RE4HD

سال گذشته همین موقع، پروژه Resident Evil 4 HD قلعه سالازار را با جزئیات زیبایی بازسازی کرد، و این کار را کمی بعد از آن با مرحله روستای ابتدایی این بازی اکشن ترسناک ادامه داد. ماه گذشته پس از نمایش در حال انجام اصلاحات روشنایی پویا روی جزیره، آلبرت، رهبر پروژه، حالا آخرین قسمت را هم کامل شده بیان کرده، ولی گفته است که هنوز مقداری "ریزه‌کاری‌های خسته کننده و زمان‌بر" باقی مانده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از سایت PCGamer، مود پروژه Resident Evil 4 HD قرار است جزئیات این بازی را بازسازی و بهینه کند تا آن را برای چیزی "بزرگ" آماده کرده باشد.

تمام متن‌ها و بافت‌های موجود در منوهای کوله پشتی، فروشنده‌ها، نقشه و خیلی جاهای دیگر حالا برای تمام 6 زبانی که بازی پشتیبانی می‌کند، بازسازی شده‌اند. آلبرت همچنین صدها بافت تکرار شده در کات سین‌ها (Cut Scenes) را نیز بهبود بخشیده است.

در مورد مسئله آخری، آلبرت گفت: "همان‌طور که برخی از شماها می‌دانید، برخی بافت‌ها هستند که در اکثر فایل‌های .pack بافت‌ها تکرار شده‌اند (مثل صورت لئون، تمام بافت‌های اشلی، بافت‌های آدا و گانادو، و...). من همه آنها را در یک فایل (که در ابتدای بازی بارگزاری می‌شود) قرار دادم. در نتیجه بافتی که 100 بار تکرار می‌شد، حالا فقط یک بافت واحد است."

"تعداد زیادی از کات سین‌ها از بافت صحنه استفاده می‌کنند، ولی به جای اینکه در فایل .pack بافتی قرار داده شوند، دوباره درون فایل .pack کات سین مربوطه کپی شده‌اند. من تمام این بافت‌ها را به فایل .pack صحنه منتقل کردم. من نمی‌دانم اگر این دو نکته امکان پذیر نبودند، فایل‌های بافت صحنه چقدر بزرگ می‌شد. من می‌توانم بگویم که نسخه نهایی به یک گیگابایت نخواهد رسید (البته منظورم فقط بافت‌های صحنه‌هاست)، که باعث می‌شود من فکر کنم نسخه بهبود نیافته HD می‌توانست به راحتی بیش از 5 گیگابایت حجم داشته باشد."

مقایسه دوطرفه بافت‌های زیر می‌تواند برای درک راحت‌تر موضوع کمک کننده باشد:

RE4HD

RE4HD

RE4HD

RE4HD

RE4HD

RE4HD

اطلاعات بیشتر در مورد تمام این موارد، و به‌روز رسانی‌های قبلی RE4HD را می‌توان در اینجا پیدا کرد. و التبه منتظر اخبار بعدی در مورد آن چیز "بزرگ" که پیشتر بیان شد باشید!

منبع متن: pardisgame