مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست خبری:



حضور گسترده ناشران و سخنرانان خارجی در رویداد TGC2018 / تمرکز ما صادرات بازی‌های ایرانی است


دومین نشست خبری TGC2018 با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سالومه اشتری دبیر اجرایی و علی فخار مدیر روابط عمومی تی‌جی‌سی برگزار شد.

گزارش نشست خبری TGC 2018
به گزارش پردیس گیم به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این نشست خبری با بیان این که از برگزاری TGC سه هدف عمده را دنبال می‌کنیم گفت: هدف نخست ما این است که دانش بازی‌سازان داخلی ارتقا یابد و در این راه سخنرانان بین‌المللی باسابقه را به ایران می‌آوریم.

کریمی افزود: هدف دیگر ما افزایش صادرات بازی‌های ایرانی به بازارهای جهانی است که سال گذشته در این راه توفیقاتی حاصل شد و امسال هم برای دستیابی به این هدف برنامه‌های بیشتری داریم. هدف دیگر ما هم این است که ایران را به هاب منطقه در حوزه بازی‌سازی بدل کنیم تا هرکس که در منطقه می‌‌خواهد از آخرین تحولات صنعت بازی آگاهی یابد یا تعاملات بین‌المللی داشته باشد به این رویداد بیاید.

وی با بیان این که در شرایط فعلی، اهمیت برگزاری TGC هم از بعد داخلی و هم از بعد خارجی دوچندان است گفت: با توجه به این که هم شرایط گرفتن روادید برای رفتن به دیگر کشورها سخت‌تر شده و هزینه‌های سفر خارجی با توجه به نوسانات خارجی افزایش یافته است، برگزاری TGC هزینه بازی‌سازان برای تعاملات بین‌المللی را کاهش می‌دهد. همچنین آمریکا پس از خروج از برجام، در تلاش است ایران را منزوی کرده و جلو دسترسی ما به فناوری و محصولات خارجی را بگیرد. در چنین شرایطی آوردن ناشران خارجی و گسترش تعاملات بین‌المللی، پاتکی به این هدف امریکاست و اگر ما این کار را نکنیم، خودمان به سمت ایزوله شدن کشور حرکت کرده‌ایم.

کریمی با بیان این که فعالان بازی‌سازی باید به سمت انجام پروژه‌های مشترک بین‌المللی بروند گفت: همین الان یک تیم 12 نفره از انستیتو ملی بازی‌سازی در استانبول بوده و با همکاری یکی از دانشگاه‌های این کشور در حال برگزاری یک گیم جم مشترک هستند. حداقل هفت شرکت بازی‌سازی ما نیز در حال ساخت بازی‌هایی صرفا با هدف عرضه در بازارهای جهانی هستند که می‌توان گفت چهار تا از این شرکت‌ها پس از TGC2017 پروژه‌های بین‌المللی‌شان را کلید زده‌اند.
 

هزینه‌های برگزاری TGC را کاهش داده‌ایم

TGC 2018
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که امسال تلاش کردیم هزینه‌های برگزاری TGC را کاهش دهیم گفت: در این راه هزینه‌هایی مثل ساخت غرفه را با حفظ کیفیت کاهش داده‌ایم. همچنین سال گذشته میهمانان را به اصفهان بردیم که امسال این سفر با هزینه خودشان برگزار می‌شود. هزینه‌های اقامت نیز مناسب‌تر از سال گذشته شده است.

کریمی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب امسال این است که شرکت آلمانی Adjust که در حوزه رسانه و تبلیغات آنلاین فعالیت دارد، اسپانسر TGC شده است که در نوع خود آن هم در شرایط فعلی قابل توجه است و نشان می‌دهد که تی جی سی در دنیا دارای اعتبار است که می‌تواند اسپانسر خارجی جذب کند.

TGC امسال افتتاحیه دارد
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که امسال TGC2018 مراسم افتتاحیه دارد گفت: دو سخنرانی کلیدی خواهیم داشت که یکی از آنها Kate Edwards مدیر سابق اتحادیه تولیدکنندگان بازی جهان (IGDA) است که از امریکا می‌آید.

کریمی با بیان این که در برگزاری جایزه گیمیستان به موفقیت نسبی دست یافته‌ایم گفت: 33 کشور را به عنوان شرکت‌های هدف جایزه گیمیستان مدنظر قرار دادیم که 8 کشور آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند و تلاش می‌کنیم سال آینده تعداد بازی‌سازان از کشورهای مختلف افزایش یابد. هدف ما این است که 33 کشور در حال توسعه در حوزه بازی‌سازی، گیمیستان را به عنوان جشنواره‌ اصلی انتخاب و داوری بازی‌های‌شان بشناسند.

وی افزود: نامزدهای جایزه گیمیستان امسال نیز پس از مراسم افتتاحیه یک ساعت فرصت خواهند داشت  Pitch Festival بازی‌های خود را در حضور ناشران بین‌المللی معرفی کنند.


همکاری با Game Connection فرانسه ادامه دارد
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تحریم‌ها در برگزاری TGC و همکاری با Game Connection فرانسه گفت: قطعا به دنبال آن هستیم که تا زمانی که شرایط منطقه‌ای و سیاسی اجازه دهد، TGC را برگزار کنیم.

وی افزود: از 5 ماه پیش جلسات متعددی با مدیران Game Connection درباره تاثیر تحریم‌های امریکا در TGC داشته‌ایم. خود Game Connection نیز با ما تا سال 2020 قرارداد دارد و تا زمانی که برجام حفظ شود، این همکاری ادامه خواهد داشت.

