به نظر می‌رسد نبود بخش داستانی در Call of Duty: Black Ops 4 تنها تغییر اساسی نسخه امسال COD نمی‌باشد. هفته گذشته بود که Call of Duty: Black Ops 4 در رویدادی به طور رسمی معرفی شد. تا به حال اطلاعات زیادی در مورد بازی منتشر شده است. از جمله این موارد می‌توان به تاکتیکی […]

شایعه: در Black Ops 4 خبری از سیزن پس‌ها در بخش چندنفره نخواهد بود

به نظر می‌رسد نبود بخش داستانی در Call of Duty: Black Ops 4 تنها تغییر اساسی نسخه امسال COD نمی‌باشد.

هفته گذشته بود که Call of Duty: Black Ops 4 در رویدادی به طور رسمی معرفی شد. تا به حال اطلاعات زیادی در مورد بازی منتشر شده است. از جمله این موارد می‌توان به تاکتیکی شدن بیشتر بازی و استفاده از سبک اورواچ (Overwatch) در بخش چندنفره بازی، اضافه شدن حالت بتل رویال و تصمیم عجیب تریارچ (Treyarch) یعنی نبود بخش داستانی برای بازی اشاره کرد.

حال که اوضاع کمی آرام‌تر شده است، بسیاری از افراد به این نتیجه رسیده‌اند که هنوز یک موضوع مانده است که تریارچ در مراسم رونمایی از بازی به آن اشاره نکرده است و آن این است که بسته‌های الحاقی و سیزن‌ پس‌ها (season pass) چه ساختاری خواهند داشت.

در طول سه سال گذشته و در جریان رونمایی از نسخه‌های مختلف Call of Duty، اکتیویژن (Activision) معمولا یک نسخه استاندارد و یک نسخه deluxe در مراسم رونمایی معرفی کرده است. نسخه‌های deluxe معمولا شامل سیزن پس‌ها می‌شدند که از محتویات آن‌ها نیز در جریان مراسم رونمایی، اطلاعاتی ارائه می‌شد.

ولی در مراسم رونمایی امسال خبری از این نسخه نبود. درواقع خرده‌فروشان که معمولا تمام نسخه‌های بازی را برای پیش فروش ارائه می‌دهند، به نظر می‌رسد که امسال تنها نسخه استاندارد بازی را برای عرضه در اختیار دارند. این مسئله در مورد تمام خرده‌فروشان چه آمازون و چه بست بای (Best Buy) صحت دارد.

تنها نسخه ویژه‌ای که تاکنون مشاهده شده است، نسخه Specialist بازی می‌باشد که در EB Games استرالیا ارائه شده است که شامل یک مجسمه و کیس فولادی است ولی باز هم خبری از سیزن پس نمی‌باشد. مانند دیگر خرده‌فروشان هیچکدام از نسخه‌هایی که برای فروش در EB Games استرالیا قرار گرفته به سیزن پس بازی اشاره‌ای نکرده است.

ظاهرا دلیلی برای این موضوع وجود دارد. به گزارش Gaming Intel ، بازی Call of Duty: Black Ops 4 هیچ برنامه‌ای برای ارائه سیزن پس در نقشه‌های بخش چندنفره ندارد، در عوض طرفداران بازی هر ماه انتظار انتشار یک یا دو نقشه جدید را به طور رایگان داشته باشند.

با این وجود گفته می‌شود، نقشه‌های حالت زامبی که همیشه بخشی از سیزن پس‌های حالت چندنفره بوده است، امسال به طور جداگانه سیزن پس مخصوص خود را دریافت خواهد کرد. البته مشخص نیست تریارچ چه تعداد نقشه برای حالت زامبی در نظر دارد و اینکه می‌توان آن را سیزن پس به حساب آورد یا خیر.

اکتیویژن تائید کرده است که Call of Duty Points دوباره به Black Ops 4 بازخواهد گشت. این یکی از راه‌هایی است که اکتیوژن می‌تواند بعد از انتشار بازی به جای درآمد حاصل از سیزن پس‌ها، روی درآمد آن حساب کند. هرچند این موضوع در سال‌های اخیر مانع از درآمدزایی اکتیویژن از هر دو مورد ذکر شده نشده است.

با این وجود تا زمانی که اکتیویژن به طور رسمی برنامه‌های خود را برای بعد از انتشار Call of Duty: Black Ops 4 اعلام کند (که احتمالا در E3 امسال این کار را خواهد کرد) نمی‌توان از چیزی مطمئن بود.

Call of Duty: Black Ops 4 قرار است ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۰ مهرماه سال جاری) برای پلتفرم‌های رایانه‎‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شود.

 

 

منبع متن: gamefa