مدتی می‌شود که از ساخت عنوان Resident Evil 2 Remake باخبر شده‌ایم با این وجود هفته گذشته اولین باری بود که توانستیم در عمل نیز بخش‌هایی از بازی را مشاهده کنیم. بر خلاف عنوان Resident Evil Remake در این بازی تغییراتی در دوربین بازی اعمال شده است و سازندگان در مورد دلایل این تغییرات توضیحاتی […]

Resident Evil 2 Remake: سازندگان از تغییراتی که در دوربین بازی اعمال شده می‌گویند

مدتی می‌شود که از ساخت عنوان Resident Evil 2 Remake باخبر شده‌ایم با این وجود هفته گذشته اولین باری بود که توانستیم در عمل نیز بخش‌هایی از بازی را مشاهده کنیم. بر خلاف عنوان Resident Evil Remake در این بازی تغییراتی در دوربین بازی اعمال شده است و سازندگان در مورد دلایل این تغییرات توضیحاتی داده‌اند که در ادامه می‌خوانید.

یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi) در مصاحبه‌ای با Rely On Horror اعلام کرده دوربین از بالای شانه شخصیت قرار دارد و بر خلاف دید اول شخص و سوم شخص، این امکان را فراهم می‌کند که دید بهتری از درگیری بین بازی‌باز و دشمنان داشته باشیم. در ادامه صحبت‌های هیرابایاشی را می‌خوانید:

نگاه به تاریخچه سری به عنوان گزینه‌ای برای اینکه چه کارهایی می‌توانیم در بازی جدید انجام دهیم، مطرح بود. ما تجربه دوربین کلاسیک ثابت، دوربین سوم شخص و حتی دید اول شخص را با عنوان Resident Evil 7 داشته‌ایم. بنابراین همه‌ی این موارد را می‌توانستیم در نظر بگیریم و هر کدام از آن‌ها نیز معایب و مزایای خود را دارند و هیچ‌کدام از آن‌ها را نمی‌توان یک برگ برنده برای موفقیت یک بازی به شمار آورد. اما ایده‌ای که ما در نظر داشتیم، برخوردی نزدیک، شخصی و وحشتناک با زامبی‌ها بود به گونه‌ای که ترس بیشتری به بازی‌باز تزریق شود. در واقع من می‌خواستم که هم زامبی‌ها و هم شخصیت بازی هنگام درگیری دیده شوند. با دوربین اول شخص شما زامبی را می‌بینید ولی خودتان را نه. با دوربین ثابت شما هر دو را می‌بینید ولی فاصله دوربین بیشتر است و شدت درگیری احساس نمی‌شود. از نظر من دوربین بالای شانه، به خوبی شدت درگیری بین شخصیت بازی و دشمنان را نشان می‌دهد.

همچنین آقای تسویوشی کاندا (Tsuyoshi Kanda) یکی دیگر از سازندگان بازی اضافه کرد که برخی از دشمنان برجسته بازی همچون Mr. X، William Birkin و Lickerها تحت‌تاثیر تغییرات دوربین بازی، به‌روزرسانی شده‌اند:

ما باید فضایی که شخصیت‌ها در آن قرار دارند را با زوایای دوربین جدید، در نظر بگیریم. به عنوان مثال Licker را در نظر می‌گیریم. وقتی شما برای اولین بار در Licker corridor با آن برخورد می‌کنید و هنگامی که فیلم CG پخش می‌شود، او بر روی سقف قرار دارد و هنگامی که دوباره به گیم‌پلی برمی‌گردیم، Licker به طور ناگهانی به پایین می‌پرد و شما می‌توانید او را هدف قرار داده و به او شلیک کنید. با دوربین قدیمی Licker در واقع نمی‌توانست که از زوایای مختلف به پایین بپرد. اما با دیدی که دوربین جدید دارد، Licker می‌تواند در یک محیط سه بعدی حرکت کرده و قدرت عملی ۳۶۰ درجه را پیدا کرده است. بنابراین Licker می‌تواند که از فضای اطراف شما بیشتر استفاده کند چرا که شما می‌توانید محیط بازی را از هر زاویه‌ای مشاهده کنید. این موضوع امکانی را فراهم می‌کند تا دشمنان بازی هوش مصنوعی و رفتاری جالب را داشته باشند.

یوشیاکی هیرابایاشی همچنین اعلام کرد که بسیاری از ویژگی‎های منحصر به فرد بازی مانند کمپین‌های دونفره با حضور شخصیت‌های لئون (Leon) و کلیر (Claire) در نسخه بازسازی نیز وجود خواهد داشت. این ویژگی همچنین ساده‌سازی شده‌ است و سناریوهای A و B برای هردوی این شخصیت‌ها ادغام شده است:

یکی از موارد عالی در نسخه اصلی بازی سیستم دو شخصیت بود که در آن می‌توانستید که اتفاقات مختلف را از دیدگاهی متفاوت تجربه کنید. چه در نقش لئون به عنوان یک پلیس تازه‌کار و چه در نقش کلیر به عنوان یک دانش‌آموز و یک سیستم zapping وجود داشت که برای هر شخصیت پارت‌های A و B را تعریف می‌کرد. ما هنوز هم می‌خواهیم که این احساس که داستانی مشابه را از دیدگاه دو شخصیت متفاوت روایت کنیم را در بازی داشته باشیم. به همین دلیل است که ما یک کمپین لئون و یک کمپین کلیر خواهیم داشت که از هم جدا هستند و شما خودتان می‌توانید انتخاب کنید که اول به تجربه کدام یک بپردازید. ما کمی آن را ساده‌تر کرده‌ایم و با حذف تمایز A/B آن را منظم‌تر کرده‌ایم و به نوعی آنچه که در سناریوهای A و B شخصیت‌ها اتفاق می‌افتد را با هم ادغام کرده‌ایم. من فکر ‌می‌کنم که امروزه بازی‌بازان خواهان تجربه داستان‌های عمیق و درگیرکننده هستند و با کش دادن داستان به ۴ سناریو داستان کمی باریک‌تر می‌شود و این احساس را به وجود می‌آورد که برای تجربه همه‌چیز باید بازی را چندین بار تکرار کنید. به همین دلیل است که ما به جای آن که داستان را شاخه شاخه کنیم، دو کمپین را در نظر گرفتیم که تمام اتفاقات مربوط به داستان هر شخصیت را دربر بگیرد.

Resident Evil 2 Remake سال آینده و بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa