هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در رویداد E3 امسال برای اولین بار بخش‌هایی از گیم‌پلی عنوان Death Stranding را ارائه داد. هرچند که این نمایش اطلاعات چندانی از گیم‌پلی بازی دربر نداشت با این وجود گرافیک بازی بر روی پلی‌استیشن ۴ پرو، عالی به نظر می‌رسید. کوجیما در طول هفته گذشته با رسانه‌های مختلفی صحبت کرده […]

کوجیما: هدفم از استفاده از بازیگران معروف مشروعیت بخشیدن به بازی‌ها نیست

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در رویداد E3 امسال برای اولین بار بخش‌هایی از گیم‌پلی عنوان Death Stranding را ارائه داد. هرچند که این نمایش اطلاعات چندانی از گیم‌پلی بازی دربر نداشت با این وجود گرافیک بازی بر روی پلی‌استیشن ۴ پرو، عالی به نظر می‌رسید. کوجیما در طول هفته گذشته با رسانه‌های مختلفی صحبت کرده و در مصاحبه‌ای با Telegraph اعلام کرده است که هدف او از استفاده از ستار‌ه‌های بزرگ در Death Stranding – از جمله مدس میکلسن (Mads Mikkelsen)، نورمن ریداس (Norman Reedus)، لیندسی واگنر (Lindsay Wagner)، لئا سیدو (Léa Seydoux) و گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) – مشروعیت بخشیدن به بازی‌ها به عنوان یک رسانه و مدیوم نبوده است.

کوجیما توضیح بسیار متفاوتی برای انتخاب‌هایش در این زمینه دارد که در ادامه می‌خوانید:

این به هیچ‌وجه هدف من نیست. توسعه یک بازی کاری است که انرژی و وقت بسیار زیادی می‌طلبد و چیزی است که کل زندگی‌ات را وقف آن میکنی. من مطمئنم که این قضیه در مورد ساختن یک فیلم نیز صدق می‌کند اما زمانی که شما سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده‌اید، به این فکر نخواهید کرد که چه بازیگرانی در فروش تاثیر دارند یا آن که کدام‌شان مشهور هستند و یا محبوبیت بیشتری دارند. برای من بیشتر به این موضوع برمی‌گردد که با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارم و خواهان همکاری با آن‌ها هستم کار کنم.

در گذشته ما از بازیگرها استفاده نمی‌کردیم بلکه شخصیت‌هایی را از هیچی خلق می‌کردیم؛ مانند کاری که سازندگان انیمه انجام ‌می‌دهند. من ۳۲ سال است که به بازی‌سازی مشغولم و تکنولوژی‌ای که در حال حاضر وجود دارد کمک می‌کند که بتوانم هر چه که به آن فکر می‌کنم را با ۱۰۰ درصد دقت و شباهت خلق کنم. اما این جالب نیست چرا که در آن خبری از المان‌های آنالوگ، ارگانیک و زنده نیست. به عنوان مثال، اگر نورمن اینجا بود، ممکن بود از او بخواهم که روی این صندلی بنشیند و او بگوید نه، فکر می‌کنم بهتر است که آن‌جا بشینم و من هم می‌گویم باشه؛ ببینیم چی پیش میاد.

من می‌خواهم برای ساختن بازی، این واکنش‌های شیمیایی که هنگام استفاده از این بازیگران ایجاد می‌شود را دریافت کنم و با هم بازی را توسعه دهیم. نورمن، مدس، لیندسی، لیا؛ همه‌ی آن‌ها در ساخت بازی مشارکت می‌کنند و ایده‌های بسیار زیادی دارند. به خصوص مدس؛ او آدمی است که همه جا خود را نشان می‌دهد!

Death Stranding هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد و نباید هم انتظار داشته باشیم که این بازی زودتر از یک سال و نیم دیگر به دستمان برسد و حتی ممکن است که توسعه بازی بیشتر از این مدت نیز طول بکشد. با این وجود به محض دریافت اطلاعات بیشتر از بازی و نیز تاریخ انتشار آن، گیمفا شما را در جریان خواهد گذاشت؛ پس با ما همراه باشید.

 

منبع متن: gamefa