در جریان کنفرانس مایکروسافت در رویداد E3 2018 شاهد معرفی و نمایش عنوان Dying Light 2 بوده‌ایم. این طور به نظر می‌رسد که در نسخه‌ی دوم شاهد تغییرات و بهبود‌های بسیاری در گیم‌پلی بازی هستیم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تغییرات و بهبودهایی در چرخه‌ی شب و روز بازی اشاره کرد. طی روز‌های گذشته و […]

چرخه‌ی شب و روز در عنوان Dying Light 2 دارای تغییرات گسترده‌ای خواهد بود

در جریان کنفرانس مایکروسافت در رویداد E3 2018 شاهد معرفی و نمایش عنوان Dying Light 2 بوده‌ایم. این طور به نظر می‌رسد که در نسخه‌ی دوم شاهد تغییرات و بهبود‌های بسیاری در گیم‌پلی بازی هستیم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تغییرات و بهبودهایی در چرخه‌ی شب و روز بازی اشاره کرد.

طی روز‌های گذشته و در خبرها حتما خوانده‌اید که نقشه‌ی عنوان Dying Light 2 چهار برابر نسخه‌ی اول خواهد بود اما تغییرات بازی تنها به وسعت آن محدود نمی‌شود بلکه حتی شاهد تغییراتی در چرخه‌ی شب و روز بازی نیز هستیم. آقای آدریان سیشوسکی ( Adrian Ciszewski) طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Dual Shockers اعلام کرد که وی نمی‌تواند اطلاعات زیادی از بازی را فاش کند زیرا نسخه‌ی دوم شامل تغییرات گسترده‌ای خواهد بود به طوری‌که به راحتی می‌توان در قالب یک کنفرانس جداگانه در رابطه با آن صحبت کرد. اما آقای سیشوسکی اطلاعات  اندکی از بازی و چرخه‌ی شب و روز آن را به اشتراک گذاشت. دیگر شاهد شب‌های خیلی تاریک و ترسناک در بازی نبوده و برعکس بازی‌بازان در هنگام شب این فرصت را خواهند داشت تا به کاوش در محیط بازی، مبارزات و یا انجام ماموریت‌های مختلفی بپردازند.

از آن‌جایی که روزها برای انسان‌ها و شب‌ها نیز به زامبی‌ها (موجودات آلوده به ویروس) اختصاص دارد، بنابراین در هنگام شب شاهد مبارزات بیشتری میان این دو خواهیم بود. اگرچه آقای سیشوسکی به این نکته نیز اشاره کرد که تجربه‌ی بازی در هنگام تاریکی شب همچنان دلهره آور است  و  فقط به فرار از زامبی‌ها و یافتن پناهگاه خلاصه نمی‌شود.

از طرف دیگر در هنگام روز نیز بازی آسان نخواهد بود زیرا موجودات آلوده به ویروس بزرگ‌تر و خطر ناک‌تری بر سر راه شما قرار می‌گیرند. حتی با وجود گذشت ۱۵ سال از شیوع ویروس در نسخه‌ی اول و این که مردم به خوبی با زندگی و مبارزه با این موجودات وفق پیدا کرده‌اند اما شما باید همچنان مراقب باشید تا هنگام مبارزه با این موجودات، توسط آن‌ها احاطه نشوید.

از آن‌جایی که نقشه‌ی بازی چهار برابر بزرگ‌تر از نسخه‌ی اول است، مسیر‌ها و راه‌های فرعی زیادی در بازی وجود دارند که حتی نسبت به مناطق اصلی شهر، با زامبی‌های بیشتری روبرو می‌شویم زیرا اکثر مناطق شهری توسط انسان‌ها احاطه شده و امنیت نسبتاً خوبی در این مناطق بر قرار است.

هدف استودیوی تک لند این است که بازی‌بازان در هنگام شب نه تنها از تاریکی و تجربه‌ی بازی هراسی نداشته باشند، بلکه آن‌ها قصد داشته با قردادن فرصت‌ها و ماموریت های بیشتر در هنگام شب بازی بازی بازان را بیشتر درگیر کنند؛ ماموریت هایی که در طول روز انجام آن‌ها امکان پذیر نیست.

به طور مثال رامبی‌ها ( موجودات آلوده به ویروس) معمولا در پناه‌گاه‌های خود زندگی می‌کنند. در این مناطق آیتم‌های ارزشمندی وجود دارند که یافتن و دسترسی به آن‌ها در طول روز تقریباً غیر ممکن است ولی برعکس هنگام تاریکی شب فرصت بسیاری مناسبی است برای این‌که به سراغ این آیتم‌های ارزشمند بروید زیرا در این هنگام زامبی‌ها برای شکار لانه‌ی خود را ترک می‌کنند. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد از آن‌جایی که معمولاً ساختمان‌های یاده شده ( لانه موجودات آلوده به ویروس) مخروبه هستند، برای کاوش در آن‌ها و دست‌یابی به آیتم‌های ارزشمند یاد شده باید از حرکات و مهارت‌های پارکور استفاده کنید.

بنابراین این موضوع باعث می‌شود نه تنها کاوش در محیط بازی کسل کننده نباشد بلکه در این صورت شاهد تجربه‌ی بسیار متوعی خواهیم بود. البته بازی‌بازان قادر به انجام فعالیت‌های دیگری نیز در هنگام شب هستند که متاسفانه استودیوی تک لند در حال حاضر آماده نیست تا جزییات بیشتری در این رابطه به اشتراک بگذارد.

عنوان Dying Light 2 در سال ۲۰۱۹ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

عنوان Dying Light 2 در سال ۲۰۱۹ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

منبع متن: gamefa