God of War

10 نکته‌ای که باید پیش از تجربه God of War به آن‌ها توجه کنیم

"ترجمه شده از وبسایت gameinformer با اندکی دخل و تصرف"

دو سال پیش در E3 2016 قهرمان اسپارتی باری دیگر از درون تاریکی با طرفداران خود سخن گفت و این خود سرآغاز انتظاری طولانی توام با شور دوچندان شد تا همراهان همیشگی و حتی جدید این بار او را در ماجراجویی‌های سرزمین خدایان نورس یاری کنند.

راستش هدف از ترجمه این مقاله، ارائه چندین نکته پیشنهادی یا بهتر بگویم کمکی‌ست که بهترین تجربه ممکن را بدون فاش کردن چیزی برای شما پردیسی‌ها میسر سازد.

همیشه برای گشت و گذار زمان دارید، پس بهتر است که عجله نکنید

برخلاف نسخه‌های قبلی، این عنوان از آزادی عمل بسیار بالاتری جهت گشت و گذار در محیط بازی برخوردار است و این بدان معناست که شما می‌توانید یا خط اصلی داستان را دنبال کنید یا به وسیله قایقتان به جزیره‌های مختلف سفر کرده و برای به دست آوردن لوت از صخره‌ها بالا رفته و به انجام ماموریت‌های فرعی بپردازید. پس اگر حال و حوصله‌اش را دارید و فرد کنجکاویی هستید، بهتر است که به گشت و گذار خود ادامه دهید چرا که چیز‌های جالبی در انتظارتان است. اما، باید به این نکته توجه داشت که بعد از اتمام داستان اصلی بازی نیز می‌توانید به مارکوپولوی درون خود اجازه ظهور دهید چرا که همه چیز دست نخورده باقی مانده است.

آیتم‌های خود را بفروشید

بازیکنان در اکثر محیط‌های بازی شاهد مجموعه‌ای از آیتم‌ها خواهند بود که شامل ماسک و اسباب‌بازی‌های مختلفی است. پس اگر در مسیرتان شاهد این نوع از آیتم‌ها بودید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که آن‌ها را سریعا جمع‌آوری کرده و به فروش بگذارید تا جیبتان از hacksilver (ارز مخصوص GoW) پر شود به این دلیل که هیچ استفاده دیگری ندارند. درضمن، برای انجام این کار به مجموعه کامل این آیتم‌ها نیاز ندارید چرا که به محض جمع آوری، این آیتم‌ها به بخش collection اضافه می‌شوند.

در واقع، هرچیزی را که دوست دارید بفروشید

یک خبر خوب! از این به بعد در سرزمین خدایان نورس قادر خواهید بود که تمامی چیز‌هایی را که فروخته‌اید با همان قیمت اولیه بخرید. اصلا چه دلیلی برای حمل کردن آیتم‌هایی که استفاده ندارند وجود دارد؟ اگر زره‌ای را در جریان بازی پیدا کردید که قدرتش از آنکه بر تن دارید ضعیف‌تر بود، بدون معطلی چوب حراج به مال خود بزنید که هیچوقت از فروشش پشیمان نخواهید شد. حالا اگر هم عکس این قضیه ثابت شد، زحمتش بیشتر از یک سر زدن به فروشگاه که نیست!

نگران استفاده کردن متریال‌های خود نباشید

اگر مقداری Svartalfheim steel دارید که نگران تمام شدنش هستید، ترس به دلتان راه ندهید چونکه وسایلتان به متریال‌های متفاوتی جهت آپگرید کردن نیاز دارد و جمع آوری آیتم‌های اولیه بازی در اواسط مسیر کارآمد نخواهد بود. عملا اگر فرصت آپگرید کردن وسایلتان پیش آمد، سریعا این کار را انجام دهید و نگران چیزی نباشید.

