مایکروسافت صعنت بازی‌های ویدیویی را بسیار جدی دنبال می‌کند؛ این جمله‌ای است که بار‌ها و بارها در مورد آن شنیده‌ایم و حال گزارش‌های جدید منتشر شده نیز همچنان روی این موضوع تاکید داشته و اشاره می‌کنند که ظاهرا مایکروسافت قصد دارد مبلغ قابل توجهی را در صنعت سرگرمی و بازی‌های ویدیویی سرمایه گذاری کند. هنگامی […]

گزارش: مایکروسافت در حال توسعه کنسول جدیدی است

مایکروسافت صعنت بازی‌های ویدیویی را بسیار جدی دنبال می‌کند؛ این جمله‌ای است که بار‌ها و بارها در مورد آن شنیده‌ایم و حال گزارش‌های جدید منتشر شده نیز همچنان روی این موضوع تاکید داشته و اشاره می‌کنند که ظاهرا مایکروسافت قصد دارد مبلغ قابل توجهی را در صنعت سرگرمی و بازی‌های ویدیویی سرمایه گذاری کند.

هنگامی که در رویداد E3 سال گذشته مایکروسافت از کنسول اکس باکس وان اکس رونمایی کرد، بسیاری بر این عقیده بوده اند که اکس باکس وان اکس آخرین کنسول شرکت مایکروسافت خواهد بود. اگرچه شرکت نینتندو با عرضه کنسول نینتندو سوییچ، بخش قابل توجهی از بازار را به خود معطوف کرد اما به نظر می‌رسد شرکت سونی تنها و اصلی ترین رقیب مایکروسافت بوده و گزارش های منتشر شده نشان می‌دهند که مایکروسافت نیز کوی رقابت را به رقیب خود واگذار نمی کند بلکه قصد دارد مبلغ قابل توجهی را در صنعت بازی های ویدیویی سرمایه گذاری کند.

مایکروسافت ایده‌های بسیاری در ذهن داشته و در بخش‌های مختلفی سرمایه گذاری می کند اما مطمئنا یکی از برنامه‌های اصلی این شرکت توسعه سخت افزار جدید خواهد بود. هفته گذشته آگهی استخدامی در وب‌سایت مایکروسافت منتشر شد و با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز این شرکت، به نظر می‌رسد مایکروسافت به آهستگی کار توسعه جدیدترین نسل از خانواده کنسول اکس باکس را آغاز کرده است. حال به تازگی گزارش جدیدی نیز توسط وب سایت Thurott منتشر شده است که بر این موضوع مهر تایید زده و به جزییات بیشتری اشاره می‌کند. به گفته وب‌سایت Thurott و به نقل از منابع آگاه، مایکروسافت هم اکنون در حال توسعه کنسول جدید خود بوده و اگرچه توسعه سخت افزار جدید در عرض سه سال امکان پذیر ‌خواهد بود اما مایکروسافت عجله‌ای برای عرضه آن و جایگزینی با کنسول اکس باکس وان اکس ندارد و همان بازه زمانی هفت ساله را برای توسعه کنسول جدید در نظر گرفته است زیرا کنسول اکس باکس وان اکس در مقایسه با کنسول فعلی شرکت سونی(پلی استیشن ۴ پرو) دارای قدرت بالاتری می‌باشد. به علاوه به نقل از منابع مورد نظر کنسول جدید به مانند اکس باکس وان اکس از عناوین نسل قبل پشتیبانی کرده و احتمالا بازی های ساخته شده برای کنسول جدید نیز بر روی اکس باکس وان اکس قابل بازی خواهند بود.

 مایکروسافت در سال های اخیر سرویس استریم بازی‌های ویدیویی را در نظر داشته است که مطمئنا بدون سخت افزار جدید امکان پذیر نخواهد بود. شاید درک ما از استریم بازی‌های ویدیویی این باشد که صرفا بتوانیم آن‌ها را از طریق فضای ابری در دنیای واقعی استریم کنیم اما جالب است بدانید به وسیله چنین سخت افزارهای قدرتمندی(تکنولوژی‌های DRAM)، فرصت‌های واقع گرایانه‌ی بیشتری وجود خواهند داشت. به عنوان مثال بازی‌ای را فرض کنید که هر چه در نقشه آن پیش می‌روید، محیط بازی به صورت پویا و پیوسته‌ای از فضای ابری بارگذاری می‌شود؛ در این صورت چنین بازی‌ای هیچ وقت پایان نیافته و شما شهر یا نقشه‌ای را خواهید داشت که پیوسته به صورت پویا بروز‌رسانی شده و حتی ویژگی‌هایی به مانند آب و هوا و ترافیک را نیز در بر می‌گیرد. به عبارت ساده‌تر اگر در زندگی واقعی پشت ترافیک مانده باشید، چنین موضوعی را به همان صورت در دنیای مجازی(بازی) نیز مشاهده خواهید کرد.

حال که سونی برنده فعلی این نسل است، مایکروسافت نیز تلاش می کند تا با سرمایه گذاری در بخش سرگرمی و صنعت بازی‌های ویدیویی، فاصله خود را با سونی کاهش داده و نسل آینده را از آن خود کند.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ نسل آینده بازی‌های ویدیویی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟ نظرات خود در این رابطه را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: gamefa