بتل رویال به یکی از پرطرفدارترین حالت‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. پس از موفقیت درخشان دو عنوان PlayerUnknown’s Battlegrounds و Fortnite شایعاتی از حضور بخش بتل رویال در عناوین بزرگی نظیر Call of Duty: Black Ops 4 و Battlefield V نیز به‌گوش می‌رسد. یکی دیگر از عناوین بزرگ در‌دست توسعه‌ای که شایعاتی در مورد وجود بخش بتل […]

نظر کاربران PUBG در مورد بخش بتل رویال Red Dead Redemption 2

بتل رویال به یکی از پرطرفدارترین حالت‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. پس از موفقیت درخشان دو عنوان PlayerUnknown’s Battlegrounds و Fortnite شایعاتی از حضور بخش بتل رویال در عناوین بزرگی نظیر Call of Duty: Black Ops 4 و Battlefield V نیز به‌گوش می‌رسد.

یکی دیگر از عناوین بزرگ در‌دست توسعه‌ای که شایعاتی در مورد وجود بخش بتل رویال در آن به‌گوش می‌رسد عنوان Red Dead Redemption 2 است که با توجه فضای وسترن منحصر‌به‌فرد این عنوان وجود چنین حالتی در بازی جالب‌ به نظر می‌رسد. طبق نظر دو تن از بازی‌بازان حرفه‌ای PUBG برای آن‌که حالت بتل رویال Red Dead Redemption 2 از کیفیت کافی برخوردار باشد، راک استار باید مواردی را به‌سبک مخصوص خود طراحی کند و در این حالت از بازی بگنجاند.

به نظر تری بورن (Trey Bourne) مدیر تیم گوست گیمینگ (Ghost Gaming) فضای وسترن بازی مهم‌ترین جاذبه برای بازیکنان خواهد بود. او معتقد است در همین راستا مکانیزم‌هایی نظیر بمب‌باران کردن مناطق تصادفی و تنگ‌تر‌شدن حلقه‌ی مناطق مجاز در بازی بایستی با مواردی جایگزین شوند که برخواسته از فضای وسترن Red Dead Redemption 2 باشند.

در حال حاضر به جز نقشه‌ی مریمار (Miramar) در PlayerUnknown’s Battlegrounds هیچ مولفه‌ای از دنیای وسترن در بازی‌های سبک بتل رویال وجود ندارد. وجود اسب‌ها، ریوالور‌ها، کلت‌ها، وینچستر‌ها و دیگر موارد مشابه بدون شک به جذابیت این سبک خواهد افزود.

نکته‌ی مهم این است که این حالت در بازی Red Dead Redemption 2 باید به سبک راک استار ساخته شود و در توسعه‌ی آن از دیگر بازی‌های موفق این سبک نمونه‌برداری نشود.

به نظرم حداکثر بین ۲۰ تا ۳۲ بازی‌باز در هر مسابقه برای حالت بتل رویال این عنوان کافی باشد. بهتر است بازی‌بازان با یک تپانچه یا اسلحه‌ای دیگر با قدرت مشابه که به راحتی در محیط بازی قابل یافت است در نقشه ظاهر شوند.

یکی دیگر از بازی‌بازان حرفه‌ای PUBG، ماریو جوس (Mario Joos) نیز نظری مشابه با تری بورن دارد:

بازی باید به کاربران این حس را القا کند که می‌توانند به روش‌های مختلفی نظیر مخفی‌کاری، چرخیدن در محدوده‌ی مجاز نقشه و تیر‌اندازی برنده شوند.

جابه‌جایی در محیط یکی از موارد مهمی است که باعث پر‌رنگ شدن مولفه‌های ریسک و پاداش در بازی می‌شود. اگر سوار اسب باشید هدف بزرگتری برای دیگر بازی‌بازان خواهید بود اما در عوض می‌توانید با سرعت بیشتری تغییر موقعیت بدهید. به عنوان مثال به بازی Battlefield و نحوه‌ی پیاده‌سازی اسب‌ها در آن دقت کنید. اسب‌ها برخلاف وسایل نقلیه‌ی کنونی منفجر نمی‌شوند اما بد نیست که طوری پیاده‌سازی شوند تا در برابر شلیک آسیب‌پذیر شوند و پس از زخمی‌شدن از سرعت آن‌ها کاسته شود.

حالت بتل رویال روز‌به‌روز محبوب‌تر می‌شود و تصور این‌که راک استار به سبک خود با عنوان Red Dead Redemption 2 هویت تازه‌ای به این سبک ببخشد هیجان‌انگیز است.

منبع متن: gamefa