استودیو تریارچ (Treyarch) برنامههای بزرگی برای عنوان آینده سری Black Ops درنظر دارد. علاوه بر بخش چندنفرهی بازسازی شده، حالتهای زامبی گسترش یافته و یک سری ماموریتهای انفرادی که حول و حوش شخصیتهایی ویژه و متخصص (Specialist) جریان دارد، این استودیو در نظر دارد که حالت جذاب بتل رویال را نیز به Call of Duty […]
استودیو تریارچ (Treyarch) برنامههای بزرگی برای عنوان آینده سری Black Ops درنظر دارد. علاوه بر بخش چندنفرهی بازسازی شده، حالتهای زامبی گسترش یافته و یک سری ماموریتهای انفرادی که حول و حوش شخصیتهایی ویژه و متخصص (Specialist) جریان دارد، این استودیو در نظر دارد که حالت جذاب بتل رویال را نیز به Call of Duty بیاورد.
در جریان مراسم رونمایی Black Ops 4 تجربه یک ساعته از بخش چندنفره بازی ممکن شده است. همچنین با دیوید وندرهار (David Vonderhaar) کارگردان طراح استودیو در مورد تاثیرات تریارچ بر سری Call of Duty و برنامه این استودیو برای ایجاد تغییرات بزرگ در عناوین آینده صحبت شده است که در ادامه باهم میخوانیم.
نسخه چهارم این سری نسبت به Black Ops 2 و ۳ تغییرات بسیاری داشته است. بررسی دوباره شیوههای نبرد، متعادل سازی بسیاری از پرکها و سلاحهای موجود و همچنین ارائه یک مبارزه تیمی و یکپارچه که حلقهوار تکرار میشود، از جمله تغییرات این بازی نسبت به عناوین گذشته این سری بوده است. یکی دیگر از تغییرات بزرگی که در Black Ops 4 شاهد آن هستیم، بازگشت به گیمپلی سنتی چندنفره میباشد که در آن تمرکز اصلی بر روی نیروهای پیاده نظام بازی قرار دارد. دیگر خبری از سیستم رانشی و سربازان آینده که میتوانستند روی دیوارها بدوند، نمیباشد. به جای این موارد تمرکز بازی بیشتر روی بخش تاکتیکی گیمپلی معطوف شده است.
با این وجود بسیاری از محتویات موجود در بازیهای قبلی سری Black Ops، به این بازی نیز آمده است. از جمله این موارد میتوان به سیستم Pick 10 اشاره کرد که به شما اجازه میدهد که سلاحها، پرکها و تجهیزات شخصیت خود را قبل از بازی انتخاب کنید. همچنین شخصیتهای متخصص (Specialist) که اولین بار در بازی Black Ops 3 مطرح شدند، در این بازی نیز حضور خواهند داشت. از شخصیتهای متخصص در بازی Black Ops 4 میتوان به روین (Ruin)، سراف (Seraph) و باتری (Battery) اشاره کرد که هرکدام مهارتهای مخصوص به خود را دارند. نحوه تعامل این شخصیتها با دیگر اعضای تیم در فتح نبردها بسیار حائز اهمیت است و موقعیتهای پشت سر هم بسیاری در بازی وجود دارد که در آن از مهارتهای منحصر به فرد این افراد استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال با استفاده از مهارت Vision Pulse شخصیت ریکون (Recon) میتوانید تمام دشمنانی که در یک اتاق حضور دارند را شناسایی و یا به اصطلاح هایلایت (highlight) کنید. همین ویژگی را میتوانید با استفاده از مهارت Riot Shield شخصیت آژاکس (Ajax) خنثی کنید. طبق گفتههای دیوید وندرهار، هماهنگ شدن در کار تیمی و نحوه بالانس کردن آن با گیمپلی Call of Duty برای بازیکنان کمی زمانبر خواهد بود:
ساخت یک بازی تاکتیکی، آن هم زمانی که شخصیتهای بازی روی زمین نیستند، بسیار مشکل است. وقتی به Black Ops 4 نگاه میکردیم ساختن یک بازی تاکتیکی تبدیل به انگیزه اصلی ما شده بود. ما سیستم پک رانشی (thrust-packing) و دویدن روی دیوار (wall-running) که در بازی قبلی وجود داشتند را در نظر داشتیم؛ ولی با تجربهای که ما میخواستیم بازی به بازیکنان منتقل کند، عاقلانه تر این بود که بازی را به مقدار خیلی کمی آهستهتر کنیم. البته با استاندارهای Black Ops، این آهسته تر کردن اصلا به معنای کند شدن بازی نخواهد بود! ما میخواستیم که تجربه یک بازی تاکتیکی را به شما منتقل کنیم، بنابراین مجبور بودیم که سیستم بازیابی سلامت را حذف کنیم و اینکه شما را روی زمین نگه داریم.
