الکترونیک آرتس (Electronic Arts) اعلام کرد که در حال خرید تکنولوژی بازی ابری (Cloud-Gaming) و کارکنان این بخش از شرکت گیم‌فلای (GameFly) هستند. طبق اعلام اخیر شرکت الکترونیک آرتس، این شرکت سر کیسه را برای تصاحب زیرساخت‌ها و کارکنان شرکت گیم‌فلای شل کرده است. الکترونیک آرتس هنوز درباره‌ی اینکه دقیقا چگونه می‌خواهد از این فناوری […]

الکترونیک آرتس در حال خرید تکنولوژی بازی ابری است

الکترونیک آرتس (Electronic Arts) اعلام کرد که در حال خرید تکنولوژی بازی ابری (Cloud-Gaming) و کارکنان این بخش از شرکت گیم‌فلای (GameFly) هستند.

طبق اعلام اخیر شرکت الکترونیک آرتس، این شرکت سر کیسه را برای تصاحب زیرساخت‌ها و کارکنان شرکت گیم‌فلای شل کرده است. الکترونیک آرتس هنوز درباره‌ی اینکه دقیقا چگونه می‌خواهد از این فناوری استتفاده کند سخنی به میان نیاورده و تنها به بیان جمله‌ی “به نوآوری و توسعه‌ی آینده‌ی بازی‌‌ها ادامه می‌دهیم” بسنده کرده است.

اگر با شرکت گیم‌فلای آشنایی ندارید، بد نیست بدانید که این شرکت در حوزه خدمات اشتراک بازی فعالیت می‌کند. گیم‌فلای بعد از پایه‌گذاری خدمات ابری، به مدت طولانی خود را به عنوان نتفلیکس دنیای‌بازی‌ها تبلیغ می‌کرد. اکنون که خبر تصحاب بخش ابری و کارکنان این شرکت اعلام شده، هنوز خبری از ادغام شدن این شرکت با الکترونیک آرتس یا تعطیل شدن آن اعلام نشده است.

اما سوال مهمی که وجود دارد این است که الکترونیک آرتس می‌خواهد با این فناوری چه کار کند؟ مثال‌های زیادی برای کمک به پاسخ دادن به این سوال وجود دارند. به عنوان نمونه، اخیرا شرکت کپکام (Capcom) اعلام کرد که بازی Resident Evil 7: Biohazard به نینتندو سوییچ راه می‌یابد و ۹۹% از حجم بازی از طریق فضای ابری تامین می‌شود و بازی تنها ۴۵ مگابایت فضا روی کنسول نینتندو سوییچ اشغال خواهد کرد. بنابراین شاید الکترونیک آرتس در پی این باشد که بازی‌هایی که برای اجرا شدن، قدرت پردازشی و گرافیکی زیادی را طلب می‌کنند بتوانند از طریق سرویس ابری بر روی سخت افزارهای ضعیف‌تر مانند نینتندو سوییچ اجرا شوند.

هر چند احتمال دارد که خرید این سرویس ابری تنها برای افزایش کارایی بازی‌های آنلاین آینده‌ی الکترونیک آرتس مانند Battlefield V باشد. به هر صورت شکی وجود ندارد که در بازی‌هایی که نیاز دائمی به اتصال به اینترنت دارند، بازی ابری می‌تواند باعث پیشرفت قابل توجهی در تکنولوژی باشد.

به نظر شما الکترونیک آرتس چگونه از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد؟ با ما در میان بگذارید.

منبع متن: gamefa