در حال حاضر پنج سال از عمر نسل فعلی کنسول‌های بازی می‌گذرد و بیشتر افراد درباره زمان معرفی نسل بعدی این سخت‌افزارهای محبوب صحبت می‌کنند. شایعات فعلی خبر از در دست توسعه بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ توسط شرکت سونی دارند. با این وجود، پست اخیری که در وب‌سایت مایکروسافت منتشر شده، نشان می‌دهد که احتمالاً […]

شایعه: کنسول بعدی ایکس‌باکس در دست ساخت و توسعه قرار دارد

 در حال حاضر پنج سال از عمر نسل فعلی کنسول‌های بازی می‌گذرد و بیشتر افراد درباره زمان معرفی نسل بعدی این سخت‌افزارهای محبوب صحبت می‌کنند. شایعات فعلی خبر از در دست توسعه بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ توسط شرکت سونی دارند. با این وجود، پست اخیری که در وب‌سایت مایکروسافت منتشر شده، نشان می‌دهد که احتمالاً ردموندی‌ها هم آماده کار بر روی نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس هستند.

این پست مورد بحث، بیشتر به یک آگهی استخدام شباهت دارد. اگرچه این آگهی استخدام صریحاً مشخص نمی‌سازد که شرکت مایکروسافت بر روی کنسول جدیدی کار می‌کند، اما جزئیات و توصیفات موقعیت‌های شغلی مورد نیاز، نشان از این موضوع دارد که ردموندی‌ها آماده کار بر روی جدیدترین کنسول خانواده ایکس‌باکس هستند. در بخشی از این پست در خصوص اینکه چگونه شرکت مایکروسافت می‌خواهد به صورت سالانه میلیون‌ها سخت‌افزار را وارد بازار کند، صحبت می‌شود. کنسول‌های ایکس‌باکس وان هم جزوی از این برنامه مایکروسافت به حساب می‌آیند. همچنین در این آگهی استخدام آمده است که: «بخشی از آینده باشید».

جمله بالا تنها نکته جالب این آگهی استخدام نیست چراکه در آگهی مورد بحث به جزئیات کمی درباره موقعیت‌های شغلی مورد نیاز هم اشاره شده است. به نظر می‌رسد که این موقعیت شغلی برای یک مهندس ارشد باشد که باید تکنولوژی‌های DRAM را برای تیم توسعه کنسول‌های ایکس‌باکس مدیریت کند. همچنین در این آگهی آمده است که فرد متقاضی باید بر روی پیدا کردن راه‌حل‌های تکنولوژیکی برای «طراحی پروژه‌های حال حاضر و آینده کنسول‌های ایکس‌باکس» کار کند. مدل‌های اشاره شده DRAM در این آگهی استخدام به این شرح هستند: DDR3، GDDR5، GDDR6 و دیگر مدل‌های توزیع نشده.

درست مشابه کاری که شرکت سونی کرد و مدل‌های به‌روزتری از کنسول پلی‌استیشن ۴ یعنی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ اسلیم و پلی‌استیشن ۴ پرو را منتشر ساخت، شرکت مایکروسافت نیز چنین اقداماتی را انجام داد. این شرکت آمریکایی پس از عرضه جهانی کنسول ایکس‌باکس وان، مدل باریک‌تر آن را تحت عنوان ایکس‌باکس وان اس عرضه کرد و پس از آن نیز ایکس‌باکس وان ایکس را در دسترس قرار دارد. این کنسول هم مشابه پلی‌استیشن ۴ پرو، از سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به نسخه پایه خود بهره می‌برد.

تاکنون شرکت مایکروسافت به این شایعات هیچ گونه واکنشی نشان نداده است. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره باید کمی بیشتر صبر کنیم. شاید معرفی نسل جدید کنسول‌های خانگی در رویداد بزرگی نظیر نمایشگاه E3 2018 صورت گیرد.

منبع متن: gamefa