باز کردن جعبه‌های مخصوص بازی کار چندان سختی نیست

بعضی از عناوین این حس را به بازیکننان القا می‌کنند که دست یافتن به اشیا خاص در ابتدای بازی شاخ غول شکستن است، پس بگذارید در همین ابتدا به شما بگوییم که God of War از این قائده مستثناست چرا که باز کردن جعبه‌هایی که توسط rune‌ها (حروفی که به خط قدیمی نوشته شده است) محافظت می‌شوند، کار چندان سختی نیست اگر کمی حوصله به خرج دهید. برای حل کردن این پازل‌ها معمولا میبایست محیط بازی را برای پیدا کردن سه زنگوله یا سنگ‌نوشته زیرو رو کنید و به محض پیدا کردنشان، محتوای آن‌ها را ازآن خود سازید. در بعضی از موارد ممکن است کمی کارتان سخت شود، اما در بیشتر مواقع، وسایل مورد نیاز را برای گشودن این نوع جعبه‌ها خواهید داشت.

قابلیت‌‌های "آترئوس" را دست کم نگیرید

به نظر، بحث کردن درمورد "کریتوس" و توانایی‌هایش امری بیهوده باشد و ما به این قضیه ایمان داریم که بیشتر حواستان بر روی باز کردن قابلیت‌های او متمرکز خواهد شد. اما، بهتر است که این نکات را به خاطر بسپارید: اغلب توانایی‌های "کریتوس" مخصوص شرایط خاصی از جمله دویدن و حمله‌ور شدن می‌باشد و این در حالیست که " آترئوس" تقریبا در هر شرایطی کارآمد خواهد بود و وجودش برای دشمنان دست و پاگیر است. ترجیحا تمام تمرکز خود را بر روی پسرتان نگذارید، اما این را بدانید که توانایی‌های او در بعضی از شرایط بهتر از کریتوس است.

افزایش قدرت حملات یادتان نرود!

طبیعتا افزایش قدرت "کریتوس" و " اِیتریس " در قسمت درخت توانایی‌ها (skill trees) به راحتی انجام می‌گیرد و قابلیتی چندان جدید بشمار نمی‌رود اما، حواستان را جمع کنید که آپگرید کردن قدرت حملات که در قسمتی دیگر از منیو (menu) تعبیه شده را پشت گوش نیندازید. با کسب کردن تجربه (experience) این امکان را خواهید داشت که حملات سریع (light) و سنگین (heavy) خود را به راحتی تقویت کنید و ایفکت‌های (effects) جدیدی به آن‌ها اضافه کنید. قابل توجه شما دوستان که این حملات دارای تنوع بسیاری زیادی می‌باشند، از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم آن دسته از حملات که جالب و نوآورانه به نظر می‌رسد را انتخاب کنید.

در استفاده از سنگ‌های احیا کننده خساست به خرج ندهید

با توجه به درجه سختی انتخابی شما، ممکن است گاهی در نبرد‌های سخت با مشکلاتی مواجه شوید که در بدترین حالت ممکن، "کریتوس" نقش بر زمین می‌شود و از ما به شما نصیحت، بدون نشان دادن هیچ خساستی از سنگ‌های احیا کننده استفاده کنید تا به زمین مبارزه برگردید و دشمنانتان را سلاخی کنید. راستش قیمت این آیتم انقدر هم گران نیست که شما را به زحمت بیاندازد.

به کمک "براک" و "سیندری" بشتابید

معمولا کسی از NPCها انتظار زیادی ندارد، اما بهتر است که رفاقتتان را در دنیای GoW با  "براک" و "سیندری" آغاز کنید به این دلیل که این دو دووارف (dwarf) ماموریت‌های جالب و متنوعی را پیش روی شما می‌گذارند که با وجود سختیشان ارزش ریسک کردن را دارند.

همیشه امکان تغییر درجه سختی وجود دارد

مگر اینکه بر روی سخت‌ترین حالت، بازی را آغاز کرده باشید که به هیچ وجه قابل تغییر نیست. ترجیحا بر روی دشوارترین درجه به تجربه بازی نپردازید چنان چه که پوستتان از جنس فولاد است و عاشق جان کندن هستید. در عوض، می‌توانید با انتخاب دیگر درجات، تجربه‌ی مناسب‌تری را برای خود رقم بزنید.

خب، پردیسی‌های عزیز این بود 10 نکته‌ای که هر گیمر باید پیش از تجربه God of War نیم نگاهی به آن‌ها داشته باشد. در ادامه، امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و خوشحال می‌شویم که دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مترجم: امیر رضایی

منبع متن: pardisgame