همان‌طور که می‌دانید در میان تمامی رسانه‌ها، ساخت بازی‌های ویدیویی AAA هزینه زیادی بر روی دست سازندگان می‌گذارد. بنابراین بودجه 135 میلیون دلاری عنوان Shadow of The Tomb Raider خیلی غیرمنتظره نیست و همان طور که انتظار داشتیم شرکت Square Enix به اندازه کافی بودجه در اختیار تیم سازنده بازی قرار داده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، مدیرعامل پروژه Shadow of The Tomb Raider در مصاحبه‌ای با GamesIndustry گفت:

"اصولا بازی‌های AAA داستانی (تک نفره) چیزی بین 75 تا 100 میلیون دلار هزینه می‌برند اما برای ساخت Shadow of The Tomb Raider نزدیک به 35 میلیون دلار هزینه بیشتری متحمل شدیم."

به طور حتم 135 میلیون دلار پول بسیار زیادی است اما این را در ذهن داشته باشد که در چند سال اخیر شاهد عناوین بزرگی با بودجه‌های باور نکردنی بوده‌ایم. به طور مثال شرکت Rockstar به عنوان بلندپروازانه GTA V بودجه 265 میلیون دلاری اختصاص داده بود. از طرف دیگر فاکتورهای مختلفی وجود دارند که باعث به وجود آمدن هزینه‌های مختلف می‌شود چرا که عنوان The Witcher 3: Wild Hunt فقط 81 میلیون دلار خرج برداشت که هم بخاطر عدم وجود بخش چندنفره است و هم به دلیل برنامه‌ریزی دقیق CD Projekt.

Eidos Montreal با 500 کارمند یکی از بزرگ‌ترین استودیو‌های بازیسازی جهان به شمار می‌رود و به طور حتم همین تعداد افراد بخش عمده‌ای از هزینه را به وجود می‌آورد.

طبق محاسبات Square Enix و Eidos Montreal باید 2.5 میلیون نسخه از Shadow of The Tomb Raider را با قیمت 60 دلار بفروشند تا هزینه‌ها را جبران کنند.

Shadow of The Tomb Raider در تاریخ 14 سپتامبر(23 شهریور) برای سه پلتفرم PC، Xbox One و PS4 منتشر خواهد شد.

منبع متن: pardisgame