حتما اژدهای Hraezlyr در بازی God of War را به یاد دارید، اژدهایی با غرش‌های سهمگین که سال‌ها بود کسی گونه‌ای از آن‌ها را نابود نکرده بود. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید صدای این اژدها چگونه تولید شده است؟ به هر حال اطراف ما اژدهای زنده‌ای وجود ندارد تا به سادگی صدای آن را […]

صدای غرش اژدهای God of War از ترکیب چندین صدای مختلف تولید شده است

حتما اژدهای Hraezlyr در بازی God of War را به یاد دارید، اژدهایی با غرش‌های سهمگین که سال‌ها بود کسی گونه‌ای از آن‌ها را نابود نکرده بود. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید صدای این اژدها چگونه تولید شده است؟ به هر حال اطراف ما اژدهای زنده‌ای وجود ندارد تا به سادگی صدای آن را ضبط کرده و روی Hraezlyr گذاشته باشند.

طراح ارشد صدا، آقای دنیل برچزینسکی (Daniel Birczynski) روز گذشته در رویداد Digital Dragons 2018 درباره‌ی چگونگی ساخت صدای این اژدها صحبت کردند. ایشان گفتند برای ساختن صدای اژدها، ابتدا صدای خود را ضبط کردند و سپس با صدای حیوانات، صداهای مختلف فلزی، صدای جیغ و حتی صداهایی شبیه بالگرد لایه بندی کردند. ایشان گفتند که هر لایه در یک نوار صوتی دو دقیقه‌ای قرار گرفتند و تازه این فقط برای غرش‌های با طول متوسط بود!

چگونگی ایجاد صداهای مختلف و عجیب، مخصوصا صدای موجوداتی که وجود خارجی ندارند، به اندازه‌ی خود این موجودات عجیب و غریب هستند. حال تصور این را بکنید که صدای مار عظیمه الجثه یورمونگاند (Jörmungandr) چگونه ساخته و ضبط شده است!

بازی God of War مدتی است که به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ منتشر شده است. این بازی به تازگی توانست رکوردی دیگر در جدول فروش بازی‌های بریتانیا بزند که در اینجا می‌توانید جزئیات بیشتر را مشاهده کنید.

منبع متن: gamefa