بعد از عرضه عنوان نچندان موفق Mass Effect Andromeda، هسته اصلی تیم سازنده بازی به تیم سازنده بازی آنلاین چندنفره Anthem منتقل شدند تا تمامی تمرکز BioWare به این بازی معطوف شود. حال آینده سری Mass Effect دغدغه بسیاری از طرفداران این فرنچایز می‌باشد. نگرانی‌ها زمانی شروع شد که برنامه ساخت محتویات اضافه برای Andromeda لغو شد. خوشبختانه آقای "مایک گمبل"، تولیدکننده ارشد BioWare در مصاحبه اخیر خود با Eurogamer اعلام کرد که در مورد سری Mass Effect به هیچ عنوان تسلیم نخواهند شد. مدتی بعد این بیاینه توسط EA تایید شد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، گمبل در مصاحبه خود با Eurogamer گفت:

"این مهم است که به شما بگویم و مسئله را باز کنم که Anthem چیست؛ این یک بازی تیراندازی تک‌نفره نمی‌باشد، این یک بازی Mass Effect یا Dragon Age نیست، اگرچه آن IPها هم برای ما خاص و ویژه هستند. البته همان طور که می‌دانید ما پروژه‌های مختلفی در دست توسعه داریم، یکی از تیم‌های ما در رابطه با سری Dragon Age کارهایی انجام می‌دهد و مطمئنا سری Mass Effect نیز نمرده و فراموش نشده است. Anthem عنوانی متفاوت است و ما باید آن تفاوت‌ها را مشخص کنیم چرا که بازی با Co-Op تفاوت‌های بزرگی دارد."

قبلا هم به این مورد اشاره شده بود که سری Mass Effect اهمیت ویژه‌ای برای EA دارد و گسترش این سری در آینده ادامه خواهد داشت.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا بازگشت Mass Effect شما را خوشحال خواهد کرد؟

منبع متن: pardisgame