در حال حاضر حدود یک ماه دیگر تا محبوب‌ترین و مورد انتظارترین رویداد بازی‌های ویدیویی یعنی E3 2018 فاصله داریم. تا به حال توسعه‌دهنگان مختلفی برای حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کرده‌اند و از این روی در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به برنامه های اعلام شده و بررسی خواهیم کرد که کدام‌یک از […]

برنده نهایی کیست…| پیش نگاهی به برنامه‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو در E3 2018

در حال حاضر حدود یک ماه دیگر تا محبوب‌ترین و مورد انتظارترین رویداد بازی‌های ویدیویی یعنی E3 2018 فاصله داریم. تا به حال توسعه‌دهنگان مختلفی برای حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کرده‌اند و از این روی در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به برنامه های اعلام شده و بررسی خواهیم کرد که کدام‌یک از شرکت‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو برنده‌ی نهایی E3 2018 خواهد بود. با ما همراه باشید.

بدون شک کنفرانس E3 2018 یکی بزرگ‌ترین و مورد انتظارترین رویدادهای بازی‌های ویدیویی است که هر ساله در شهر لس آنجلس برگزار می‌شود. به مانند هر سال در سال جاری نیز بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی حضور خود در این رویداد را تایید کرده و وعده‌ی برنامه‌های متنوع و البته هیجان انگیزی را داده‌اند. به طور مثال شرکت سونی از برنامه‌ی خود برای حضور در این رویداد رونمایی و اعلام کرد که به نمایش عناوینی چون Death Stranding ،Ghost of Tsushima ،Marverl’s Spiderman  و The Last of Us Part 2 خواهد پرداخت. از طرف دیگر به نظر می‌رسد نینتندو و اکس باکس نیز برنامه های زیادی را برای E3 2018 تدارک دیده اند که این رویداد را بیش از پیش جذاب می‌کند.

به خوبی آگاهیم که تا نسل بعدی کنسول‌ها هنوز چند سالی فاصله داشته و بنابراین انتظار می‌رود که شرکت‌های سونی و مایکروسافت از عناوین انحصاری و یا نام‌های بزرگ بیشتری رونمایی کنند. این در حالی است که بر اساس اخبار رسمی منتشر شده بسیاری از نام‌های بزرگ در این کنفرانس غایب خواهند بود. به بیان ساده‌تر هر دو شرکت باید عناوین انحصاری بیشتر و هیجان انگیزتری را طی رویداد E3 2018 معرفی و به نمایش گذاشته تا توجه کاربران را به خود جلب کنند. ممکن است سونی و مایکروسافت قصد داشته تا بسیاری از مجموعه‌های مهم خود را برای نسل بعدی کنسول‌ها حفظ کنند ولی این موضوع کار را برای آن‌ها طی چند سال آینده بسیار دشوار خواهد کرد؛ به خصوص شرکت مایکروسافت که سال گذشته کنسول اکس باکس وان اکس را روانه بازار کرده و هم اکنون نیز با انتقادات بسیاری پیرامون کمبود بازی‌های انحصاری مواحه شده است.

دقیقا برعکس این قضیه در ارتباط با شرکت نینتندو و کنسول نینتندو سوییچ صدق می‌کند. کنسول نینتندو سوییچ سال گذشته به بازار عرضه شد و به تدریج آرشیو بازی‌های خود را گسترش داده و علاوه بر عرضه بازی‌های انحصاری همچون The Legneds Of Zelda  شاهد عرضه‌ی نام‌های بزرگی همچون Skyrim نیز بر‌روی این پلتفرم بوده‌ایم. تا به این‌جای کار نینتندو شرایط را به خوبی کنترل و در بازار بسیار موفق عمل کرده است اما سال دوم برای این شرکت بسیار مهم تر خواهد بود و اگر نینتندو عناوین بزرگ و جدیدی را برای کنسول سوییچ معرفی نکند، موفقیت این کنسول به راحتی از هم خواهد پاشید.

E3 2018 برای کاربران هر سه پلتفرم بسیار مهم خواهد بود. هر‌یک از این سه شرکت برای راضی نگه‌داشتن کاربران خود باید باید دست پُر به E3 بیایند

بنابراین بله، هر یک از این سه شرکت برای راضی نگه‌داشتن کاربران خود باید باید با دست پر به E3 2018 بیایند.

