توسعه دهندگان عنوان Call of Duty Black Ops 4 در واکنش به عدم وجود بخش تک نفره داستانی یا همان کمپین اظهار کرده‌اند که پذیرش تغییرات جدید توسط بازی‌بازان در بازی‌ها همیشه سخت بوده است. این اظهارات را جانشین مدیر استودیوی تری‌آرک (Treyarch) مطرح کرده و در خصوص محتویاتی که برای افراد علاقه مند به بخش […]

توسعه دهندگان Black Ops 4: تغییرات جدید همیشه سخت است

توسعه دهندگان عنوان Call of Duty Black Ops 4 در واکنش به عدم وجود بخش تک نفره داستانی یا همان کمپین اظهار کرده‌اند که پذیرش تغییرات جدید توسط بازی‌بازان در بازی‌ها همیشه سخت بوده است. این اظهارات را جانشین مدیر استودیوی تری‌آرک (Treyarch) مطرح کرده و در خصوص محتویاتی که برای افراد علاقه مند به بخش تک نفره جذاب است نیز صحبت‌هایی مطرح کرده که در ادامه با هم به بررسی این اظهارات خواهیم پرداخت.

اوایل هفته گذشته سرانجام تری‌آرک از نسخه چهارم سری Call of Duty: Black Ops رونمایی کرد. از زمان معرفی این بازی تا به حال تنفر و انزجار زیادی نسبت به این بازی در سراسر دنیای مجازی به پا شده چرا که این نسخه جدید فاقد بخش تک نفره و داستانی است و تمرکز آن روی بخش‌های چند نفره و زامبی گذاشته شده است تا با اعمال ویژگی‌های جدید، پدید آورنده تغییراتی بنیادی در تاریخ این سری باشد. واکنش‌ها نسبت به معرفی این بازی بسیار گسترده و متنوع بوده است طوری که بسیاری از معرفی آن و عدم داشتن بخش چند نفره استقبال کرده‌اند و بسیاری دیگر هم نسبت به آن تنفر نشان داده‌اند با این حال کسانی که این مورد را پذیرفته‌اند، یا توجه زیادی به بخش زامبی آن داشته‌اند و آن را برتر دانسته‌اند و یا بخش بتل رویال آن که Blackout نام دارد را برتر دانسته‌اند.

نمی‌توان منکر این شد که از همان ابتدا و زمانی که شایعاتی مبنی بر عدم وجود بخش چند نفره در این بازی مطرح شد، باعث شوک و تعجب همه ما شد و حال که این موضوع به طور رسمی توسط تیم توسعه دهنده Call of Duty Black Ops 4 تایید شده، همه ما را در بهت و حیرت فرو برده چرا که جدای از ویژگی بارز سری Call of Duty که داشتن یک داستان حماسی و جذاب است، سری Black Ops همیشه داستانی درگیر کننده و زیبا ساخته که توانسته توجه عده زیادی را به خود جلب کند. این اولین بار است که یک نسخه از سری Call of Duty فاقد بخش داستانی است که خب تغییر بسیار بزرگ و جاه‌طلبی بسیار شجاعانه‌ای است.

جانشین مدیر استودیوی تری‌آرک یعنی دن بانتینگ (Dan Bunting) در مصاحبه‌ جدیدی که با وبسایت Eurogamer داشته، علاوه بر اشاره به موضوعات مختلف، به این موضوع نیز توجه کرده و در مورد آن صحبت کرده است. در پاسخ به کسانی که گفته‌اند این بازی را بدون داشتن بخش داستانی خریداری نخواهند کرد بانتینگ اظهار کرده است که:

من فکر می‌کنم که قبول تغییرات همیشه برای مردم سخت است. من باید به طرفداران خود اعلام کنم که تری‌آرک در طی این سال‌ها هیچگاه شما را ناامید نکرده است. این استودیویی است که شما می‌شناسید و می‌دانید همیشه بهترین تجربه ها را برایتان به ارمغان می‌آورد و چیزهایی که دوست دارید را ارائه می‌کند؛ مخصوصا با سری Black Ops. ما در حال ارائه بخش‌هایی هستیم که بازی‌بازان بیشترین زمان را در نسخه‌های قبل بدان‌ها اختصاص داده‌اند.

از صحبت‌های بانتینگ می‌توان این طور برداشت کرد که بخش‌های زامبی و چند نفره این سری همیشه بیشتر از بخش داستانی مورد توجه بازی‌بازان قرار گرفته‌اند به همین دلیل هم آن‌ها در نسخه جدید سعی بر این داشته‌اند که این بخش‌ها را گسترش دهند و توجه خود را به موضوعات کم‌اهمیت اختصاص ندهند. به هر حال تری‌آرک ریسک بزرگی کرده که احتمال هر چیزی را زیاد کرده است. بانتینگ در ادامه صحبت‌های خود با Eurogamer اظهار کرده است که:

با بخش چند نفره ما تلاش کرده‌ایم که عمق بیشتری بدان ببخشیم و سبک‌های بازی متنوعی را چاشنی آن کنیم، پس هر کسی می‌تواند این بازی را انتخاب کند، به انجام آن بپردازد و از آن لذت ببرد. با بخش زامبی هم ما بزرگ‌ترین و بیشترین محتوایی که تا به حال در این بخش دیده شده، در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهیم تا لذت کافی را از آن ببرند. با بخش جدید Blackout نیز ما از بخش بتل رویال الهام گرفته‌ایم اما ما این بخش را به شیوه منحصر به فرد خودمان طراحی و عرضه خواهیم کرد.

