برخی بازی‌بازان گزارش داده‌اند که به دلیل استفاده از نرم‌افزارهای ویروس‌یاب فایل ذخیره آن‌ها آسیب دیده است. حال شرکت فرام سافتور نسبت به این موضوع با ارائه‌ی یک راه حل واکنش نشان داده است. با توجه به گزارش‌های منتشر شده، فایل ذخیره‌ی بازی‌بازانی که از نرم‌افزارهای ویروس‌یابی همچون BitDefender  و Windows Defender استفاده می‌کنند دچار […]

نرم‌افزارهای ویروس‌یاب به فایل ذخیره‌ی بازی Dark Souls Remastered آسیب می‌رسانند

برخی بازی‌بازان گزارش داده‌اند که به دلیل استفاده از نرم‌افزارهای ویروس‌یاب فایل ذخیره آن‌ها آسیب دیده است. حال شرکت فرام سافتور نسبت به این موضوع با ارائه‌ی یک راه حل واکنش نشان داده است.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده، فایل ذخیره‌ی بازی‌بازانی که از نرم‌افزارهای ویروس‌یابی همچون BitDefender  و Windows Defender استفاده می‌کنند دچار آسیب شده و این فایل‌ها دیگر توسط بازی شناسایی نمی‌شوند. مشکل مشابهی برای آن دسته از بازی‌بازانی که از سیستم ذخیره سازی ابری (مانند Google Drive) استفاده می‌کنند پیش آمده است. این افراد گزارش داده‌اند که بازی در صفحه‌ی بارگیری باقی می‌ماند و یا با پیغامی مبنی بر آسیب دیدن فایل ذخیره سازی در بازی مواجه می‌شوند.

حال به نظر می‌رسد این گزارش‌ها به گوش شرکت سازنده رسیده است، چرا که این شرکت مطلبی را با عنوان ” هشدار: BittDefender و Windows Defender فایل‌های ذخیره‌ی بازی Dark Souls Remastered را به عنوان فایل آلوده شناسایی می‌کنند” منتشر کرده است. در این مطلب آمده است:

با توجه به گزارش‌هایی که از سوی جامعه‌ی بازی‌بازان دریافت کرده‎ایم، باید به شما هشدار دهیم که ممکن است نرم‌افزارهای ویروس‌یاب معروفی همچون BitDefender و Windows Defender به فایل ذخیره‌ی شما آسیب رسانده و یا آن‌ها را به عنوان فایل آلوده در نظر بگیرند.

همچنین اگر رایانه‌ی شما از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری (مانند Google Drive و Dropbox) استفاده می‌کند، ممکن است با مشکل در بازیابی فایل ذخیره‌ی خود مواجه شوید.

در هر صورت اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، لطفا دسترسی نرم‌افزارهای ویروس‌یاب و یا سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری خود را به فایل ذخیره‌ی بازی مسدود کنید.

با تشکر از توجه شما.

اگرچه بسیاری از بازی‎بازان با این مشکل روبه‌رو شده‌اند، برخی نیز گزارش داده‌اند که با وجود استفاده از ویروس‌یاب‌های دیگری مانند Avira با هیچ مشکلی تا به امروز مواجه نشده‎اند.

منبع متن: gamefa