برای شرکت سونی این موضوع بسیار ساده خواهد بود. آن‌ها در حال حاضر عناوین انحصاری و بزرگ بسیاری را در اختیار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به عنوان Shadow of the Colossus ،God Of war و Detroit اشاره کرد که تا قبل از E3 2018 عرضه خواهد شد. همچنین این شرکت احتمالا عناوینی چون Spider-Man ،Dreams ،Ghost of Tsushima و بخش‌هایی از دو عنوان محبوب و مورد انتظار Death Stranding و The Last of Us Part 2 را طی رویداد E3 2018 به نمایش خواهد گذاشت. در زمینه‌ی عناوین ترد پارتی نیز به نظر می‌رسد سونی با مشکلی روبرو نخواهد بود. عناوینی چون Shadows Die Twice اگر قرار است در E3 2018 حضور داشته باشند، قطعاً در کنفرانس شرکت سونی به نمایش گذاشته خواهد شد حتی اگر این عنوان مولتی‌پلتفرم باشد. حتی به نظر می‌رسد عناوین Kingdom Hearts 3 و Red Dead Redemption 2 در صورت حضور در E3 2018، سازندگان آن‌ها قطعاً کنفرانس سونی را انتخاب خواهند کرد. به همه‌ی این‌ها عناوین انحصاری و نسخه‌های جدید از بازی‌های بزرگی به مانند Devil May Cry 5 را نیز اضافه کنید که شایعات بسیاری در رابطه با رونمایی آن‌ها طی رویداد E3 2018 منتشر شده است؛ در این صورت سونی نمایش بسیار قاطع و مفصلی خواهد داشت که کار را برای سایر رقبا بسیار سخت می کند.

تا قبل از رویداد E3 2018، شرکت مایکروسافت عناوین Sea of Theives و State of Decay 2 را به بازار عرضه کرده است. بنابراین تنها عنوان انحصاری که برای نمایش باقی می‌ماند، Crackdown 3 خواهد بود. احتمالا بخش اعظمی از کنفرانس شرکت مایکروسافت طی رویداد E3 2018، به نمایش بزرگی از این عنوان و معرفی محتویات و به‌روز‌رسان‌هایی برای عناوین Minecraft و Sea of Thieves اختصاص خواهد داشت. اما جدای از این موارد، مایکروسافت چه بازی‌های انحصاری جدیدی را معرفی خواهد کرد، پاسخ به این سوال بسیار سخت است.

مایکروسافت علاوه بر تمرکز بر‌روی سری‌های Halo ،‌Gears و یا Forza  نیاز دارد تا آرشیو بازی‌های انحصاری خود را گسترش دهد. به نظر می‌رسد مایکروسافت این کار را با تاسیس استودیو های فرست پارتی آغاز کرده و شاید در E3 2018 از آی‌پی‌های جدید خود بیشتر صحبت کند.

جدای از این‌که مایکروسافت چه عناوینی را در E3 2018 معرفی خواهد کرد، بگذارید بررسی کنیم که اصلا مایکروسافت چه چیزی در چنته دارد. طی سال‌های گذشته مایکروسافت با استودیو‌های ترد پارتی بسیاری نظیر اینسومنیاک گیمز همکاری و عناوینی نظیر Sunset Overdrive ،Quantum Break ،ReCore و Ryse: Son of Rome را برای کنسول اکس باکس وان عرضه کرده است. انتظار می رود که طی کنفرانس مایکروسافت در رویداد E3 2018 نیز بسیاری از عناوین ترد پارتی به مانند بازی‌های جدید شرکت یوبی سافت، الکترونیک آرتس و بتزدا معرفی و رونمایی شوند و احتمالاً تعدادی از بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی نیز در پنل مایکروسافت حضور خواهند داشت.

اما در زمینه‌ی عناوین فرست پارتی چطور؟ مایکروسافت چه چیزی در چنته دارد؟به نظر می‌رسد تمام تمرکز مایکروسافت بر‌روی سری‌های Halo ،‌Gears و یا Forza معطوف شده است؛ عناوینی که احتمالا نسخه‌های جدیدی از آن‌ها طی رویداد E3 2018 معرفی شوند. این‌که مایکروسافت این مجموعه‌ها را زنده نگه داشته و نسخه‌های جدیدی از این عناوین را پیوسته به بازار عرضه کند، بسیار خوب است اما مایکروسافت نیاز دارد تا آرشیو بازی‌های انحصاری خود را گسترش دهد از این روی باید به دنبال تاسیس استودیو‌های فرست پارتی و ارائه‌ی آی‌پی‌های جدید باشد. به نظر می‌رسد مایکروسافت این کار را آغا کرده و شاید در E3 2018 از آی‌پی‌های جدید خود بیشتر صحبت کند.

سونی با لاین آپی متنوع و عناوین انحصاری بالا تقریباً مسیر خود را در اواخر نسل هشتم هموار کرده و در حاشیه امنیت قرار دارد؛ در حالی که مایکروسافت و نینتندو، چه خوب یا چه بد بسیار مرموز عمل کرده و اگر نتوانند مخاطبان خود را طی رویداد E3 2018 راضی نگهدارند، در اواخر نسل هشتم با بحران جدی روبرو خواهند شد.

