10 باس‌فایت مخفیِ برتر در بازی‌‌های ویدئویی

"به قلم مارتی سیلوا از وبسایت IGN"

اینکه در مقابل دشمنی قرار بگیرید که اکثر بازیکنان حتی نمی‌دانند وجود دارد تجربه لذت‌بخشی است؛ از موجودات الهی تا افسانه‌های زمینی گرفته تا اشارات به خود بازی تا نسخه‌های قبلی که باعث می‌شود این دسته از دشمنان و باس‌فایت‌ها بسیار ارزشمند شوند ... در اینجا با هم 10 باس‌فایت مخفی و محبوب بازی‌های ویدئویی را مرور می‌کنیم.

10. (Culex (Super Mario RPG

Super Mario RPG

قبلا در سال 1995، اینکه Square و Nintendo با همکاری یکدیگر دست به ساخت بازی بزنند غیرممکن به نظر می‌رسید ولی با این وجود بازی Super Mario RPG با باس‌فایت Culex که به صورت مسخره‌ و عجیبی سخت و قوی بود، عرضه شد. در گوشه‌های تاریک شهر Monstro Town، یک Culex (گونه‌ای از پشه‌ها) که زیبایی دنیای دو‌بعدی Super Mario RPG را از بین می‌برد و کاملا حس‌وحال Final Fantasy را به لوله‌کش دوست‌داشتنیِ ما و گروهش القا می‌کرد، وجود داشت. دیدن کریستال‌های نمادین وی، شنیدن موسیقی Final Fantasy و در نهایت شکست‌دادن Culex یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات تمام بازی بود.

9. (Driviks, The Chosen (Destiny

Destiny

طرفداران Destiny بازیکنانی حرفه‌ای هستند پس وجود شوتر جاه‌طلبانه و آنلاین Bungie در این لیست تعجب‌برانگیز نیست. این باس‌فایت مخفی توسط جامعه بازیکنان پیدا شد و تنها زمانی در دسترس است که ماموریت قهرمانانه و روزانه "Lost to Light" به صورت تصادفی در بازی ظاهر شود. به همان صورت کلاسیک Bungie، زمانی که مرحله به آخر می‌رسد، یک راه مخفی وجود دارد که به Driviks, The Chosen ختم می‌شود. بازیکنان تقریبا 10 دقیقه برای اتمام آن وقت دارند و مطمئنا Driviks به این راحتی‌ها شکست نمی‌خورد. پاداش شما؟ یک اسلحه سمیِ اسنایپر به نام Black Spindle که اسلحه‌ای بسیار خوب است و تنها راه به دست‌آوردن آن نیز از طریق این ماموریت و کشتن Driviks است.

8. (Karstaag (Skyrim

Karstaag

دنیای بازی‌های سریِ The Elder Scrolls مملو از راز است ولی تعداد کمی از آن‌ها همانند Karstaag جالب و سرگرم‌کننده هستند. برای احضار روح Frost Giant باید مسیری سخت را طی کنید ولی پاداشی که در آخر به دست می‌‌‌آورید کاملا ارزشش را دارد. اگر قادر به کشتن Karstaag شوید، Dragonborn می‌تواند سه بار موجودات قدرت‌مند را احظار کند. به ما اعتماد کنید؛ تمامی سختی‌ها ارزش این پاداش را دارد.

7. (Yama (Spelunky

Spelunky

Spelunky عنوانی پر از رمزوراز است و حتی ویدئو‌های بسیاری از اتمام سریع بازی و راهنماهای آن در YouTube قرار دارد. ولی در اعماق چاهِ Derek Yu، باس‌فایت نهایی و سرکش بازی یعنی Yama قرار دارد. اگر بتوانید به چیزهایی که برای رسیدن به مکان مخفی جهنم نیاز است دست پیدا کنید، به Yama که به صورت عجیبی قوی و قدرت‌مند است می‌رسید. سخت‌ترین دشمن بازی که به چیزهایی که تنها مرگ شما را می‌خواهند مجهز شده است.

