امروز شرکت یوبیسافت نتایج مالی خود را برای سال ۲۰۱۸ که در تاریخ ۳۱ مارس به پایان رسید، منتشر کرد. در ادامه برای جزئیات کامل همراه ما باشید. طبق معمول شرکت یوبیسافت جدولی از فروش بازیهای خود روی پلتفرمهای موجود را منتشر کرده که دراین میان پلیاستیشن ۴ توانسته است یک بار دیگر از نظر فروش بازی […]
امروز شرکت یوبیسافت نتایج مالی خود را برای سال ۲۰۱۸ که در تاریخ ۳۱ مارس به پایان رسید، منتشر کرد. در ادامه برای جزئیات کامل همراه ما باشید.
طبق معمول شرکت یوبیسافت جدولی از فروش بازیهای خود روی پلتفرمهای موجود را منتشر کرده که دراین میان پلیاستیشن ۴ توانسته است یک بار دیگر از نظر فروش بازی روی یک کنسول، پلتفرم برتر شرکت یوبیسافت شناخته شود. این کنسول عملکرد بهتری را نسبت به ایکسباکس وان، رایانههای شخصی و نینتندو سوییچ از خود بهنمایش گذاشته و جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. پلتفرمهای ایکسباکس وان، رایانههای شخصی و نینتندو سوییچ به ترتیب جایگاه دوم تا چهارم را تصاحب کردهاند.
در ادامه مدیرعامل شرکت یوبیسافت آقای ایوس گیلموت (Yves Guillemot)، با انتشار یک بیانیه در مورد عملکرد این برند صحبت کرد. وی در بیانیه خود گفت:
شرکت یوبیسافت سال مالی را با ادامه دادن موفقیتهایش و یک عملکرد خوب به پایان رساند. بهلطف وجود کیفیت خود بازیهای عرضه شده، سرویسهای قوی و جامعه کاربریهای عمیق، یوبیسافت توانست برندهای خود را بیش از پیش تقویت کند. در جریان سه ماهه چهارم سال مالی، شاهد عرضه موفق بازی Far Cry 5 بودیم که توانست دومین عرضه برتر عناوین یوبیسافت را به خود اختصاص دهد. از طرفی مسابقات بازی Rainbow Six Siege به رکورد جدیدی از نظر تعداد بیننده رسید و در این میان نیز میتوان به ادامه پیدا کردن موفقیت بازی Assassin’s Creed Origins و بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle اشاره کرد. در نتیجه با ثبت رکورد فروش بالا، درآمد دیجیتالی و محصولات عرضه شده قبلی و سودآوری، توانستیم به عملکردی بهتر از آن چیزی که پیش بینی کرده بودیم، برسیم.
در حیث سوددهی کوتاه مدت و میان مدت، یوبیسافت فرصتهای زیادی برای استفاده و در نتیجه سوددهی بیشتر دارد. برای مثال تحول دیجیتالی ما نیز سریعتر از چیزی که انتظارش را داشته باشیم، در حال پیش رفتن است. از طرفی پتانسیل ما در بازار پلتفرم رایانههای شخصی و گوشیهای هوشمند، مخصوصا در چین، بسیار بزرگ است. ما همچنان به توسعه و بهبود ساختار بخش eSports خود ادامه خواهیم داد.
در حیث سوددهی بلند مدت، وجود استریمهای (شکلهای) مختلف از بازیهایمان، سبب میشود که عناوین شرکت یوبیسافت مخاطبان بیشتری داشته باشند. در نتیجه ما روی سرویس آنلاین خود سرمایهگذاری زیادی کردهایم که تا به امروز ۸۸ میلیون کاربر فعال دارد. همچنین در این میان هوش مصنوعی بهتری را توسعه خواهیم داد تا تجربه بازیبازان را بیش از پیش افزایش دهد و پروفایل بهتری را برای هر بازیباز خلق کند.
البته نشست خبری یوبیسافت اطلاعات مهم دیگری نیز دربر داشت که از میان آنها میتوان به افزایش ۳۱۰ میلیون دلاری درآمد این شرکت در زمان عرضه بازی Far Cry 5، عملکرد خوب Assassin’s Creed Origins در سه ماه گذشته، ۳۰ میلیون کاربر Rainbow Six Siege، تعداد ۲۰ میلیون کاربر Tom Clancy’s The Division و ۱۰ میلیون کاربر Ghost Recon Wildlands اشاره کرد. در ادامه میتوانید موارد مهم نشست خبری یوبیسافت با سرمایهگذارن و تحلیلگران را مشاهده کنید.
- فروش سالانه ۱۷۳۱.۹ میلیارد یورویی که ۱۸.۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و از انتظار این شرکت (فروش سالانه ۱۶۴۰ میلیارد یورو) نیز فراتر رفته است.
- بازی Far Cry 5 دومین عرضه برتر در میان عناوین یوبیسافت را به خود اختصاص داد که در هفته اول عرضه توانست ۳۱۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.
- بازی Assassin’s Creed Origins عملکرد خوبی را در سه ماهه چهارم از خود نشان داده است.
- با توجه به آمار، بازی Rainbow Six Siege بیش از ۳۰ میلیون کاربر ثبت نام شده دارد و بینندههای مسابقات Six Invitational، حدود ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.
- بازی The Division بیش از ۲۰ میلیون کاربر ثبت نام شده دارد.
- بازی Ghost Recon Wildlands بیش از ۱۰ میلیون کاربر ثبت نام شده دارد و از نظر کاربرانی که به صورت همزمان آنلاین و بازی را تجربه کردهاند، به رکورد جدیدی در این سه ماهه چهارم رسیده است.
- درآمد دیجیتالی سالیانه شرکت ۳۷.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و بهرقم ۱۰۰۴.۷ میلیون یورو (۵۸٫۰ درصد کل فروش و ۵۰٫۰ درصد برای سال مالی قبلی) رسیده است:
- افزایش بسیار بالا در PRI3
- به میزان ۵۸٫۷ درصد یعنی مبلغ ۴۸۲٫۵ میلیون یورو (۲۷٫۹ درصد از کل فروش در برابر ۲۰٫۸ درصد در سالهای ۱۷-۲۰۱۶).
- درآمد سالیانه حاصل از فروش بازیهای ویدیویی و محصولات گذشته یوبیسافت ۲۷.۲ درصد افزایش پیدا کرده و بهرقم ۸۲۶ میلیون یورو (۴۷٫۷ درصد کل فروش در مقایسه با ۴۴٫۵ درصد در سال ۱۷-۲۰۱۶) رسیده است.
- درآمد عملیاتی غیر IFRS تا ۲۶٫۲ درصد افزایش و به ۳۰۰٫۱ میلیون یورو رسیده که از مبلغ ۲۷۰٫۰ میلیون یورو پیش بینی شده، بالاتر بوده است.
- درآمد حاشیه عملیاتی غیر IFRS به میزان قابل توجهی به ۱۷٫۳ درصد (۱۶٫۳ درصد در سال ۱۷-۲۰۱۶) رسیده است.
در آخر، شرکت یوبیسافت در نشست مطبوعاتی از محتویاتی که در آینده قرار است در دسترس کاربران قرار گیرد، رونمایی به عمل آورد. در ادامه میتوانید جدول مربوطه را مشاهده کنید.
نظرات خود در مورد شرکت یوبیسافت و عملکرد بازیهایش را با گیمفا در میان بگذارید.
منبع متن: gamefa