عنوان بی رقیب GOD OF WAR برای پنجمین هفته متوالی موفق به کسب رتبه نخست جدول فروش هفتگی بریتانیا شد تا فقط به یک هفته صدر نشینی برای شکستن رکورد The Last of Us زمان نیاز داشته باشد. عنوان The Last of Us در حال حاضر با شش بار صدر نشینی در جدول فروش هفتگی بریتانیا رکورد دار […]

جدول فروش هفتگی بریتانیا | قله نشینی God of War

عنوان بی رقیب GOD OF WAR برای پنجمین هفته متوالی موفق به کسب رتبه نخست جدول فروش هفتگی بریتانیا شد تا فقط به یک هفته صدر نشینی برای شکستن رکورد The Last of Us زمان نیاز داشته باشد.

عنوان The Last of Us در حال حاضر با شش بار صدر نشینی در جدول فروش هفتگی بریتانیا رکورد دار است. این عنوان در هفته بیست و چهارم سال ۲۰۱۳ برای پلی‌استیشن ۳ منتشر شد و حالا GOD OF WAR پا به پای آن در حرکت برای شکستن رکورد آن است.

این ماه یعنی در ماه می میلادی،‌ حدود ۱۷ بازی مختلف در ۹ خرده فروشی بزرگ در بریتانیا مشمول کمپینی به نام LetsPlayMay شدند که در طی آن خرده فروشان با ارائه تخفیف‌های هیجان انگیز، بازی‌های رایانه‌ای را با تخفیف‌های بزرگ به فروش می‌رساندند. به همین دلیل شاید در این ماه نام بازی‌هایی را در رتبه‌های برتر این جدول دیده باشیم که برایمان عجیب بوده است، که حال دلیل اصلی وقوع این اتفاق را متوجه شدیم. با این اوصاف اگرچه عنوان FIFA 18 از ساخته‌های الکترونیک آرتز در این کمپین شرکت نداشت، این هفته توانست به لطف فروش بالای خود دو پله در این جدول صعود کند و به رتبه دوم آن برسد.

با این اوصاف عنوان انحصاری جدید نینتندو سوییچ یعنی HYRULE WARRIORS: DEFINITIVE EDITION نیز اولین هفته فروش خود را با قرار گرفتن در رتبه سوم آغاز کرد. این همان رتبه‌ای است که اولین نسخه این سری در هفته سی و هشتم سال ۲۰۱۴ روی کنسول نا موفق Wii U به دست آورده بود. در ادامه باید اضافه کنم که به لطف کمپین LetsPlayMay سیزده عنوان توانسته‌اند در بین ۴۰ بازی پرفروش این هفته قرار بگیرند که نام ۴ مورد از آن‌ها هم در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته دیده می‌شود. عنوان LEGO MARVEL SUPER HEROES 2 از ساخته‌های وارنر در رتبه ششم، عنوان ASSASSIN’S CREED ORIGINS از ساخته‌های یوبیسافت در رتبه هفتم، عنوان GRAND THEFT AUTO V ساخته شده به دست راکستار و تیک تو در رتبه نهم و همچنین عنوان CALL OF DUTY: WWII که اکتیویژن آن را منتشر کرده نیز با قرار گرفتن در ربته دهم بخشی از بازی‌های موجود در این کمپین بوده‌اند.

اما اگر بخواهیم نگاهی به سایر رتبه‌های این جدول داشته باشیم، می‌بینیم که در هفته منتهی به نوزده می ۲۰۱۸ میلادی، عنوان DONKEY KONG COUNTRY: TROPICAL FREEZE با دو پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رتبه چهارم قرار گرفته و FAR CRY 5 نیز به همین ترتیب با دو پله سقوط نسبت به هفته گذشته به رتبه پنجم رسیده است. همانطور که شاهد هستید FAR CRY 5 کم کم روند نزولی خود را آغاز کرده تا در هفته‌های آتی از بین ده بازی پرفروش این جدول خارج شود اما همین که روند نزولی آن با شیب کمی در حال سپری شدن است، قابل ستایش و تقدیر است چرا که اکثرا بازی‌ها پس از نزول در این جدول، سریعا از آن خارج می‌شوند اما این بازی هفته‌ها است که در بین پنج بازی پرفروش هفته باقی مانده و عقب نشینی نکرده است. این در حالی است که هفته‌های پیش شاهد صدر نشینی آن به مدت سه هفته متوالی در این جدول نیز بوده‌ایم که عملکرد قابل تقدیری است.

رتبه‌های ششم و هفتم هم همانطور که اشاره کردیم به ترتیب به LEGO MARVEL SUPER HEROES 2 و ASSASSIN’S CREED ORIGINS رسید که سریعا از آن‌ها عبور می‌کنیم. در این بین یکی از عناوین انحصاری نینتندو سوییچ را می‌بینیم که با این که در کمپین نامبرده شده نیز حضور نداشت، همچنان با قدرت به نیمه پایین ده بازی پرفروش هفته چسبیده و قصد جدا شدن هم ندارد. این بازی MARIO KART 8 DELUXE نام دارد که در رتبه هشتم این جدول قرار گرفته است. رتبه‌های نهم و دهم هم همانطور که اشاره شد به ترتیب به عناوین GRAND THEFT AUTO V و CALL OF DUTY: WWII رسید تا بدین ترتیب بررسی ما از رتبه‌ها و عناوین قرار گرفته در بین ده بازی پرفروش این هفته به اتمام برسد.

