تا الان باید خبرهای مربوط به نزدیک شدن به زمان عرضه پلی‌استیشن ۵ را شنیده باشید؛ تا جایی که یکی از مدیران پلی‌استیشن هم تائید کرده که پلی‌استیشن ۴ به اواخر عمر خود نزدیک شده است. شایعات بسیاری نیز وجود دارند که به عرضه کنسول جدید در چند سال آینده اشاره می‌کنند. اما طرفدارانی که […]

سونی در حال کار بر روی تراشه‌های AMD Ryzen می‌باشد

تا الان باید خبرهای مربوط به نزدیک شدن به زمان عرضه پلی‌استیشن ۵ را شنیده باشید؛ تا جایی که یکی از مدیران پلی‌استیشن هم تائید کرده که پلی‌استیشن ۴ به اواخر عمر خود نزدیک شده است. شایعات بسیاری نیز وجود دارند که به عرضه کنسول جدید در چند سال آینده اشاره می‌کنند.

اما طرفدارانی که به به بخش‌های فنی کنسول علاقمند هستند به این موضوع اشاره کرده‌اند که به احتمال زیاد پلی‌استیشن ۵ از تراشه‌های گرافیکی Ryzen ساخت شرکت AMD استفاده خواهد کرد. بنابراین زیاد تعجب‌آور نخواهد بود اگر بگوییم که سایمون پایلگریم (Simon Pilgrim) کار بر روی بهینه‌سازی میکرو تراشه‌های AMD Ryzen به نام znver1 را شروع کرده است.

می‌توان حدس زد که این موضوع به پلی‌استیشن ۵ مربوط باشد زیرا به هیچ‌وجه نمی‌توان چنین کاری را بر روی پلی‌استیشن ۴ انجام داد. یا اینکه آنها در حال انجام یک سری تحقیقات هستند که به هیچ‌ کدام از این دستگاه ها مربوط نمی‌شود (آن‌ها قبلا هم در زمان عرضه پلی‌استیشن ۲ و پلی‌استیشن ۳ سابقه چنین فعالیت‌هایی را داشتند). با این وجود اگرچه هنوز این موضوع تائید نشده است ولی احتمال استفاده پلی‌استیشن ۵ از Ryzen هر روز بیشتر رنگ و بوی واقعیت به خود می‌گیرد.

منبع متن: gamefa