کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا که گذشته‌ی عجیب و غریبی را در طول عمر چند ساله‌ی خود سپری کرده است، درحالی که به مکانی مناسب برای هواداران بازی‌های ژاپنی و بازی‌های مستقل تبدیل شده بود، به‌نظر می‌رسد به زودی دیگر بازی فیزیکی دریافت نخواهد کرد. طبق گزارش سایت کوتاکو (Kotaku) به نظر می‌رسد سونی تولید بازی‌های […]

به زودی عرضه بازی‌های فیزیکی برای پلی‌استیشن ویتا متوقف خواهد شد

کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا که گذشته‌ی عجیب و غریبی را در طول عمر چند ساله‌ی خود سپری کرده است، درحالی که به مکانی مناسب برای هواداران بازی‌های ژاپنی و بازی‌های مستقل تبدیل شده بود، به‌نظر می‌رسد به زودی دیگر بازی فیزیکی دریافت نخواهد کرد.

طبق گزارش سایت کوتاکو (Kotaku) به نظر می‌رسد سونی تولید بازی‌های فیزیکی برای پلی‌استیشن ویتا را سال دیگر متوقف خواهد کرد و سونی بازی‌های جدید منتشر شده برای این کنسول را برای خرده فروشی‌ها ارسال نخواهد کرد. این اخبار از نامه‌هایی که سونی برای توسعه دهندگان آمریکایی و اروپایی ارسال کرده بود استخراج شده‌اند. در این نامه‌ها آمده است که تولید تمام بازی‌های فیزیکی به صورت کارتی تا پایان سال مالی ۲۰۱۸ متوقف خواهند شد. سال مالی ذکر شده توسط سونی تاریخ ۱۱ فروردین ماه (۳۱ مارس میلادی) به پایان می‌رسد. کوتاکو با استناد به این گزارشات اشاره می‌کند که آخرین سفارشات خرید بازی‌های فیزیکی، ماه فوریه دریافت می‌شوند و پس از آن دیگر بازی‌ها به صورت فیزیکی تولید نخواهند شد.

با اینکه این موضوع به این معنی می‌باشد که بازی‌های فیزیکی در روز‌های پیش رو حتی از الان نیز کم‌یاب تر خواهند شد، کوتاکو اشاره می‌کند که سونی همچنان از طریق PSN به پشتیبانی از بازی‌های دیجیتالی بر روی پلی‌استیشن ویتا ادامه خواهد داد. این می‌تواند روزنه‌ی امیدی برای صاحبان کنسول پلی‌استیشن ویتا ایجاد کند تا دست‌کم مطمئن شوند که تولید بازی‌های جدید برای کنسول‌های‌شان به پایان نخواهد رسید.

با این که شرکت سونی به صورت رسمی این خبر را تائید نکرده است ولی افتادن این اتفاق خیلی‌هم دور از انتظار نیست چراکه ۶ سال از عمر PS Vita می‌گذرد و به انتهای عمر متوسط یک کنسول دستی نزدیک شده است. همچنین شرکت سونی در سال‌های اخیر پشتیبانی خود از این کنسول را کمتر کرده و بیشتر تمر کز خود را بر روی کنسول‌های خانگی و پلی‌استیشن وی‌آر گذاشته است.

منبع متن: gamefa