اولین تریلر نمایش داده شده از بازی Battlefield V به خوبی نشان داد که استودیو دایس (Dice) قصد دارد رویکرد متفاوتی از واقعه جنگ جهانی دوم نسبت به رقیب سنتی خود، Call of Duty و نسخه‌ی آخر آن یعنی World War II در پیش بگیرد. یکی از نکات پررنگی که در تریلر نمایش داده شد، […]

دایس به اعتراضات پیرامون Battlefield V واکنش نشان داد

اولین تریلر نمایش داده شده از بازی Battlefield V به خوبی نشان داد که استودیو دایس (Dice) قصد دارد رویکرد متفاوتی از واقعه جنگ جهانی دوم نسبت به رقیب سنتی خود، Call of Duty و نسخه‌ی آخر آن یعنی World War II در پیش بگیرد. یکی از نکات پررنگی که در تریلر نمایش داده شد، حضور شخصیت مونث در بازی بود که این موضوع با واکنش‌های منفی بخشی از بازی‌بازان همراه شد و بسیاری با هشتگ “این Battlefield من‌ نیست” (#NotMyBattlefield) در شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود را ابراز کردند.

اخیراً آقای اسکار گابریلسون (Oskar Gabrielson) مدیر کل استودیو دایس در توییت‌هایی نسبت به این اعتراضات واکنش نشان دادند :

اول از همه بگذارید یک چیز را روشن کنم. انتخاب بازیکن و شخصیت مونث در بازی باقی خواهد ماند. ما می‌خواهیم Battlefield V بخشی از بزرگترین واقعه‌ی تاریخ بشر را ارائه کند و به بازی‌کنان این انتخاب را بدهد که شخصیت خود را انتخاب کرده و آن را شخصی‌سازی کنند.

ما به عنوان یک استودیو متعهد هستیم تا بازی‌هایی بسازیم که فراگیر و متنوع باشند. ما همواره آماده‌ایم تا مرزها را جابه‌جا کرده و تجربیات غیرمنتظره‌ای ارائه دهیم. اما مهم‌تر از همه، بازی ما باید سرگرم کننده باشد! Battlefield همیشه به شما اجازه داده که به هر روشی که دوست دارید بازی کنید؛ مانند گنجاندن سه بازیکن با شعله افکن بر روی یک اسب. در Battlefield V نیز شما این فرصت را دارید تا آن طور که می‌خواهید به بازی کردن بپردازید و این #Battlefieldبرای‌همه است.

البته با وجود بحث‌های اخیراً مطرح شده، این اولین بار نیست که در نسخه‌ای از مجموعه Battlefield شاهد حضور شخصیت مونث هستیم؛ چراکه پیشتر Battlefield 1 با بخش “War Story” دارای شخصیت اصلی مونث در بخش تک‌نفره بود، همچنین این بازی برای اولین بار دارای شخصیت مونث در بخش چند نفره‌ی این مجموعه است. به هر صورت، Battlefield V در تاریخ جمعه ۲۷ مهر ماه (۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع متن: gamefa