امروزه بودجه‌ی ساخت بازی‌های ویدئویی بیشتر از قبل شده است و Shadow of the Tomb Raider نمونه‌ی دیگری برای اثبات این امر است که کمک می‌کند تا روشن شود چرا ناشران مختلف، اینچنین مشتاق هستند تا بازی‌بازان بیشتر از ۶۰ دلار برای بازی‌شان خرج کنند. آقای دیوید انفسی (David Anfossi) رئیس استودیو ایدوس مونترال (Eidos […]

هزینه‌ی تولید Shadow of the Tomb Raider حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده است

امروزه بودجه‌ی ساخت بازی‌های ویدئویی بیشتر از قبل شده است و Shadow of the Tomb Raider نمونه‌ی دیگری برای اثبات این امر است که کمک می‌کند تا روشن شود چرا ناشران مختلف، اینچنین مشتاق هستند تا بازی‌بازان بیشتر از ۶۰ دلار برای بازی‌شان خرج کنند.

آقای دیوید انفسی (David Anfossi) رئیس استودیو ایدوس مونترال (Eidos Montréal) در مصاحبه‌ای با وبسایت GamesIndustry توضیحاتی درباره‌ هزینه‌ی ساخت بازی‌های AAA ارائه دادند :

برای ساخت Shadow of the Tomb Raider و بازی‌های مختلف تک نفره AAA  هزینه‌ای بین ۷۵ الی ۱۰۰ میلیون دلار خرج می‌شود که البته این تنها هزینه‌ی تولید بازی است، چرا که ۳۵ میلیون دلار نیز جداگانه برای بازاریابی و تبلیغات آن‌ها صرف می‌شود.

با اینکه به نظر می‌رسد ۱۳۵ میلیون دلار پول خیلی زیادی است، اما در وافعا این کمترین هزینه‌ای است که در سال ۲۰۱۸ صرف ساخت و بازاریابی بازی‌های ویدئویی می‌شود. با کمی حساب و کتاب درحالی که هر کارمند در هر ماه حدود ۱۰,۰۰۰ دلار حقوق دریافت می‌کند می‌توانید بفهمید که چگونه بودجه‌ ساخت بازی ها به ۲۰۰ میلیون دلار و یا حتی بیشتر می‌رسد. (به عنوان مثال تیمی با ۴۵۰ کارمند که به مدت ۴ سال روی یک بازی کار می‌کنند، حدود ۲۱۶ میلیون دلار هزینه‌ی حقوق برمی‌دارند.)

همینطور در نظر داشته باشید که از ۶۰ دلار پولی که بازی‌باز برای خرید نسخه‌ی فیزیکی بازی خرج می‌کند تنها حدود ۳۰ دلار آن به ناشر می‌رسد. که البته اگر بازی به صورت دیجیتالی فروش رود سود این مقدار به ۴۲ دلار افزایش می‌یابد.

درضمن Shadow of the Tomb Raider مانند دو بازی قبلی این مجموعه در شهر سان‌فرانسیسکو ساخته نمی‌شود و مکان استقرار تیم سازنده در مونترال است که باعث می‌شود ایدوس مونترال از قوانین مالیاتی دولت کبک نفع ببرد. به علاوه ایدوس مونترال در کنار ساخت Shadow of the Tomb Raider درحال کار روی بازی جدیدی بر اساس Guardians of the Galaxy است.

به هر صورت، بازی Shadow of the Tomb Raider روز جمعه ۲۳ شهریور ( ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع متن: gamefa