Detroit Become Human

بالاخره پس از سال‌ها انتظار دیوید کیج جدیدترین بازی و اولین عنوان خود برای نسل هشتم را به نام Detroit Become Human منتشر کرد. عنوانی که به مسائل حساس جامعه ما می‌پردازد و اندرویدها را برای این مورد انتخاب نموده است؛ اما آیا Detroit Become Human توانسته موفق عمل کند یا خیر؟ 

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برخی از نقدها و نمرات منتشر شده از Detroit Become Human:

PSX-Sense.nl: 95/100

"شخصیت‌های اصلی، داستان، انتخاب‌ها، معضلات اخلاقی، صداگذاری و تجربه کلی بازی با یکدیگر در یک بسته فوق‌العاده جمع شده‌اند. Detroit نه تنها بهترین عنوان Quantic Dream است، بلکه معیار این سبک را بالا می‌برد."

Post Arcade (National Post): 95/100

"مرد خلاق پشت عناوین موفق Heavy Rain و Beyond Two Souls شاید تکامل یافته‌ترین و راضی‌کننده‌ترین داستان را برای ما فراهم کرده است. عنوانی که هوش ربات‌ها را به اندازه عمق و عاطفه بهترین رمان‌های Isaac Asimov بررسی می‌کند و شباهت زیادی به سبک Ex Machina دارد."

IGN: 80/100

"گرچه دوست داشتم داستان آن با حوصله بیشتری روایت می‌شد، به‌خصوص ظرافتی که می‌توان از طریق تکنولوژی‌ درون بازی و اجرای آن به مخاطب منتقل کرد، اما به هر حال به خوبی نوشته شده تا 3 شخصیت اصلی Detroit Become Human برای من به اندازه کافی حیاتی باشند که وقتی آن‌ها در خطر بودند، من نیز احساس وحشت می‌کردم و هنگامی که به موفقیت می‌رسدند، به من هم حس پیروزی دست می‌داد. از همه مهم‌تر، Detroit مسیرهای متفاوت فراوانی را شامل می‌شود که باعث گسترش راه‌های ادامه بازی خواهد شد و انتخاب‌های پایداری دارد."

GameInformer: 80/100

"بزرگ‌ترین دارایی Detroit Become Human ایجاد رابطه و گسترش مسیرهای انشعابی زیاد است. من برای بررسی تغییراتی که از این طریق اعمال می‌شد، به مرحله قبل باز می‌گشتم. شخصیت‌های بازی نه تنها فوق‌العاده هستند، بلکه برایم مهم بود چه زمانی آن‌ها را رها کنم. پیام کلی بازی در رابطه با تکنولوژی و آینده ما پس از اتمام این عنوان به‌طور طولانی مدت در ذهن‌مان باقی می‌ماند و باعث شد تا من نگران این شوم که چگونه رابطه‌ام با تکنولوژی و مسیرهایی که ما را با خود می‌برد کنترل کنم."

GameSpot: 70/100

"Detroit ارزش تجربه را دارد اما در ایجاد تعادل بین ارائه آزادی در انتخاب‌ها و یادآوری اینکه در آخر این فقط یک بازی است، به مشکل بر می‌خورد. کیج و Quantic Dream به بهبود و تصاحب این سبک نزدیک‌تر شده‌اند، ولی مشخصا هنوز جا برای بهبود وجود دارد."

M3: 60/100

"Detroit Become Human از Beyond Two Souls بهتر است اما عنوانی نشد که شک‌ و تردیدها نسبت به این سبک را از بین ببرد. دیالوگ‌ها خیلی بد نوشته شده‌اند و به‌سختی می‌توان احساسی نسبت به شخصیت‌ها داشت. این داستانی است که به‌راحتی می‌توان به آن وارد شد اما همزمان حرف زیادی برای گفتن ندارد."

God is a Geek: 50/100

"داستانی به‌شدت کلیشه‌ای که البته گاهی اوقات به ایده‌های شایسته‌ای هم در آن برخورد می‌کنید اما به حدی ضعیف پرداخته شده که به‌سختی می‌توان جذبش شد."

MetaCritic: 80


منبع متن: pardisgame