هفته گذشته و در جریان رویداد E3 2018، استودیوی سی‌دی پراجکت رد پس از سال‌ها انتظار، جدیدترین تریلر بازی Cyberpunk 2077 را به نمایش درآورد و جزئیات جدیدی از آن منتشر ساخت. Cyberpunk 2077 یک بازی نقش‌آفرینی اول شخص است که نخستین تجربه این استودیوی لهستانی در زمینه دید اول شخص به حساب می‌آید. پشتیبانی […]

بازی Cyberpunk 2077 از واقعیت مجازی پشتیبانی نخواهد کرد + توضیحاتی از روند توسعه این عنوان

هفته گذشته و در جریان رویداد E3 2018، استودیوی سی‌دی پراجکت رد پس از سال‌ها انتظار، جدیدترین تریلر بازی Cyberpunk 2077 را به نمایش درآورد و جزئیات جدیدی از آن منتشر ساخت. Cyberpunk 2077 یک بازی نقش‌آفرینی اول شخص است که نخستین تجربه این استودیوی لهستانی در زمینه دید اول شخص به حساب می‌آید. پشتیبانی از واقعیت مجازی برای چنین بازی‌ای کاملاً مناسب به نظر می‌رسد اما اینطور که پیداست سازنده‌های این عنوان چنین تصمیمی ندارند.

به تازگی یکی از کاربران وب‌سایت ردیت با نام کاربری vvit0 از صفحه رسمی Cyberpunk 2077 در شبکه اجتماعی فیسبوک در خصوص پشتیبانی این بازی از واقعیت مجازی پرسیده است که گردانندگان این صفحه تنها به ذکر «واقعیت مجازی یافت نشد» به او پاسخ داده‌اند. اگر تریلرهای این بازی را تماشا کرده باشید، بی‌شک با چنین طرز بیانی آشنائی خواهید داشت و متوجه آن می‌شوید.

از سوی دیگر، اخیراً مدیرعامل استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) یعنی آقای مارسین ایوینسکی (Marcin Iwiński) با وب‌سایت کوتاکو در خصوص پروسه تولید این بازی صحبت کرده است. اینطور که از صحبت‌های او بر می‌آید، به نظر می‌رسد که شایعات چند ماه پیش که حکایت از به مشکل خوردن روند توسعه بازی Cyberpunk 2077 داشتند، حقیقت دارند. ظاهراً استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت رد بر این باور بوده که می‌تواند به صورت همزمان بر روی توسعه دو بازی The Witcher III: Wild Hunt و Cyberpunk 2077 کار کند که البته همه چیز آنطور که انتظار داشته پیش نرفته است. با این حال، به لطف پروسه پیش از تولید بسیار قدرتمند Cyberpunk 2077، سی‌دی پراجکت رد توانسته پس از کامل کردن عنوان The Witcher III: Wild Hunt روند توسعه آن را از سر بگیرد و با سرعت بیشتری دنبال کند. ایوینسکی در این خصوص اظهار داشت:

من فکر می‌کنم که این نشان از تعهد ما به کیفیت [کارهایمان] دارد، چراکه چنین کاری (توسعه همزمان دو بازی) از نظر تکنیکی قابل انجام است اما اگر چنین کاری می‌کردیم، The Witcher III آن چیزی نمی‌شد که الان هست. پس از تصمیم‌گیری در خصوص عرضه بسته گسترش دهنده برای این بازی، یعنی Blood and Wine که ۴۰ الی ۵۰ ساعت گیم‌پلی داشت، دوباره چنین قضیه‌ای پیش آمد و حسابی مشغول شدیم. همه این‌ها به لطف این واقعیت تحقق یافت که تیمی کوچک بر روی بازی Cyberpunk 2077 کار می‌کردند. قصد اولیه ما، یا شجاعت یا ساده‌لوحی ما این بود: بله ما این کار را انجام می‌دهیم، اما هِی، این کار شدنی نیست.

البته زمان ما به هدر نرفت چراکه مرحله پیش از تولید بسیار خوبی داشتیم و در هیچ بخشی عجله نکردیم. ما در مورد جهان، مفاهیم و آثار هنری و مفهومی [این بازی] بسیار فکر کردیم. بنابراین همه این‌ها باعث شد تا پس از اتمام تولید The Witcher III تیم توسعه [Cyberpunk 2077] با سرعت بیشتری ساخت آن را دنبال کند.

بازی Cyberpunk 2077 همچنان تاریخ عرضه و پلتفرم مقصد مشخصی ندارد. با این حال، این بازی حداکثر تا سال ۲۰۲۰ میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر خواهد شد.

منبع متن: gamefa