یکی از اتفاقات غافلگیرکننده در مراسم E3 امسال، رونمایی از بازی واقعیت مجازی جدید شرکت فرام سافتور در کنفرانس سونی بود. حال آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) در مصاحبه‌ی جدید خود اطلاعات جدیدی از عنوان Déraciné منتشر کرده است. در جریان این مصاحبه آقای میازاکی توضیح داده است که شرکت فرام سافتور علاقه‌مند به ورود […]

آقای میازاکی درباره‌ی بازی Déraciné توضیح می‌دهد

یکی از اتفاقات غافلگیرکننده در مراسم E3 امسال، رونمایی از بازی واقعیت مجازی جدید شرکت فرام سافتور در کنفرانس سونی بود. حال آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) در مصاحبه‌ی جدید خود اطلاعات جدیدی از عنوان Déraciné منتشر کرده است.

در جریان این مصاحبه آقای میازاکی توضیح داده است که شرکت فرام سافتور علاقه‌مند به ورود به حوزه‌ی واقعیت مجازی بوده است. همچنین آن‌ها تمایل داشته‌اند که یک بازی ماجراجویی بسازند که به ریشه‎ها و ایده‌های شرکت وفادار باشد.

اول از همه، ما به عنوان یک توسعه‌دهنده می‌دانستیم که باید خودمان را به جریان بازی‌های واقعیت مجازی می‌رساندیم. ما به دنبال یافتن یک پروژه‌ی مناسب بودیم تا به وسیله‌ی آن وارد این حوزه شویم.

ما زمانی که در مراحل پایانی کار برروی Bloodborne و Dark Souls 3 بودیم نه تنها به آنچه که پیش رو داشتیم فکر می‌کردیم، نگاهی به آن چه که تا آن روز انجام داده بودیم داشتیم. حقیقت این است که ما پیش از به شهرت رسیدن به خاطر عرضه‎ی بازی‌های اکشن، بازی‌های زیادی در سبک ماجراجویی منتشر کرده‌ایم. به عنوان مثال بازی Echo Night یکی از این عناوین است.

ما به دنبال بازگرداندن کامل این سبک نبودیم ولی می‌دانستیم که میراث زیادی در این سبک در اختیار ماست که می‌توانیم از آن بهره بگیریم. این موضوع باعث شد بحث‌هایی درباره‎ی این سبک درون شرکت شکل بگیرد و این در حالی بود که ما نیم نگاهی به تکنولوژی واقعیت مجازی نیز داشتیم. این دو ایده در نهایت به شکل مطلوبی با هم مخلوط شدند.

بالاخره در طول این مصاحبه آقای میازاکی توضیح دادند که چرا شرکت فرام سافتور و بخصوص خود ایشان علاقه‌ی خاصی به روایت داستان به سبک غیر خطی دارند.

این حقیقت است که من چنین سبکی را برای بیان داستان در بازی‌ها انتخاب کرده‌ام. این سبکی است که من به آن بسیار علاقه دارم. زمانی که کودک بودم کتاب‌هایی می‌خواندم که برای سنین بالاتر نوشته شده بود و این موضوع درک داستان را برای من سخت می‌کرد.

من اگر کتاب را به شکل عادی می‌خواندم داستان آن را متوجه نمی‌شدم. به همین خاطر من بخشی از داستان را در ذهن خودم تصور می‌کردم و دوباره پس از آنکه درک بیشتری از داستان پیدا می‌کردم بخش‌های قبل را مطالعه می‌کردم. انجام دادن این روند برای درک داستان احتمالا بیشترین تاثیر را بر من داشته است.

من حس می‌کنم که شما می‌توانید تعداد زیادی کتاب ساده داشته باشید که دائما آن‌ها را مطالعه می‌کنید ولی هر از گاهی باید به سراغ یک کتاب چالش برانگیزتر و سخت‌تر بروید. این کار باعث می‌شود که شما زمانی که موفق به درک داستان می‎شوید، حسی لذت‌بخش را تجربه کنید.

بازی Déraciné برای عرضه برروی عینک واقعیت مجازی سونی در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

منبع متن: gamefa