عناوین بیشتری از بتسدا برای نینتندو سوییچ منتشر می‌شوند. بتسدا از معدود توسعه‌دهندگانی است که از همان ابتدای عرضه‌ی کنسول جدید نینتندو شروع به انتشار عناوین محبوب خود بر‌روی این کنسول کرد. در ابتدا بتسدا همزمان با انتشار نینتندو سوییچ از نسخه‌ی مخصوص Skyrim برای این کنسول رونمایی کرد و در ادامه تا امروز نسخه‌های […]

بتسدا از عملکرد عناوین خود بر‌روی نینتندو سوییچ رضایت دارد

عناوین بیشتری از بتسدا برای نینتندو سوییچ منتشر می‌شوند.

بتسدا از معدود توسعه‌دهندگانی است که از همان ابتدای عرضه‌ی کنسول جدید نینتندو شروع به انتشار عناوین محبوب خود بر‌روی این کنسول کرد. در ابتدا بتسدا همزمان با انتشار نینتندو سوییچ از نسخه‌ی مخصوص Skyrim برای این کنسول رونمایی کرد و در ادامه تا امروز نسخه‌های نینتندو سوییچ عناوین Doom و Wolfenstein 2 نیز منتشر شده‌اند.

اما شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا توسعه‌ی این عناوین برای نینتندو سوییچ به مرحله‌ی سوددهی رسیده است یا خیر؟ موفقیت و سوددهی پشتیبانی بتسدا از این کنسول از چند جهت حائز اهمیت است. در‌صورتی که این اقدام از لحاظ اقتصادی برای بتسدا موفقیت‌آمیز باشد این توسعه‌دهنده به توسعه‌ی نسخه‌ی نینتندو سوییچ عناوینش ادامه خواهد داد. اما این تنها جنبه‌ی قضیه نیست. در صورت سوددهی این فرآیند طبعا دیگر توسعه‌دهندگان نیز رغبت بیشتری برای انتشار عناوین خود بر‌روی این کنسول پیدا خواهند کرد.

طبق آمار فروش می‌دانیم که عرضه‌ی Skyrim موفقیت‌آمیز بوده و این بازی تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین عناوین نینتندو سوییچ شده است. اما آیا این موضوع در مورد Doom نیز صادق است؟ به طور کلی آیا بتسدا از عملکرد عناوینش در زمینه‌ی فروش بر‌روی کنسول جدید نینتندو رضایت دارد؟

به‌نظر می‌رسد که پاسخ این سوال مثبت باشد. پیت هاینس (Pete Hines)  به تازگی گفته است که عناوین بتسدا توانسته‌اند به‌خوبی با مخاطبین نینتندو سوییچ ارتباط برقرار کنند. وی در این زمینه اینطور اظهار نظر کرده است:

 عناوینی مثل Doom، Skyrim و یا Wolf II مخاطبین زیادی در‌میان کاربران نینتندو سوییچ دارند.

تا اینجا بازخورد مثبتی از  سمت کاربران داشته‌ایم. به‌طبع نینتندو نیز از عرضه‌ی این عناوین راضی است و گرچه گوی جادویی در اختیار نداشتیم که به ما بگوید این عناوین در بین پرفروش‌ترین بازی‌های سوییچ قرار می‌گیرند اما پیش‌بینی می‌کردیم که عرضه‌ی موفقیت‌آمیزی داشته باشیم. حس کردیم که توانایی پشتیبانی از این کنسول را داریم و نینتندو نیز با فروش مناسب سخت‌افزاری خود جامعه‌ی آماری خوبی را در اختیار ما گذاشت.

وی همچنین افزود که بتسدا با وجود محدودیت‌های فنی این کنسول به پشتیبانی از آن ادامه خواهد داد. اگرچه به‌خاطر همین محدودیت‌ها شاید انتشار برخی از عناوین بر‌روی آن امکان‌پذیر نباشد.

نینتندو در مورد پشتیبانی ما از سوییچ هیجان‌زده است. به‌نظرم آخرین باری که عنوانی را برای کنسول‌های این شرکت منتشر کردیم بازی Star Trek Tactical Assault بود که برای خانواده‌ی کنسولی DS منتشر شد.

زمان خیلی زیادی از آخرین باری که چیزی بر‌روی کنسول‌های این شرکت منتشر کردیم می‌گذرد اما همیشه با نینتندو در ارتباط بوده‌ایم. فلسفه‌ی کاری ما در بتسدا هرگز تغییر نکرده است. معتقدیم که با‌ توجه به تلاش و هزینه‌ی فوق‌العاده‌ای که برای توسعه‌ی عناوین خود انجام می‌دهیم در نهایت برای جذب مخاطب حداکثری این بازی‌ها را برای بیشترین تعداد پلتفرم ممکن منتشر خواهیم کرد. در مورد نینتندو سوییچ باید کمی کار اضافه انجام شود تا بازی‌ها به‌خوبی بر‌روی آن اجرا شوند. دوست نداریم بخش‌هایی از داستان بازی و یا قسمت‌های مختلف عناوین را برای قابل انتشار شدن بر‌روی پلتفرم‌های به‌خصوص حذف کنیم اما اگر دستگاهی توانایی پشتیبانی از عناوین ما را داشته باشد یقینا بازی‌های خود را بر‌روی آن پلتفرم منتشر خواهیم کرد زیرا هدف ما این است که تا جای ممکن افراد بیشتری  بتوانند بازی‌های فوق‌العاده‌ای که توسعه‌دهندگان ما می‌سازند را تجربه کنند.

این صحبت‌ها به‌نظر منطقی می‌رسند و ما نیز امیدواریم بتسدا بتواند به عرضه‌ی عناوین خود بر‌روی نینتندو سوییچ ادامه دهد. مطابق اظهار نظر آقای هاینس به‌نظر می‌رسد که بتسدا هر عنوانی را که امکان تطبیق آن از نظر فنی با نینتندو سوییچ ممکن باشد برای این کنسول منتشر خواهد کرد. داستان موفقیت عناوین بتسدا بر‌روی کنسول جدید نینتندو می‌تواند به عرضه‌ی بازی‌های دیگر توسعه‌دهندگان برای سوییچ کمک کند.

منبع متن: gamefa