نکته قابل ستایشی که در مورد Black Ops 4 وجود دارد این است که نسبت به Black Ops 3 متخصصها حضور بسیار قدرتمندتری در جریان بازی دارند. شخصیتهای منحصر به فردی که با مهارتهای ویژه خود شناخته میشوند؛ مهارتهایی که فقط بعضی اوقات و در جریان نبرد به کار برده میشوند. اما با دسترسی هر شخصیت به دسته مشخصی از تجهیزات در Black Ops 4، حضور این متخصصها در جریان نبردها بیشتر به چشم میآید. این موضوع با دانستن اینکه تاکتیک در بازی حرف اول را میزند، بیشتر نیز اهمیت پیدا میکند. در واقع بازیکنان مجبور میشوند که بیشتر روی تیم خود حساب باز کنند و همچنین به این موضوع دقت کنند که تیم مقابل از چه متخصصهایی استفاده میکند و در نتیجه آن، استراتژی مناسب را برای خنثی کردن مهارتهای متخصصین دشمن به کار گیرند. این یکی از خوشایندترین تغییرات این بازی نسبت به دیگر بازیهای چندنفره COD است که در آنها هر دو طرف بارها از شیوههای تاکتیکی مشابه و نخنما شده استفاده میکردند.
درحالی که بازیکنان ماهر همچنان قادر به کشتن همزمان چندین دشمن در بازی خواهند بود، با این وجود آنها نیز نخست باید به تغییرات کوچکی که در Black Ops 4 اعمال شده است، عادت کنند. نسبت به بازیهای قبلی COD بازیکنان نوار سلامتی بیشتری دارند ولی در عوض Black Ops 4 سیستم بازیابی سلامت (health regeneration) را از بازی حذف کرده است. این موضوع، مسئله سلامتی بازیکنان را به امری مهم تبدیل کرده و دیگر خبری از کاور گرفتن و انتظار برای پر شدن خط سلامتی نخواهد بود. همچنین مساحت نشان داده شده در مینی-مپ (نقشه) بازی کاهش یافته است که این موضوع سبب میشود که هنگام پیمودن نقشه بازی میدان دید بسیار پایینی داشته باشید.
تاکتیکی شدن نبردها سبب شده است که کمی دیرتر به گیمپلی بازی عادت کنید و حتی ممکن است که چند بازی نخست را با شکست پشت سر بگذارید. با وجود این تغییرات، بخش چندنفره Black Ops 4 هنوز هم با سرعت بسیار بالایی دنبال میشود. جریان کلی بازی و نحوه حرکت شخصیتها در Black Ops 4 بسیار شبیه به Black Ops 2 میباشد که یکی از بازیهای محبوب در میان طرفداران این سری است. حالتهای مختلف Hardpoint و Domination در این بازی نیز وجود دارند. همچنین حالت جدیدی به نام Control به بازی اضافه شده است که در آن تیمهای مختلف با تعداد جان محدود، باید بر سر قلمرو مشخصی با هم مبارزه کنند. برعکس بازیهای قبل به جای قهرمانبازی و این طرف و آن طرف دویدن، در این بازی باید در خدمت تیم باشید و به کار تیمی تن بدهید و این مسئله بسیار هیجانانگیز است.
یکی از شایعات بسیاری که قبل از معرفی بازی مطرح شد، اضافه شدن حالت بتل رویال به بازی بود. خبر خوب این است که این شایعه حقیقت دارد و نام این حالت در بازی Blackout خواهد بود که در آن بازیکنان میتوانند کنترل شخصیتهای مختلف را در دست گرفته و از هر سلاحی که در بازیهای Black Ops وجود دارد، به دلخواه خود استفاده کنند. تریارچ در نظر دارد که این حالت را به گونهای بسازد که با آهنگ و سبک این سری سازگار باشد. تیم سازنده هنوز اطلاعات زیادی از این بخش ارائه نکرده است. از جمله تعداد بازیکنان که طبق گفتههای وندهار هنوز در مورد آن تصمیمگیری نشده است. آنها در نظر دارند حالت جدیدی را معرفی کنند که منحصر به سری Call of Duty و دیگر بازیهای این ساب ژانر باشد. وندرهار در این مورد توضیحات زیر را ارائه داده است:
ما با تمام وجود عاشق این سبک از بازیها هستیم و طرفدارن نیز عاشق این بازیها هستند. من فکر میکنم که موقعیت فوقالعادهای پیش آمده که حالتی منحصر به فرد برای سری و مخصوصا برای طرفداران Black Ops خلق کنیم. مسیری منحصر به فرد برای رسیدن به این هدف وجود دارد؛ هم برای تریارچ و هم برای Call of Duty . اگر ما به این موضوع باور نداشته نباشیم، نمیتوانیم از عهده این کار بربیاییم. این یک تجربه خاص از حالت بتل رویال برای سری Black Ops است. چیزی که ما خواهان آن هستیم این است که طرفداران Black Ops تجربهای منحصر به فرد از این بازی داشته باشند. ما این کار را به سبک و سیاق Black Ops انجام خواهیم داد.
ممکن است جای خالی جتپکها و لباسهای فوق پیشرفته در بازی احساس شود، اما این تغییرات بعد از مدتی تجربه بازی، احساس خوشایندی را به شما منتقل خواهد کرد. شیوه جدید نبرد در این بازی حس تازگی دارد و تجربه بازی با متخصصها و حالت بتل رویال، انتظار برای منتشر شدن بازی را سختتر میکند. اگر هنوز تریلر بازی را مشاهده نکردهاید، پیشنهاد میکنم که هرچه سریعتر به این لینک مراجعه فرمایید.
تریارچ در نظر دارد Black Ops 4 را ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۰ مهر ۹۷) برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر کند.
منبع متن: gamefa