از نظر بازی‌های جدید هم این هفته مانند هفته‌های گذشته شاهد انتشار بازی بزرگی نبودیم. اما این آرامش قبل از طوفان است چرا که در هفته‌های آتی شاهد عرضه بازی‌های بزرگی خواهیم بود که قطعا می‌توانند طراوت تازه‌ای به این جدول ببخشند. پس از انتشار آن‌ها به بررسی جایگاهشان نیز خواهیم پرداخت. اما این هفته کنسول نسبتا قدیمی نینتندو ۳DS یک بازی جدید دریافت کرد که SHIN MEGAMI TENSEI STRANGE JOURNEY REDUX نام دارد. علاوه بر آن یک بازی دیگر نیز این هفته جدیدا منتشر شده که DRAGON’S CROWN PRO نام دارد و برای کاربران پلی‌استیشن ۴ عرضه شده است. هر دو این بازی‌ها توسط ATLUS به انتشار رسیده‌اند.

اما مانند هفته‌های گذشته، این هفته نیز جابجایی‌های زیادی در این جدول مشاهده می‌شود که ابتدا به بهترین صعود‌ها خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که اعلام کنم برخی از جابجایی‌ها به لطف کمپین LetsPlayMay به وجود آمده‌اند و اگر این کمپین نبود، شاید هفته بسیار آرامی را پشت سر می‌گذاشتیم. در بین بهترین صعودها شاید CALL OF DUTY: WWII که از رتبه شانزدهم به دهم رسیده، بارزترین نمونه آن باشد. پس از آن ROCKET LEAGUE: COLLECTORS EDITION با پنج پله صعود و قرار گرفتن در رتبه هفدهم یکی دیگر از بهترین عملکرد‌ها را از خودش نشان داده و پس از آن نیز SPLATOON 2 با شش پله صعود توانسته به رتبه نوزدهم برسد و عملکرد قابل قبولی از خودش به نمایش بگذارد. این هفته TOM CLANCY’S RAINBOW 6: SIEGE نیز عملکرد خوبی داشته و با هشت پله صعود به رتبه بیست و هشتم رسیده است. دو رتبه پس از آن هم LEGO WORLDS با صعودی هشت پله‌ای توانسته خیلی خوب عمل کند.

اما علاوه بر بهترین صعود‌ها، عناوین دیگری نیز بودند که پس از خارج شدن از بین ۴۰ بازی پرفروش، بار دیگر توانستند خود را به این جمع بازگردانند که از این جمله می‌توان به عناوینی نظیر GRAN TURISMO: SPORT رده سی‌امی، KIRBY STAR ALLIES رده سی و پنجمی، MINECRAFT: PLAYSTATION EDITION رده سی و هشتمی و همینطور OVERWATCH: GAME OF THE YEAR EDITION رده چهلمی اشاره کرد.

از نظر بدترین عملکرد‌ها و بیشتری سقوط‌ها نیز می‌توان به عناوینی نظیر FALLOUT 4 رده دوازدهمی با هفت پله سقوط، SHADOW OF THE COLOSSUS رده بیست و سومی با هشت پله سقوط، SEA OF THIEVES رده بیست و ششمی با شش پله سقوط، BURNOUT PARADISE REMASTERED رده بیست و هفتمی با شش پله سقوط و همینطور SONIC FORCES رده سی و هفتمی با شش پله سقوط اشاره کرد که با سقوط‌های خود در بین همه بازی‌های این جدول در هفته گذشته بدترین عملکردها را به نام خود ثبت کردند.

در ادامه از شما دعوت می‌کنم لیست کامل ۴۰ بازی پرفروش این هفته جدول فروش هفتگی بریتانیا را در کنار لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هر پلتفرم مشاهده کنید. لازم به یادآوری است که نتایج به دست آمده از این جدول صرفا بر اساس میزان فروش فیزیکی بازی‌ها است و میزان فروش دیجیتالی آن‌ها محاسبه نشده است، بنابراین نتایج ذکر شده با آمار نهایی متفاوت است.

لیست ۱۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا:

هفته قبل این هفته نام بازی ناشر
۱ ۱ GOD OF WAR SONY COMPUTER ENT.
۴ ۲ FIFA 18 EA SPORTS
۳ HYRULE WARRIORS: DEFINITIVE EDITION NINTENDO
۲ ۴ DONKEY KONG COUNTRY: TROPICAL FREEZE NINTENDO
۳ ۵ FAR CRY 5 UBISOFT
۷ ۶ LEGO MARVEL SUPER HEROES 2 WARNER BROS. INTERACTIVE
۸ ۷ ASSASSIN’S CREED ORIGINS UBISOFT
۶ ۸ MARIO KART 8 DELUXE NINTENDO
۹ ۹ GRAND THEFT AUTO V ROCKSTAR
۱۶ ۱۰ CALL OF DUTY: WWII ACTIVISION

لیست ۴۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا:

 

 

لیست ۲۰ بازی پرفروش این هفته پلی‌استیشن ۴ در بریتانیا:

 

 

لیست ۲۰ بازی پرفروش این هفته ایکس‌باکس وان در بریتانیا:

 

 

لیست ۲۰ بازی پرفروش این هفته نینتندو سوییچ در بریتانیا:

 

 

لیست ۳۰ بازی پرفروش این هفته رایانه‌های شخصی در بریتانیا:

 

منبع متن: gamefa