی عنوان Tekken 7 می‌شده و اکثر مشکلات فریم ریت هم به همین خاطر بوده است.

او در توئیتر خود نوشت: "مشکلاتی همچون فریم ریت بازی Tekken 7 به خاطر قفل Denuvo بوده است. البته این قفل به کارت‌های گرافیک و پردازنده‌ها آسیبی نمی‌زند و مشکلات مربوط به این بخش بزودی برطرف خواهد شد."

نظر شما چیست؟ آیا با استفاده از قفل Denuvo موافقید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع متن: pardisgame