کمتر کسی را سراغ دارید که این روز‌ها برای تجربه‌ی عنوان محبوب و مورد انتظار Detroit: Become Human لحظه شماری نکند. حال به تازگی نقد‌ها و نمرات عنوان  Detroit: Become Human منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت. شاید طی دهه‌های گذشته کارگردانان هالیوودی بسیاری در صعنت سنما ظهور پیدا کرده‌اند […]

نقد ها و نمرات عنوان Detroit: Become Human منتشر شد

کمتر کسی را سراغ دارید که این روز‌ها برای تجربه‌ی عنوان محبوب و مورد انتظار Detroit: Become Human لحظه شماری نکند. حال به تازگی نقد‌ها و نمرات عنوان  Detroit: Become Human منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

شاید طی دهه‌های گذشته کارگردانان هالیوودی بسیاری در صعنت سنما ظهور پیدا کرده‌اند که افق‌های سنمایی را گسترش داده و فیلم‌های تاثیر گذاری خلق کرده‌اند. دیوید کیج و استودیوی کوانتیک دریم کسانی هستند که همین کار را با صنعت باز‌های ویدیویی انجام داده‌اند، تحولی عظیم در بازی های ویدیوی به وجودآورده و سبک متفاوت و منحصر بفردی از بازی‌های داستان محور را معرفی کرده‌اند. رمز موفقیت آثار دیوید کیج را نه تنها داستان‌های قوی آن بکه می‌توان حق انتخاب‌های بی‌شمار آن بر شمرد؛ به طوری‌که هر دیالوگ، هر تصمیم و هر انتخابی که بازی‌باز در هنگام رویدادهای بلادرنگ(QTE) انجام می‌دهد، در سرنوشت بازی تاثیر گذار بوده و هر انتخاب نادرست ممکن است روند بازی از جمله مرگ یا زنده بودن شخصیت‌های بازی را به کلی تغییر دهد. مواردی که دیگر به نشانه‌ای برای آثار دیوید کیج تبدیل شده و در تمام عناوین ساخته شده توسط این استودیو نیز شاهد آن‌ها بوده ایم.

پس از دو دهه و عرضه‌ی آثار موفقی چون عنوان Beyond: Two Souls، در سال ۲۰۱۵ رسماً از پروژه‌ی جدید استودیو کوانتیک دریم و دیوید کیج رونمایی شد. اثر جدید آقای کیج Detroit: Become Human نام دارد. تمام ویژگی‌هایی که از آثار دیوید کیج سراغ داریم در این عنوان نیز حضور خواهند داشت اما Detroit: Become Human با سایر عناوین یک تفاوت عمده دارد: این عنوان قرار است بسیار ساختار شکن باشد و می‌توان آن را یکی از انقلابی ترین آثار استودیوی کوانتیک دریم و شخص دیوید کیج دانست.

عنوان  Detroit: Become Human روز آینده رسماً عرضه خواهد شد و به تازگی نقد‌ها و نمرات این عنوان نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت:

 

GamesRadar+ 9/10

اگر در دنیای واقع گرایانه دیترویت غرق شده و با شخصیت‌ها و داستان زیبای آن بیشتر آشنا شوید، مطمئنا عاشق آن می‌شوید.

Attack of the Fanboy 9/10
Detroit: Become Human شبیه‌سازی از یک انقلاب اجتماعی است؛ جایی که اکثر انتخاب‌های شما بسیار سرنوشت ساز هستند. داستان بازی و شخصیت‌های آن بسیار جذاب و سرگرم کننده بوده و میزان محتویات داستانی بازی نیز شگفت انگیز است.
Wccftech 8.5/10
مسیر‌های داستانی فوق العاده‌ای در عنوان Detroit: Become Human وجود دارد که پایان‌های متفاوتی را رقم می زند. اما همچنان این عنوان اثری به مانند دیگر آثار استودیوی کوانتیک دریم است. یک داستان پیچیده که با پیشرفت در بازی ابعاد بیشتری از آن فاش می‌شود و شخصیت‌هایی که شما به آن‌ها وابسته شده و هر لحظه می‌ترسید که آن‌ها را از دست بدهید. به همه‌ی این‌ها، رویداد‌های بلاردنگ (QTE) بازی را نیز اضافه کنید؛ آن‌قدر زیاد هستند که باعث خون ریزی انگشتان شما شوند.

Game Informer 8/10

از ویژگی‌های ارزشمند بازی می‌توان به ساخت رابطه‌ها و شاخه‌های داستانی گسترده اشاره کرد که باعث می‌شوند من بار دیگر بازی را تجربه کرده تا مسیر‌های دیگر داستانی را آزمایش کنم. این موضوع بسیار شگفت انگیز است و من بسیار دقت کرده تا شخصیت‌های بازی را زود از دست ندهم. پیامی که پس از پایان بازی و در ارتباط با تکنولوژی و آینده‌ی جهان به نمایش در آمد، من را به فکر فرو برد که وقتی تکنولوژی ما را وارد عصر جدیدی خواهد کرد من چگونه می‌توانم با آن ارتباط بر‌قرار کنم.

IGN 8/10

اگرچه داستان بازی حول سه شخصیت آن به خوبی نوشته شده است اما من امیدوار بودم داستان با ظرافت بیشتری نگاشته می‌شد. تجربه‌ی بازی به گونه‌ای بود که وقتی شخصیت‌های بازی به دردسر می‌افتادند، من دچار ترس و وحشت شده و هنگام پیروزی آن‌ها من نیز احساس پیروزی می‌کردم. این‌که داستان بازی دارای شاخه‌های مختلفی است، باعث می‌شود تا بازی‌بازان به تجربه بازی ادامه داده و به علاوه انتخاب‌های بازی نیز بازی‌بازان را بیشتر مجذوب آن خواهد کرد.

GameSpot 7/10

Detroit: Become Human ارزش تجربه کردن را دارد اما با چالش‌های بسیار به خصوص در زمینه‌ی آزادی عمل بازیکنان و انتخاب‌های پیش روی آنان روبرو است به طوری‌که به شما یادآوری می کند Detroit در نهایت یک بازی است. دیوید کیج و استودیوی کوانتیک دریم به شناساندن سبک جدید خود بسیار نزدیک شده‌اند اما بسیار آشکار است که این سبک نیاز به رشد بیشتری دارد.

Metro GameCentral 6/10

اگرچه عنوان Detroit نسبت به عنوان قبلی استودیوی کوانتیک دریم بسیار بهتر است اما این عنوان در زمینه‌ی داستان بازی بسیار پر اشتباه ظاهر شده است.

God is a Geek 5/10

یک داستان کلیشه‌ای که البته ایده‌های خوبی به همراه دارد. البته این ایده‌ها بسیار ضعیف بوده و رشد آن‌ها بسیار سخت است.

 

عنوان Detroit: Become Human در تاریخ جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ( ۲۵ مه ۲۰۱۸ ) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس خواهد بود.

منبع متن: gamefa