گوشی‌های هوشمند از همان زمان که برای فروش به بازارها عرضه شدند، به مشکلی بزرگ در مدارس تبدیل شدند. استفاده از این گوشی‌ها در کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها اغلب قدغن است مگر اینکه استفاده از آن‌ها هدفی آموزشی داشته باشد. با این حال به نظر می‌رسد که نسخه موبایلی Fortnite بتل رویال این قوانین […]

اعتیاد دانش‌آموزان به نسخه موبایل Fortnite به مشکلی بزرگ تبدیل شده است

گوشی‌های هوشمند از همان زمان که برای فروش به بازارها عرضه شدند، به مشکلی بزرگ در مدارس تبدیل شدند. استفاده از این گوشی‌ها در کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها اغلب قدغن است مگر اینکه استفاده از آن‌ها هدفی آموزشی داشته باشد. با این حال به نظر می‌رسد که نسخه موبایلی Fortnite بتل رویال این قوانین را به راحتی دور زده و باعث ایجاد غوغایی در کلاس ‌های مدارس شده است.

نسخه موبایل این بازی که در حال حاضر فقط برای سیستم عامل‌های آی او اس منتشر شده است (نسخه آندروید نیز به زودی منتشر خواهد شد) از زمان انتشار خود همیشه در لیست ده بازی برتر قرار داشته است. حال این بازی به دردسری بزرگ برای معلمان در کلاس‌های درس تبدیل شده است.

معلمان سراسر جهان مشکلاتی که این بازی بتل رویال رایگان در کلاس‌های درسشان به وجود آورده را به اشتراک گذاشته‌اند و ویدیوهایی از دانش‌آموزان خود در حال بازی کردن Fortnite در کلاس درس در اسنپ چت، اینستاگرام و توییتر منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد تا چه حد این دانش‌آموزان به این بازی اعتیاد پیدا کرده‌اند. یکی از ویدیوهای اینستاگرام دانش آموزی را نشان می‌دهد که توانسته است به نحوی به یک مانیتور و پلی‌استیشن ۴ در دستشویی دسترسی یافته و به بازی مشغول شود. در ویدیویی دیگر دانش آموزی را می‌بینیم که از طریق کامپیوتر موجود در کلاس درس در بازی آنلاین شده و موفق می‌شود که به Victory Royale دست یابد؛ که در صورت پیروزی در بازی آن را به دست خواهید آورد.

سازنده بازی Fortnite یعنی استودیو اپیک گیمز (Epic Games) به این نکته اشاره کرده است که نسخه IOS بازی بر تعداد زیادی از دانش‌آموزان اثر گذاشته است و باعث شده آن‌ها تمرکز کافی در کلاس درس نداشته باشند. بعد از انتشار بازی بر روی IOS به‌روزرسانی منتشر شد که یک پیام را به صفحه لودینگ بازی اضافه می‌کرد با این مضمون که “آقای هیلمن می‌گوید که در کلاس بازی نکنید”. ظاهرا آقای هیلمن یک معلم و از طرفداران بازی Fortnite است که از طریق Reddit با مسئولان اپیک گیمز تماس برقرار کرده و مطالب زیر را بیان کرده است:

من و دوستان هم‌دانشگاهیم، Fortnite را شب‌ها خیلی زیاد بازی می‌کنیم. اما مشکلی وجود دارد؛ از وقتی که نسخه موبایل بازی عرضه شده است، دانش آموزان من دست از بازی کردن آن در کلاس درس برنمی‌دارند. نمی‌دانم چنین چیزی امکان دارد یا نه؛ ولی من به آنها گفتم که با شما صحبت می‌کنم و آن‌ها حرفم را باور نکردند. امکانش هست که این جمله را چند روزی به صفحه لودینگ بازی اضافه کنید تا آنها را سرکار بذاریم؟: “آقای هیلمن می‌گوید که در کلاس بازی نکنید”.

ظاهرا اپیک گیمز این درخواست آقای هیلمن را خیلی جدی گرفته و این پیغام را به صفحه لودینگ اضافه کرده‌اند. در زیر می‌توانید تصویر مربوط به لودینگ بازی و پیغام آقای هیلمن را در گوشه‌ی پایین عکس بخوانید:

منبع متن: gamefa