کریمی درباره نگرانی برخی مبنی بر این که با حضور گسترده ناشران خارجی، واردات بازی نیز افزایش یابد گفت: نگاه و هدف بنیاد صرفا صادرات بازی است و این موضوع را به ناشران خارجی که میزبانی‌شان را برعهده داریم تاکید کرده‌ایم. علاوه بر این امسال ابزار جدیدی به نام پروانه انتشار بازی در اختیار داریم و اجازه انتشار بازی‌های ناشران حاضر در TGC را حداقل چند ماه تا یکسال نخواهیم داد.

وی درباره کاهش تعداد شرکت‌کنندگان در TGC نیز گفت: ما امسال همان طور که پیشتر نیز اعلام کرده بودیم، بلیت رایگان را حذف کردیم و دنبال پرکردن فضا نیستیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره برگزاری نمایشگاه این حوزه هم‌زمان با TGC گفت: برای سال جاری قصد داشتیم این اتفاق بیفتد که به دلایلی نشد. اما برای برگزاری نمایشگاه در تیرماه سال آینده با مصلی تهران به توافق رسیده‌ایم.
 

آخرین آمار و ارقام TGC2018؛ ۸ تیر آخرین مهلت خرید بلیت رویداد
سالومه اشتری مدیر اجرایی رویداد تی جی سی نیز در این نشست خبری گفت: تاکنون حضور 1200 شرکت کننده در TGC قطعی شده است. همچنین 67 غرفه نیز در بخش نمایشگاهی برپا می‌شود. با توجه به این که سال گذشته تعدادی غرفه به رایگان در اختیار ناشران خارجی و برندگان جشنواری بازی‌های رایانه‌ای تهران قرار داده شده بود؛ این موضوع امسال حذف شده است، در نتیجه تعداد غرفه‌ها با آمار سال گذشته برابری می‌کند.

وی افزود: 29 ناشر خارجی که در میان آنها نام‌های مطرحی چون سونی و EA وجود دارد به ایران می‌آیند تا به بررسی بازی‌های کشورمان و امکان صادرات آنها بپردازند.

مدیر اجرایی TGC2018 درباره آمار فروش بلیت نیز گفت: تاکنون 360 بلیت برای بخش همایش و کنفرانس‌ها به فروش رفته است و بلیت فروشی تا 8 تیرماه ادامه دارد.

اشتری ادامه داد: 83 بلیت برای شرکت در مسترکلاس‌ها به فروش رفته است. این کلاس‌های فشرده با حضور اساتید برجسته بین‌المللی یک روز پیش از آغاز TGC در انستیتو ملی بازی‌سازی برپا می‌شود.

مدیر اجرایی TGC2018 با بیان این که 72 کنفرانس و 4 پانل در رویداد امسال برپا می‌شود گفت: 26 سخنران خارجی و 46 سخنران خارجی هستند. همچنین 4 پانل با موضوعات نقش مدیا و PR در موفقیت بازی‌ها، نحوه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی موثر در فضای دیجیتال، انتخاب صحیح برای پیوستن به شتاب‌دهنده‌ها یا شرکت‌های بزرگ و آموزش آکادمیک در صنعت گیم برپا می‌شود.

وی با بیان این که سه شرکت داخلی و یک شرکت خارجی اسپانسر TGC2018 هستند گفت: شرکت ایرانسل به عنوان بزرگ‌ترین حامی صنعت بازی‌های ویدئویی، در این رویداد نیز در کنار این صنعت قرار دارد. همچنین شرکت‌های تپسل و آواگیمز نیز اسپانسر TGC امسال هستند. شرکت Adjust نیز اسپانسر بین‌المللی این رویداد است.

اشتری با بیان این که برای حضور موثر بازی‌سازان در بخش Pitch Festival، 15 نامزد گیمیستان در حال آموزش نحوه معرفی بازی‌ هستند گفت: این بازی‌ساز‌ها در روز نخست TGC پروژه‌های خود را به ناشران معرفی خواهند کرد.

وی افزود: در مراسم اختتامیه نیز بهترین بازی بصری، خلاقانه‌ترین بازی و بهترین بازی در دو بخش موبایل و PC به انتخاب هیات داوران معرفی خواهند شد. همچنین مسابقه مردمی انتخاب بهترین بازی نیز آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند از میان بازی‌های منتشر شده، به بازی مورد علاقه‌شان رای دهند.

اشتری گفت: در میان نامزدهای گیمیستان، 14 بازی از ایران و سه بازی از کشورهای هند، آذربایجان و بحرین به چشم می‌خورند.

مدیر اجرایی TGC2018 با بیان این که دسترسی به نرم‌افزار تنظیم قرار ملاقات‌های تجاری (Meeting Application) از هفته گذشته فعال شده است گفت: با استفاده از این برنامه، شرکت کنندگان در TGC می‌توانند با دیگر حاضران در این رویداد آشنا شده و درخواست ملاقات‌های خود را برای آنها بفرستند.

اشتری افزود: یکی از اتفاقات قابل توجه امسال، استقبال قابل توجه دانشگاهیان از TGC است و با تخفیف 50 درصدی درنظر گرفته شده، تاکنون 126 دانشجو از 25 دانشگاه کشور جهت حضور در TGC ثبت‌نام کرده‌اند.

براساس این گزارش دومین رویداد TGC چهارده و پانزده تیرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برپا می‌شود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به tehrangamecon.com مراجعه کنند. ثبت‌نام تا هشتم تیرماه ادامه دارد.                  

منبع متن: pardisgame