عنوان سکو بازی (پلتفرمر) دست ساز مانند Escape Doodland که انگار با دست نقاشی شده است، توانسته منابع مالی مناسبی به دست بیاورد و به سوی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، مک و iOS راهی شود. بله متاسفانه این بازی فعلا فرصت عرضه روی پلتفرم‌های بزرگی همچون پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ را از دست داده […]

Escape Doodland منابع مالی خود را به دست آورد

عنوان سکو بازی (پلتفرمر) دست ساز مانند Escape Doodland که انگار با دست نقاشی شده است، توانسته منابع مالی مناسبی به دست بیاورد و به سوی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، مک و iOS راهی شود. بله متاسفانه این بازی فعلا فرصت عرضه روی پلتفرم‌های بزرگی همچون پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ را از دست داده است. 

عنوان Escape Doodland پس از این که توانست به کیک استارتر راه پیدا کند، با موفقیت از آن خارج شده است. برای کسانی که با کیک استارتر آشنایی ندارند باید اعلام کنم که بستر مناسبی برای عرضه بازی‌های هیجان انگیز است که اکثر این بازی‌ها هم در این زمان به خوبی می‌توانند فرصت دیده شدن و به چشم آمدن را پیدا کنند. این در حالی است که بسیاری از عناوین مستقل و بازی‌هایی که برای رسیدن به دست مشتریان شور و شوق زیادی دارند، می‌توانند در این فرصت به وجود آمده طرفداران خود را جمع کنند و آنچه در چنته دارند را برای همه رو کنند. در این بین بازی‌های زیادی نیز نمی‌توانند از این فرصت استفاده کنند و به ناچار کنار گذاشته می‌شوند تا هیچ وقت فرصت عرضه روی پلتفرم‌های بزرگ را به دست نیاورند. Escape Doodland یکی از بازی‌هایی است که توانسته از این فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کند و پتانسیل‌های خودش را به همه نشان دهد.

دیروز در آخرین روز جذب سرمایه، عنوان Escape Doodland سرانجام توانست به هدف مورد نظر خود یعنی اختصاص یافتن ۱۰ هزار دلار کانادا بدان، برسد. اگر بخواهم در خصوص این بازی توضیحاتی ارائه کنم باید بگویم که Escape Doodland یک عنوان دو بعدی خلاقانه با شکل و شمایلی مانند نقاشی‌های دستی است که در سبک سکو بازی جزیان دارد. بازی‌بازان در این بازی کنترل یکی از ۱۰ هیولای doodle را بر عهده می‌گیرند و باید با عبور از موانع مختلف راه خود را در دنیای منحصر به فرد و زیبای این بازی که انگار با دست ساخته شده است، باز کنند. این بازی با ترکیب فضای تازه و آرامش بخش و هنری خود توانسته با بکارگیری مکانیزم‌هایی نظیر عصبانیت و در عین حال شوخی‌های احمقانه، فضای کاملا جدید و منحصر به فردی به وجود بیاورد که قطعا ارزش تجربه دارد. این شوخی‌ها به دفعات در گیم‌پلی این بازی و در غالب مکانیزم‌های متفاوت به کار رفته‌اند که قطعا می‌توانند شما را به خنده وادار کنند. نکته قابل توجه در مورد این بازی داشتن بخش چند نفره است. تصور کنید با دوستان خود در حال انجام یک بازی کاملا مفرح و شاد هستید که می‌ توانید ساعت‌ها با آن بخندید و لحظات شاد رقم بزنید. واقعا هیجان انگیز است. اگر دنبال یک بازی شاد برای گذران وقت با دوستان خود هستید، قطعا این بازی را تجربه کنید.

این بازی قطعا یکی از الهام بخش‌ ترین بازی‌هایی است که تا به حال دیده شده که کار نشر آن را PlayWay بر عهده دارد. با نگاهی به تاریخچه این شرکت ناشر می‌بینیم که بازی‌های شگفت انگیز زیادی توسط آن‌ها تا به حال عرضه شده که در این بین می‌توان به بازی‌های شبیه ساز زیادی از جمله Bum Simulator و همینطور Cooking Simulator اشاره کرد.

هدف اصلی Escape Doodland عرضه شدن روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ بوده که متاسفانه نتوانسته به آن برسد. به هر حال این بازی از کیک استارتر خارج شده و همین می‌ تواند دلیلی برای جشن گرفت برای توسعه دهندگان و ناشران آن باشد چرا که هر عنوانی چنین توفیقی کسب نمی‌کند. چه کسی می‌داند؟ شاید این بازی روی همین پلتفرم‌های رایانه شخصی، مک و iOS هم بتواند به خوبی بدرخشد و به فروش بالایی دست پیدا کند. پتانسیل آن کاملا محیا است فقط باید کمی شانس با آن یار باشد تا به این هدف برسد. اما عرضه آن روی پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ قطعا می‌توانست موفقیت آن را بدون هیچ خطری تضمین کند.

هنوز تاریخ عرضه‌ای برای Escape Doodland اعلام نشده و محدوده زمانی مشخصی هم برای آن در نظر گرفته نشده است اما با این حال صفحه کیک استارتر Escape Doodland مدعی شده که شرکت ناشر این بازی دوست دارد در میانه سال آن را به انتشار برساند. در حال حاضر در ماه می هستیم و میانه سال را سپری می‌کنیم، بنابراین اوایل تابستان می‌تواند زمان مناسبی برای عرضه این بازی باشد. همانطور که گفته شد، Escape Doodland برای رایانه‌های شخصی، مک و iOS عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa