حتماً می‌دانید یکی از مشخصه‌های برجسته‌ی نینتندو این می‌باشد که این شرکت بزرگ‌ترین ناشر و توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های ویدئویی است که همچنان بودجه‌ی زیادی را صرف ساخت بازی‌های خانوادگی و مخصوص کودکان می‌کند. هیچ شرکتی مانند نینتندو به صورت مداوم و ثابت این بازار به‌خصوص را مورد هدف قرار نداده است و اکثر شرکت‌ها به‌جای آن […]

نینتندو از عدم توجه سونی و مایکروسافت به بازارهای خانوادگی و کودکان خوشحال است

حتماً می‌دانید یکی از مشخصه‌های برجسته‌ی نینتندو این می‌باشد که این شرکت بزرگ‌ترین ناشر و توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های ویدئویی است که همچنان بودجه‌ی زیادی را صرف ساخت بازی‌های خانوادگی و مخصوص کودکان می‌کند. هیچ شرکتی مانند نینتندو به صورت مداوم و ثابت این بازار به‌خصوص را مورد هدف قرار نداده است و اکثر شرکت‌ها به‌جای آن بازی‌بازان ۲۰ الی ۳۰ ساله را به عنوان مخاطب اصلی خود انتخاب کرده‌اند.

با این‌که بازی‌های شرکت نینتندو برای همه‌ی افراد مخصوصا افراد بزرگ‌سال سرگرم‌کننده است اما نکته‌ی کلیدی این است که این بازی‌ها همچنان برای کودکان نیز جذاب هستند؛ جامعه‌ای که کمتر می‌تواند بازی‌های مناسب خود را در میان بازی‌های شرکت‌های دیگر پیدا کند. به‌تازگی آقای رجی فیس ایمه (Reggie Fils-Aime) مدیر نینتندو آمریکا در مصاحبه‌ با روزنامه‌ی Toronto Star درباره‌ی این موضوع صحبت‌هایی به‌میان آورده است:

ما خوشحالیم که [رقبای ما  توجهی به بازار‌های خانوادگی و کودکان] ندارند. درحال حاضر این بازار فوق‌العاده مهم شده است چراکه کودکی که در سن ۵ الی ۶ سالگی قرار داشت اکنون ۱۲ الی ۱۳ ساله‌ است و کمتر از چند سال دیگر ۱۸ یا ۱۹ و . . . ساله می‌شود و هنگامی که شما به Pokémon یا مجموعه‌های The Legend of Zelda و Mario Kart یا Super Mario Bros وابستگی داشته باشید، این وابستگی تا مدت‌ها همراه شما می‌ماند.

این کاملاً مشخص است که نینتندو دارای مجموعه‌های بسیار قدیمی و غنی می‌باشد که طی سال‌های طولانی توانسته‌اند با عرضه‌ی نسخه‌های جدید خود در عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی باقی بمانند و هواداران بسیاری از تمامی اقشار و سنین جامعه برای خود کسب کنند و جالب‌تر این‌که هر ساله احتمال معرفی نسخه‌ای جدید از این مجموعه‌ها وجود دارد اما نکته‌ای که باعث تداوم عمر این مجموعه‌های با قدمت ۲۰ الی ۳۰ ساله می‌شود، ریسک پذیری و خلاقیت بی‌حد و حصر آن‌ها است که باعث تمایز بین آن‌ها با دیگر مجموعه‌های قدیمی هم‌عصر خود شده است.

منبع متن: gamefa