خبر خوب برای کسایی که جدیدا در حال تجربه بازی Overwatch هستند این است که شرکت بلیزارد انترتیمنت (Blizzard Entertainment) هیچ گونه برنامه‌ای برای ساخت و عرضه نسخه دوم آن ندارد بنابراین با خیال راحت می‌توانند به تجربه هر چه بیشتر ویژگی‌های منحصر به فرد گیم‌پلی آن بپردازند. در حالی که اکثر شرکت‌‌ها و استودیوهای بازی […]

بلیزارد برنامه‌ای برای عرضه Overwatch 2 ندارد

خبر خوب برای کسایی که جدیدا در حال تجربه بازی Overwatch هستند این است که شرکت بلیزارد انترتیمنت (Blizzard Entertainment) هیچ گونه برنامه‌ای برای ساخت و عرضه نسخه دوم آن ندارد بنابراین با خیال راحت می‌توانند به تجربه هر چه بیشتر ویژگی‌های منحصر به فرد گیم‌پلی آن بپردازند.

در حالی که اکثر شرکت‌‌ها و استودیوهای بازی سازی پس از موفقیت یک عنوان سریعا روند ساخت و توسعه نسخه جدیدی از آن را در دستور کار خود قرار می‌دهند اما شرکت بلیزارد دیگاه متفاوتی به این قضیه دارد. در طی مصاحبه‌ای که وب‌سایت GameSpot با تهیه کنند ارشد آقای متیو هاولی (Matthew Hawley) و دستیار کارگردان آقای آرون کلر (Aaron Keller) داشته، آن‌ها اعلام کردند که این استودیو قصد عرضه Overwatch 2 را ندارد و ترجیح می‌دهد تا بر رشد نسخه فعلی با اضافه کردن محتوایات جدید تمرکز کند. گفته آقای متیو هاولی:

ما یک بازی تیرانداز شش در برابر شش (۶v6) به شدت موفق داشته‌ایم که با پاسخ بسیار مثبت طرفداران و کسایی که جزئی از جامعه Overwatch هستند، رو به رو شد.

ما در ابتدای توسعه این عنوان آرام و با دقت پیش می‌رفتیم تا یک آرشو کامل از ویژگی‌ها و قهرمان‌های مختلف در بازی قرار بدهیم اما در اصل تمرکز اصلی ما در حفظ جامعه‌ای بود که با حالت تیراندازی ۶v6 درگیر شده بود.

در ادامه آقای آرون کلر می‌گوید که حفظ خدمات آنلاین Overwatch مستلزم کار بسیار خواهد بود و این تنها تعهد ما نسبت به آن است. او توضیح داد که در حال حاضر، تیم توسعه بزرگ‌تر از زمانی است که آن‌ها بازی را عرضه کردند. کار کردن روی برگزاری رویدادهایی مانند سالگرد، ایجاد نقشه‌ها و قهرمان‌های جدید همه از وظایف تیم توسعه دهنده به حساب می‌آید. او در این رابطه خاطر نشان کرد:

شاید بسیاری از مردم متوجه نشوند اما تیم توسعه دهنده بزرگ‌تر از زمانی است که بازی را عرضه کردیم و همه ما روی برگزاری رویدادهایی مانند سالگرد، ایجاد نقشه‌ها و قهرمان‌های جدید و خدمات آنلاین آن کار کرده‌ایم.

حداقل در حال حاضر تمرکز اصلی ما پشتیبانی از Overwatch است و ما در این رابطه بسیار هیجان زده هستیم.

با تمام تفاسیر و گفته‌های این دو تن می‌توان مطمئن بود که تا چند سال دیگر خبری از نسخه دوم آن نخواهد بود زیرا همان طور که در قسمت بالا مطالعه نمودید، تمرکز اصلی بلیزارد روی نسخه فعلی است.

در حال حاضر رویداد سالگرد Overwatch برگزار شده که بازی‌بازها می‌توانند در فعالیت‌های پست سیزن‌ها شرکت و تمام پوسته‌های موجود را دریافت کنند. شرکت بلیزارد انترتیمنت نسخه Legendary که در واقع می‌توان آن را نسخه سال بازی (Game of the Year) به شمار آورد را در دسترس طرفداران قرار داده که علاوه بر محتویات اصلی، بازی شامل ۵ پوسته حماسی یا Epic و ۵ پوسته افسانه‌ای یا Legendry خواهد بود. همچنین باید اشاره کنم که بازی تا نیمه‌شب دوشنبه رایگان خواهد بود، پس اگر می‌خواهید تجربه بهترین بازی سال ۲۰۱۶ را بچشید، بهتر است عجله کنید.

در حالی که عرضه این عنوان برای نینتندو سوییچ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، بازی Overwatch در حال حاضر برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کاربران رایانه‌های شخصی در دسترس است.

منبع متن: gamefa