6. (Moon Presence (Bloodborne

Bllodborne

استودیو From Software با خشونت، محیط‌های ترسناک و باس‌فایت‌های عظیم و حال‌به‌هم‌زن بیگانه نیست. ولی هیچ‌کدام از آن‌ها به اندازه باس‌فایت به شدت مخفیِ Bloodborne یعنی Moon Presence در یاد نمی‌مانند. بله مبارزه با این کابوس فرازمینی و ناشناخته شگفت‌انگیز است ولی برای احضار و رسیدن به این باس‌فایت به شدت مخفی باید کارهایی خاص را با ترتیبی خاص در بازی انجام دهید. شما چند باس‌فایت را می‌شناسید که برای احضار و مبارزه با آن‌ها باید چندین "بند‌ناف" را مصرف کنید؟

5.( Sephiroth (Kingdom Hearts

Sephiroth

بله بله. این مورد یکی از خاطره‌انگیزترین و به‌یاد‌ماندنی‌ترین دشمن‌ها در تاریخ بازی‌های ویدئویی است. ولی حضور وی در Kingdom Hearts همانند قرار‌دادن یک گیلاس خوشمزه بررروی کیک خلق‌شده توسط Square Enix و Disney یک سوپرایز فوق‌العاده بود. بعد از اینکه شما راه‌تان را از میان دنیاهای رنگارنگی که بچگی‌ اکثرمان با آن‌ها گذشته پیدا می‌کنید، می‌توانید با Sephiroth، ویلِن و دشمن نمادین و به‌یاد‌ماندنیِ Final Fantasy VII مبارزه کنید. نبرد Sora با فرشته بال‌دار درست به اندازه نبرد کلاسیک Cloud با Sephiroth در PlayStation 1 حماسی و سخت است.

4. (Red (Pokemon Gold/Silver

Red Pokemon

نبرد نهایی در بازی Pokemon Gold/Silver نیز یکی از احساسی‌ترین مبارزه‌های این لیست است. مدت زیادی بعد از اینکه شما 16 باشگاه Kanto و Johto را فتح می‌کنید، حق اثبات اینکه اکنون شما بهترین هستید را به دست می‌آورید. و برای این کار، باید یک نمایش و مبارزه نهایی با Red، قهرمانی که شما در گذشته در Pokemon Red/Blue با آن بازی کرده‌اید، داشته باشید. گروه Pikachuهای او و Gen-1های کاملا تکامل‌یافته‌اش این مبارزه را تبدیل به یک شاهکار نوستالژی و فراموش‌نشدنی می‌کنند. 

3. (Reptile (Mortal Kombat

Reptile

تعداد کمی از افسانه‌ها و اسطوره‌های زمین‌های مبارزه به اندازه "third ninja" در Mortal Kombat به‌یاد‌ماندنی هستند. جدا از Scorpion و Sub-Zero، گفته می‌شد که این موجود سبز در قلب زمین خشن و نمادین بازی یعنی Spike Stage اقامت دارد. مطمئنا اگر موفق به کامل‌کردن لیست چیزهایی که نیاز بود می‌شدید، می‌توانستید در مقابل نینجای اسید پرتاب‌کن یعنی Reptile که بعدا جزئی ازشخصیت‌های اصلی بازی شد، قرار بگیرید.

2. (Cow King (Diablo II

Cow King

می‌خواهم با شما صادق باشم – این مورد کمی عجیب است. درست در اعماق تاریکی، در دنیای گوتیکِ Diablo II، یک موجود ترسناک که انگار مستقیما از روده‌های جهنم بیرون کشیده شده، قرار دارد. بله در مورد Cow King صحبت می‌کنم. علیرغم پافشاری Blizzard بر اینکه هیچ "Cow Level‌"ـی در بازی وجود ندارد Cow King کاملا در بازی حاضر است. اگر بتوانید راهتان را از میان صدها موجود و جانور گاومانند پیدا کنید و به آن‌جا برسید، با عجیب‌ترین دشمن در تمام Sanctuary مواجه می‌شوید.

1. (Emerald and Ruby Weapon (Final Fantasy VII

Emerald

اینکه این لیست بالغ بر چندین جفت دشمن از یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین RPGهای تاریخ داشته باشد، کاملا درست و مناسب است. بعد از اینکه Sephiroth اقدام به احضارکردن Meteor می‌کند، این جفت از دشمن‌های بسیار قدرت‌مند، تنها با این هدف که زندگی Cloud و همراهانش را تبدیل به جهنم کنند، از خواب بیدار می‌شوند. برای رسیدن به یک ماده خاص باید به خانه زیر‌آب Emerald بروید ولی حتی بعد از آن، تنها می‌توان برایتان در مبارزه و از بین‌بردن خط سلامتی وی با 1 میلیون HP آرزوی موفقیت کرد! به همین ترتیب، اسلحه Ruby نیز قدرت دفاع و حمله فوق‌العاده زیادی دارد؛ و هم‌چنین می‌تواند تمامی همراهان شما را از نبرد حذف کند. هر کس که بتواند بر هر دو اسلحه غلبه کند، مطمئنا در محافل گیمینگ اعتبار زیادی به دست خواهد آورد.

تجربه مبارزه با کدام‌یک از باس‌فایت‌های این لیست را داشته‌اید؟ به نظرتان جای چه باس‌فایت‌هایی در این لیست خالی است؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame