مدیر ارشد بخش Xbox شرکت مایکروسافت در روز آخر E3 در پنلی حضور داشت و موارد جالبی را ذکر کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از wccftech، قبل از پایان سخنرانی، اسپنسر به تعدادی از سوالات طرفداران پاسخ داد و آخرین سوال این بود که برنامه مایکروسافت برای بازی بر روی پلتفرم Windowns PC چیست و آیا شاهد ارتقاء و بهبود‌های ویژه خواهیم بود. اسپنسر در ابتدای پاسخ خود اعتراف کرد که تلاش‌های اولیه در رابطه با Windows و Xbox Live بر روی Windows PC به مخاطبین آن احترام نمی‌گذاشت اما در حال حاضر این شرکت در اهداف بلند مدت خود قصد دارد یک محیط محلی و بهتر برای PC فراهم کند تا بازیکنان احساس راحت‌تری نسبت به آن داشته باشند.

او در این مورد گفت:

"وقتی ما در مورد میلیاردها بازیکن حرف می‌زنیم می‌دانیم  که چند میلیارد کنسول نخواهیم فروخت. کسب و کار کنسول محدود به چند صد میلیون دستگاه است که در هر نقطه از جهان زندگی می‌کنند که تلویزیون خود را به دیوار متصل کرده‌اند و این مکان را برای بازی  کردن بیشتر دوست دارند."

"من می‌دانم که کار و تلاش اولیه ما بر روی بازی‌های Windows، ایکس باکس لایو و موارد دیگر مرتبط با Windows نیت خوبی داشتند اما هر کسی که یک بازیکن رایانه شخصی باشد کار‌های فریب‌دهنده کنسولی را دید که هر بار تکرار می‌شد. یکی از تلاش‌های جدی ما این بود که تا حد امکان کنسول را به PC بیاوریم و به مخاطبین PC و مواردی که در نظر دارند احترام ویژه‌ای بگذاریم."

"شما احتمالا متوجه کند شدن پروسه‌های مختلف مرتبط با appهای ما و چند مورد دیگر شده‌اید، دلیل آن این است که ما از اول بر روی نحوه تفکر خود در رابطه با مخاطبین PC کار می‌کنیم تا بیشتر از قبل بازتابنده و صدای جامعه PC باشیم. به جای این که بخواهیم بازیکنان PC را به سمت کنسول‌ها جذب کنیم، آن‌ها را به همان شکلی که هستند حمایت خواهیم کرد و به آن‌ها احترام خواهیم گذاشت."

البته باید بگویم آقای "فیل اسپنسر" به وسیله Xbox Play Anywhere تلاش زیادی برای حمایت از بازیکنان PC کرده و تمامی بازی‌های Xbox را در دسترس بازیکنان PC قرار داده است. از طرف دیگر قابلیت Cross-play، Cross-Buy و Cross-Save نیز حمایت شده که بازیکنان نظرات بسیار مثبتی در این رابطه داشته‌اند.

نظر شما در مورد سخنان "فیل اسپنسر" چیست؟

منبع متن: pardisgame