اگر چه تهیه کننده Black Ops 3 یعنی جیسون بلاندل (Jason Blundell) یک بار اظهار کرده بود که بازی‌بازان زمان کافی را در همه بخش‌های این بازی سپری می‌کنند، اما این ادعا پس از پیچش‌های گیج‌کننده داستانی و گنگ و مبهم بودن داستان این بازی به طور کلی نابود شد و بخش داستانی آن باعث شد عده زیادی این بازی را کنار بگذارند. اگر شایعات اضافه شدن بخش داستانی در غالب بسته الحاقی برای Black Ops 4 محقق شود، بهتر است اکتیویژن درس بزرگی از نسخه سوم آن بگیرد و دیگر بازی‌بازان را این گونه بازی ندهد تا پس از آن پشیمان شود و آرزو کند ای کاش از همان ابتدا بخش داستانی این بازی را نادیده گرفته بود. چرا که دیگر خود را از چشم همه بازی‌بازان خواهد انداخت و اعتبار خود را نیز به کلی خدشه دار خواهد کرد.

علاوه بر این‌ها به نظر می‌رسد کسانی که علاقه به انجام بازی‌ها به تنهایی و بدون حضور افراد دیگر دارند، در Black Ops 4 کاملا نادیده گرفته نشده‌اند. در پاسخ این که این افراد دقیقا در Black Ops 4 چه کار‌هایی می‌توانند انجام دهند، بانتینگ اظهار کرده است که:

در بخش چند نفره ما یک سری ماموریت تک نفره در نظر گرفته‌ایم که اطلاعات بیشتری از هر کدام از شخصیت‌هایی که در بخش چند نفره می‌توانید انتخاب کنید، در اختیار شما قرار خواهند داد. به عبارت دیگر می‌توانید در این ماموریت‌ها با پیشینه این افراد بیشتر آشنا شوید.

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود:

این ماموریت‌ها اطلاعات گسترده‌ای در اختیار شما قرار خواهند داد. این که چرا این شخصیت‌ها وجود دارند؟ برای چه کسی کار می‌کنند؟ متعلق به چه اوپراتوری هستند؟ فقط یک حس ارتباط با دنیایی که قرار است به مدت طولانی در آن به مبارزه بپردازند و همینطور داستان شخصیت‌هایی که به ندرت در نسخه قبلی یعنی Black Ops 3 دیده بودیم را روایت کنند و در این پروسه عده جدید را هم قرار است معرفی کنند. این ماموریت‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند که مهارت هر کدام از این شخصیت‌ها را ارتقاء ببخشید، پس شما می‌توانید وارد بخش چند نفره این بازی شوید و برای خود فرمانروایی کنید.

از بخش آخر صحبت‌های بانتینگ می‌توان فهمید که ماموریت‌های تک نفره‌ای که در بخش چند نفره این بازی قرار داده شده‌اند، صرفا برای آشنایی با شخصیت‌های قابل انتخاب این بازی است تا کمی هم با پیشینه آن‌ها آشنا شویم. بیش از این ماموریت‌های تک نفره به ما کمکی نخواهند کرد، به نظر می‌رسد که فقط برای رفع تکلیف این کار انجام شده و توجه ویژه‌ای برای ارائه یک داستان منحصر به فرد بدان نشده است.

Call of Duty Black Ops 4 قرار است در تاریخ ۲۰ مهر سال جاری (دوازده اکتبر ۲۰۱۸ میلادی) برای پلتفرم‌های اصلی پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و همینطور رایانه‌های شخصی به انتشار برسد. هیچ کس نمی‌داند این بازی قرار است اغازگر راهی نو شود و یا به یک شکست بزرگ تبدیل شود. هر چه هست، باید تا زمان انتشار آن صبر کنیم و ببینیم این بازی واقعا چه چیزی برای ارائه خواهد داشت تا عدم وجود بخش تک نفره را جبران کند.

همانطور که در جریان هستید، از زمان معرفی این بازی تا به حال خبر‌های زیادی از آن منتشر شده که ما در ادامه برخی از آن‌ها برای شما اماده کرده‌ایم تا اگر آن‌ها را از دست داده‌اید، فرصتی دوباره برای مرور آن‌ها داشته باشید.

منبع متن: gamefa