در ارتباط با شرکت نینتندو هم همین‌طور، درست است که کنسول سوییچ این شرکت آینده‌ی مشخصی ندارد، اما حداقل شرکت نینتندو کمی کار ما را با مشخص کردن برنامه‌های خود آسان‌تر و به نوعی تکلیف خود را روشن ساخته است. نینتندو از همان ابتدا اعلام کرد که کنفرانس E3 2018 این شرکت فقط به بازی‌هایی اختصاص خواهد داشت که در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند و در ارتباط با برنامه سال‌های بعد از ۲۰۱۸، در زمانی دیگر صحبت خواهد شد.

اما چه بازی‌های در سال ۲۰۱۸ برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه می‌شوند؟ Super Smash Bros را می‌توان یکی از عناوین بزرگ این کنسول به شمار آورد که مشخصاً تایید شده است که بخش اعظمی از کنفرانس شرکت نینتندو به این عنوان اختصاص خواهد داشت. به علاوه، عناوین دیگری چون Captain Toad ،Mario Tennis Aces ،Ys 8 ،Wolfenstein 2: The New Colossus ،Okami ،The World Ends With You و Dark Souls Remastered هستند که مطمئناً تمام آن‌ها تا زمان برگزاری رویداد E3 2018 منتشر نخواهند شد؛ پس شاید شاهد معرفی و نمایش این عناوین نیز باشیم. بسته‌ی الحاقی Splatoon 2 ممکن است در این رویداد زمانی را به خود اختصاص داده و عنوان Fortnite نیز رسماً برای کنسول نینتندو سوییچ تایید شود. شایعات مختلفی در ارتباط با انتشار عنوان Fortnite برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده است و بسیار عجیب خواهد بود اگر این موضوع طی رویداد E3 2018 تایید نشود. به علاوه عنوان  Fire Emblem و Pokemon یا نیز نباید فراموش کنیم. Fire Emblem در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد پس قطعا در E3 2018 حضور خواهد داشت در حالی که هنوز مشخص نیست Pokemon چه زمانی (امسال یا سال آینده) برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شود.

بنابراین اگرچه به نظر می‌رسد نینتندو نیز مانند سونی نمایش خوب و قانع کننده‌ای را خواهد داشت اما بر خلاف سونی، شرکتی که می‌تواند با همین تعداد عناوینی که از آن‌ها نام برده‌ایم نسل هشتم را با موفقیت پشت سر بگذارد، نینتندو باید طی رویداد E3 2018 عناوین ارزشمند و قابل توجهی را معرفی کرده که توجه مخاطبان را به خود جلب کند. هم اکنون تمام توجهات به عنوان  Pokemon معطوف شده است؛ اگر واقعاً این عنوان قرار است در سال ۲۰۱۸ منتشر شود، پس اوضاع برای نینتندو خوب پیش خواهد رفت و تنها لازم است این شرکت برنامه ویژه‌ای برای رونمایی از این عنوان طی رویداد E3 2018 در نظر بگیرد. شاید Pokemon آن عنوان جاه طلبانه‌ای که از آن صحبت کرده‌ایم نباشد اما انتشار آن بر‌روی کنسول نینتندو سوییچ می‌تواند بسیار برای بازی‌بازان هیجان انگیز باشد.

در نهایت نمی‌توان گفت که کدام یک از سه شرکت سونی، مایکروسافت یا نینتندو بهترین عملکرد را داشته و برنده نهایی E3 2018 خواهند بود. امیدوار هستیم هر سه شرکت عملکرد بی‌نظیری از خود به جای بگذارند که مطمئناً به سود صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد بود اما به طور دقیق‌تر می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که سونی با لاین آپی متنوع و عناوین انحصاری بالا تقریباً مسیر خود را در اواخر نسل هشتم هموار کرده و در حاشیه امنیت قرار دارد؛ در حالی که مایکروسافت و نینتندو، چه خوب یا چه بد بسیار مرموز عمل کرده و اگر نتوانند مخاطبان خود را طی رویداد E3 2018 راضی نگهدارند، در اواخر نسل هشتم با بحران جدی روبرو خواهند شد. در امیدوارانه‌ترین حالت می‌توان گفت دلیل سکوت مایکروسافت و نینتندو این است که آن‌ها سورپرایز‌های خود را برای E3 2018 نگه داشته‌اند.

نظر شما کاربران در رابطه با این موضوع چیست؟ کدام یک از سه شرکت یاد شده برنده‌ی این رقابت بزرگ خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: gamefa