ظاهرا سیاست اکتیویژن در رابطه با سیزن پس Call of Duty Black Ops 4 انتقادهای بسیاری را در برگرفته است. در ادامه برای جزئیات بیشتر همراه ما باشید. چندی پیش بود که شرکت اکتیویژن سیزن پس بازی Call of Duty Black Ops 4 تحت عنوان Black Ops Pass را معرفی کرد اما ظاهرا طرفداران از این بابت […]

طرفداران از بابت سیزن پس Call of Duty Black Ops 4 راضی نیستند

ظاهرا سیاست اکتیویژن در رابطه با سیزن پس Call of Duty Black Ops 4 انتقادهای بسیاری را در برگرفته است. در ادامه برای جزئیات بیشتر همراه ما باشید.

چندی پیش بود که شرکت اکتیویژن سیزن پس بازی Call of Duty Black Ops 4 تحت عنوان Black Ops Pass را معرفی کرد اما ظاهرا طرفداران از این بابت خوشحال نیستند. براساس خبرهای منتشر شده از سوی وب‌سایت Kotaku، سیزن پس آن شامل نقشه‌های حالت‌ چند نفره و زامبی خواهد بود که وجود این نقشه‌ها بسیار دور از انتظار نبود اما علاوه بر این نقشه‌ها، یک نقشه زامبی جدید، پوسته‌ی انحصاری برای جدیدترین حالتی که تا به امروز در این مجموعه شاهد بودیم یعنی حالت بتل رویال آن از طریق دوره یک ساله در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

این که خوب به نظر می‌رسد اما باید اعلام کنیم که اکتیویژن هیچ کدام از این محتویات را به صورت تکی و جداگانه منتشر نمی‌کند بنابراین اگر قصد دریافت همه محتویات سیزن پس و خود بازی را دارید باید به صورت کامل و یک جا مبلغ ۹۹٫۹۹ دلار آمریکا را هزینه کنید که این احتمالا برای اکتیویژن و طرفداران دردسر ساز می‌شود زیراکه هدف از وجود بخش چند نفره در هر بازی بدان معناست که بازی‌باز با دوستان خود بدون رخ دادن هیچ گونه مشکلی بتواند به تجربه بازی‌ها بپردازد. حال اگر شما یکی از این نقشه‌ها را داشته باشید و دوستتان آن را تهیه نکرده باشد یا برعکس، در این صورت قادر نخواهید بود که باهم بازی کنید و این، هزینه کردن مبلغ ۹۹٫۹۹ دلار را بی معنی می‌کند. این مشکلی است که کل مفهوم سیزن پس را به مدت زمان طولانی تحمیل می‌کند که احتمالا با حالت بتل رویال آن، مشکل بزرگ‌تر نیز خواهد شد.

مطمئنا وجود این مشکل به تجربه بازی لطمه می‌کند و اگر توجه داشته باشید موفقیت عناوین سبک بتل رویال PlayerUnknown’s Battlegrounds و Fortnite به انتشار محتویات رایگان بوده و تنها برای تزئینات باید مبلغی را هزینه کنید.

اگر به یاد داشته باشید سال پیشین شرکت الکترونیک آرتز با پرداخت درون‌ برنامه‌ای که برای عنوان Star Wars Battlefront II در نظر گرفته بود، بسیار مورد انتقاد طرفداران قرار گرفت و ضررهای بسیاری را تحمیل شد، به گونه‌ای آن‌ها اعلام کردند که جدیدترین نسخه از مجموعه Battlefield تحت عنوان Battlefield V هیچ گونه پرداخت درون برنامه‌ای نخواهد داشت و محتویات پس از انتشار آن به صورت کاملا رایگان در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت. متاسفانه شرکت بریتانیایی یوبی‌سافت نیز سیاستی مشابه اکتیویژن را برای بازی موردانتظار The Division 2 در نظر گرفته است. این خبر ناراحت کننده است که اکتیویژن سیاستی را در پیش گرفته که دیگر شرکت‌ها قبلا با آن موفق نبوده‌اند و به موفقیت مورد انتظارشان نرسیده‌اند.

عنوان Call of Duty: Black Ops 4 در تاریخ جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ (۱۲ اکتبر ۲۰۱۸) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و کاربران رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر می‌شود.

منبع متن: gamefa