وضعیت Call of Duty: Black Ops 4 نگران‌کننده است، تغییرات اساسی در هسته اصلی بازی تیم سازنده را درگیر مشکلات جدی کرده است

اخیرا شایعه‌های تایید نشده‌ای در مورد عنوان Call of Duty: Black Ops 4 به بیرون درز کرد که از عدم وجود بخش تک نفره داستانی در این قسمت شوتر پرطرفدار شرکت Activision خبر می‌داد. هنوز از صحت این ادعاها خبر نداریم و با توجه به اعلام قبلی باید برای اطلاعات رسمی تا تاریخ 17 مه (پنج‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) منتظر بماینم.

با این حال امروز یک کاربر در Twitter ادعا کرده است که بخش چندنفره Call of Duty: Black Ops 4 از شوتر آنلاین تحسین شده Overwatch، که تاکنون موفق شده نظر بیش از 35 میلین بازیکن را به خود جلب کند، تاثیر گرفته است.

به گزارش پردیس‌گیم، منبع خبری charlieINTEL نزدیک به سازندگان Call of Duty با تایید این اطلاعات همچنین اعلام کرده است که بخش چندنفره Black Ops 4 نه تنها مشابه Overwatch خواهد بود بلکه در این بخش المان‌هایی از عنوان شوتر آنلاین Boss Key یعنی LawBreakers نیز قرض گرفته شده است. در این شایعه، اعلام شده که گیم پلی Black Ops 4 ترکیبی از بازی رو زمین و حرکات پیشرفته همراه با تغییرات بسیاری را در هسته اصلی سیستم‌های بازی خواهد بود.

تسترها ادعا کرده‌اند که بازی شباهت کمتری به حالت‌های بازی Call of Duty دارد و بیشتر شبیه Call of Duty Overwatch یا Call of Duty Lawbreakers است.

در ادامه به جزئیات بیشتر سیستم گیم پلی جدید بازی اشاره شده است. بر این اساس، گیم پلی ترکیبی خواهد بود از حرکت روی زمین (به سبک نیروهای پیاده نظام) و حرکات پیشرفته. بازی در این بخش سیستم "قهرمان" و "متخصص" عنوان Black Ops 3  ره به کار گرفته و پیشرفت‌هایی در آن ایجاد کرده است.

سیستم Perk به طور کامل حذف شده و جای خود را به سیستمی داده که بسته به تعداد کشتن‌ها، به بازیکن جایزه می‌دهد (سیستم Kill Streak).

Kill Streak های نرمال در نسخه‌ای که تسترها تجربه کرده‌اند وجود نداشته و بخش چند نفره به طور کلی وضعیت بسیار آشفته و بدی داشته است. بجای جایزه‌های ویژه‌ای که در نسخه‌های قبل با کشتن‌های پشت سر هم به بازیکن داده می‌شد، در سیستم جدید قابلیت‌های ویژه‌ای را برای بازیکن فعال می‌شود. یکی از این قابلیت‌ها ارتقا سیسم حرکتی به سبک لباس‌های مکانیکی Black Ops 3 می‌باشد. این ویژگی هم مورد توجه تسترها قرار نگرفته و به شدت از آن انتقاد شده است. به همین جهت سازندگان مجبور به اعمال تغییرات اساسی در سیستم‌های بازی شده‌اند و تاکنون برخی المان‌های چندنفره را از نسخه‌های قبلی بازگردانده‌اند.

این اطلاعات مربوط به جدیدترین مراحل توسعه بازی هستند. منتشر کننده آنها از وضعیت Black Ops 4 ابزار نگرانی کرده و وضعیت Treyarch بعنوان تیم سازنده را حتی نگران کننده‌تر توصیف کرده است. ظاهرا اضافه شدن حالت بازی بتل رویال همچنان در برنامه‌های تیم سازنده قرار دارد.

Call of Duty: Black Ops 4 در تاریخ 12 اکتبر (جمعه، ۲۰ مهر ۱۳۹۷) عرضه خواهد شد. 17 مه (پنج‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) منتظر اولین جزئیات رسمی این بازی باشید.

منبع متن: pardisgame